2019-09-05, 08:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, jag tror faktiskt att LW borde kunnat förstå hur dåligt HD måste må efter att ha fått reda på sin mans otrohet, utbildad pastor som hon var.
Tycker du att det är LW:s ansvar?
Vad gjorde SD för att få henne att må bättre?
Fortsatte att springa efter LW?
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Kan det varit väldigt mycket fusk och därför som LW satte hårt mot hårt för att få det att upphöra?
Om HD lider av psykisk ohälsa, är det då inte hennes egetansvar att må bra och även att inte fuska så hon slipper den ångesten?
Ska de då acceptera fusk bara för att någon lider av psykisk ohälsa, skulle LW räkna med att bli mördad då menar du?
Ja, ingen mår bättre av att fuska.
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Så jävla nedbruten och sjuk kan hon inte ha varit som du vill påskina.
Hon hade inte orkat varit ute och sprungit i skogen om så var fallet.
Ska man låta alla fuskare få sin vilja igenom menar du?

Nej, jag tror HD är möjligtvis manipulativ och oberäknerlig och är van att få sin vilja igenom.
Antagligen är det så.
Citera
2019-09-05, 08:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Polisen har verkligen inte legat på latsidan.

- Att det tagit så lång tid att få fast en gärningsman beror på det ovanligt stora och komplexa utredningsmaterialet, förklarade Åsa Hiding i maj. Över 700 förhör har gjorts och man har granskat material i digitala media.

https://www.sandaren.se/mordet-pa-equmeniapastorn-lena-wesstrom-insatsstyrkan-har-gripit-man
Det här uttalandet gjordes i maj 2019 (SD var då fortfarande skäligen misstänkt men på fria fötter) men redan i maj 2018 hade hon ju fått "fast" honom. Försökte till och med få upp misstankegraden till sannolika om jag inte minns helt fel, antar att man inte redan då gjort 700 förhör.

Edit: ÅH pratar ibland i gåtor eller så är hon felciterad, det senare kan naturligtvis inte uteslutas.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-05 kl. 09:40. Anledning: Komplettering
Citera
2019-09-05, 08:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nu vet jag inte hur den skall ha raderats i detta fallet men mest naturligt är att göra det när den droppar in. Ägaren till cachen blir ju meddelad så fort det kommer en ny logg.

Jag skulle nog säga att det vore mera sadistiskt att först låta den ligga kvar och sedan radera den långt i efterhand.
Jag det skulle vara riktigt absurt.
Nu mår du så bra så nu raderar jag din logg!
Citera
2019-09-05, 08:53
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
De flesta brukar inte logga cacher samtidigt som de är hemma med barnen och kollar MELLO. Det framgår ganska tydligt i liggen. LW VET att HD inte var på plats. Är inte alltid det framgår exakt vilka som var på plats alla gånger i ett team.

För mig är det dock en relativt ointressant fråga då jag inte tror den har med mordet att göra. På sin höjd ytterligare en droppe i bägaren. Men för de som inte är insatta så vill jag ge en mer korrekt bild än enbart det som EnGodTanke postade i frågan.

Det finns teamkonton där det loggats i olika länder samtidigt
och när dem gått isär så har båda loggat
men det kanske bara är SD och HD som inte får göra så?
Citera
2019-09-05, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det låter kanske absurt för er men man brukar faktiskt vänta med att ge dåliga nyheter till labila människor tills de är mer stabila, om det finns möjlighet att vänta vill säga.

Risken blir hög för självmord annars eller att måendet försämras drastiskt och vägen tillbaka till stabilitet blir längre och mer omständig.

Jag tänker att det kanske hade varit värt ett försök att applicera samma regel på HD. Hade det hjälpt kanske? Svårt att veta.
Citera
2019-09-05, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Man får känslan av att de var så trötta på fuskandet att det måste stoppas och LW var den som tog på sig det ansvaret för att få det att upphöra, tanken blir att så rädda var de kanske för HD humör? (Kanske även SD humör också, även om hans humör i det läget var för att han fick utstå ännu mer skit hemma av HD, och LW kanske fattat detta?)
HD ser lömsk ut, väljer namnet systerhax, vill hon skrämmas och vara hotfull så är hon kanske helt galen på riktigt?
Citera
2019-09-05, 08:59
Medlem
En tanke, god som någon, om varför ingen sjunger ut om SD och HD: finns det nån som verkligen känner paret?

Geocache-bekanta i all ära, HDs släktingar likaså men umgicks de med andra övht? Var de med på afterwork eller andra jobbrelaterade sammankomster? Har de ens gamla vänner utanför geocache-sfären? Är cachingen deras sätt att vara med i ett sammanhang, likt sökare dras till olika religiösa samfund? Sekter för den som vill ta det ett snäpp längre.

Tanken slår mig delvis pga tjat i tråden om att Lena inte skulle ha kvinnliga vänner - hur var det med HD bortsett från hennes släktingar? JG gills inte för SD iom att han också letar burkar. Hände nåt i Västerås eller var det pga att inget hände i Vås som han flyttade till Örebro? Han hintar ju att han "_satsar_ på Örebro" istf Vås.
Citera
2019-09-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var väl mer eller mindre en "tvp tvångsregistrering" av den entuastiska grannen SD. Då var det bara skidor och barn som gällde. Sedan gick ett antal år innan LW blev engagerad. Det var väl först något år efter skilsmässan LW/UW, 2015?´´.

Nån citerade nåt (tydlig källa där...) Lena skrivit om att det dröjde 18mån innan hon tog sin 100e burk. Tror jag har rätt om siffrorna iaf.
Citera
2019-09-05, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Det finns teamkonton där det loggats i olika länder samtidigt
och när dem gått isär så har båda loggat
men det kanske bara är SD och HD som inte får göra så?

Jag skulle säga att det är fusk också ja. Men jag antar att de inte är inblandade i detta mordet?
Citera
2019-09-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det låter kanske absurt för er men man brukar faktiskt vänta med att ge dåliga nyheter till labila människor tills de är mer stabila, om det finns möjlighet att vänta vill säga.

Risken blir hög för självmord annars eller att måendet försämras drastiskt och vägen tillbaka till stabilitet blir längre och mer omständig.

Jag tänker att det kanske hade varit värt ett försök att applicera samma regel på HD. Hade det hjälpt kanske? Svårt att veta.

Nu är det ju Lena som är död och HD lever i allra högsta grad så prat om självmord och HDs ev psykiska ohälsa kanske hamnar i baksätet en aning?
Citera
2019-09-05, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En tanke som jag har är att man kan ha hittat LWs blod som man kan knyta till
SD, i det blodet finns mikroskopiska partiklar som inte går att förklara med att
han har hjälpt LW med en tidigare mindre skada.

Teorin grundas på att hennes skalle va svårt sönderslagen, har förts fram
av ett par olika skribenter i tråden.

När det gäller HD så avstår jag gissningar, nästa häktningsförhandling
blir väldigt intressant.

Allt efter som tiden nu löper, och ju mer jag får veta inom detta mordfallet, desto mer tror jag på, att den egentliga Gärningspersonen bakom detta mordet och den personen som bringade livet om Lena Wesström med hjälp av ett tillhygge under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, var Håddan i egen hög person, varför jag egentligen just nu och helt plötsligt börjar att framföra detta, beror på att jag fått veta väldigt mycket om Håddan's personlighet och vad denna personen egentligen är kapabel till, och framförallt, vad hon tidigare har gjort mot andra människor.

Jag börjar allt mer och mer båda ana och förstå, att denna kvinnliga individ bebos av ett alter Ego, jag tror också mycket på att Håddan är flera strån vassare än Steffe/ponken.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-05, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske är detta med statistik verkligen så viktigt att det är en bidragande orsak till, eller kanske t.o.m orsaken till vad som hände? Jag är ser det iallafall inte som omöjligt längre....

GilGrissom skrev detta intressanta inlägg för snart ett år sen:

HELA INLÄGGET KAN LÄSAS HÄR ->>

Och här har vi 2 inlägg med förstahandsinformation om just dessa omtalade fuskloggningstillfällen som orsakade ilska och hot:

1.

2.

Så mycket för "det är inte viktigt för dom"...

Precis det här jag har varit inne på när de flesta hävdade/var inne på att man mördat pga otrohet. Men jag säger väl som EGT "då lyssnade ingen på mig" - men man sådde kanske ett frö.
Hela tråden verkar för övrigt svänga hit och dit, lite beroende på vem som skriver, och hur välformulerat det är.
Sen behöver inte jag/vi förvisso ha rätt men det är lite för magstarkt att ett till synes välfungerande par utan brott- och missbruksproblem ska mörda enbart pga otrohet och svartsjuka. Speciellt inte när vi har vetat om den komplexa fönstret kring dessa individer/gäng.
I flera år har de varit ute i ur och skur, riket runt, tajta -- livet har kretsat kring denna hobby. Till slut brukar något inträffa som gör att man blir lite oense eller less, dragningar i relationerna. Fullt naturligt. Självklart inte så lyckosamt el smart med ett sexuellt förhållande och med den historiken som pastor samt olyckligt att det var fler som troligen var intresserad av LW.
Tack Panzer för att du letat fram de inlägg som jag kom ihåg att jag hade läst och funnit trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in