2019-09-05, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår vad du säger och det är helt rätt att inte acceptera fusk. Men när man har att göra med en psykiskt nedbruten och labil människa ska man försöka att inte fortsätta pressa och stressa hen mer än absolut nödvändigt. Det kan få ödesdigra konsekvenser annars. Psykisk ohälsa är inte att leka med.
Så Du menar att LW skulle veta hur det var psykiskt med HD... alla är inte självutnämnda psykologer!
Citera
2019-09-05, 08:02
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du säger och det är helt rätt att inte acceptera fusk. Men när man har att göra med en psykiskt nedbruten och labil människa ska man försöka att inte fortsätta pressa och stressa hen mer än absolut nödvändigt. Det kan få ödesdigra konsekvenser annars. Psykisk ohälsa är inte att leka med.

Jag har lite svårt för den här omyndighetsförklaringen utav SD och HD. Om de var så nedbrutna att man inte ens kan sköta en hobby-aktivitet, som är utan tävlan, utan att bryta ihop när man blir rättade efter fusk hur ska man då kunna ta hand om två barn?

Man kan ju också fråga varför de ens delade på namnet. De verkar ju cacha lika mycket ihop då som nu.
Citera
2019-09-05, 08:03
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Fast riktigt så är det ju inte. Om hon höll sig hemma och inte ens var utomhus så är det svårt att rättfärdiga loggen. Speciellt när de har skrivit så själva. Dessutom kanske LW var med SD när han loggade den. Praxis är inte att logga cacher hemifrån. LW skulle själv inte göra detta och då är det rimligt att ställa samma krav på de som väljer att besöka och ta del utav hennes egna cacher.

Med andra ord helt korrekt att radera loggen och det skulle de flesta skriva under på. Finns flera som delat konton som loggat endast de cacher var och en separat besökte.

man kan diskutera teamkonton/familjekonton hur länge som helst vad som är rätt eller fel
går man isär och skaffar ett nytt konto så brukas det iallafall till 99% logga cacherna man haft under teamnamnet oavsett om man varit med fysiskt eller inte
man får allt som oftast loggar som börjar med "loggades som ..... har nu skaffat eget konto"
Citera
2019-09-05, 08:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så Du menar att LW skulle veta hur det var psykiskt med HD... alla är inte självutnämnda psykologer!

Ja, jag tror faktiskt att LW borde kunnat förstå hur dåligt HD måste må efter att ha fått reda på sin mans otrohet, utbildad pastor som hon var.
Citera
2019-09-05, 08:07
Medlem
Citat:

Kan det varit väldigt mycket fusk och därför som LW satte hårt mot hårt för att få det att upphöra?
Om HD lider av psykisk ohälsa, är det då inte hennes egetansvar att må bra och även att inte fuska så hon slipper den ångesten?
Ska de då acceptera fusk bara för att någon lider av psykisk ohälsa, skulle LW räkna med att bli mördad då menar du?
Citera
2019-09-05, 08:07
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Då man kom fram till att en gisslansituation inte kan uteslutas och bestämde att slå till kl 06:00 medans barnen var hemma. Morsning du..
Ingen vet hur planeringen gick till och varför och när tillslaget skulle ske.
Hursomhelst så var det ett lyckat tillslag.
SD sitter där han sitter och ingen kom till skada vilket var målet kan man förutsätta
Citera
2019-09-05, 08:08
Medlem
Citat:

Så jävla nedbruten och sjuk kan hon inte ha varit som du vill påskina.
Hon hade inte orkat varit ute och sprungit i skogen om så var fallet.
Ska man låta alla fuskare få sin vilja igenom menar du?

Nej, jag tror HD är möjligtvis manipulativ och oberäknerlig och är van att få sin vilja igenom.
Senast redigerad av Medimera 2019-09-05 kl. 08:14.
Citera
2019-09-05, 08:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har lite svårt för den här omyndighetsförklaringen utav SD och HD. Om de var så nedbrutna att man inte ens kan sköta en hobby-aktivitet, som är utan tävlan, utan att bryta ihop när man blir rättade efter fusk hur ska man då kunna ta hand om två barn?

Man kan ju också fråga varför de ens delade på namnet. De verkar ju cacha lika mycket ihop då som nu.

Jag omydigförklarar inte någon utan funderar på varför man fortsätter att pressa HD som redan mår dåligt på grund av sin mans otrohet.

Kunde man inte väntat med att radera hennes loggar ett tag tills mer tid passerat och hennes mående var mer stabilt? Vet du varför det var så bråttom med att loggarna skulle raderas?
Citera
2019-09-05, 08:10
Medlem
Citat:
Ja, jag tror faktiskt att LW borde kunnat förstå hur dåligt HD måste må efter att ha fått reda på sin mans otrohet, utbildad pastor som hon var.
Det beror väl på hur mycket LW träffat/pratat med HD i närtid för att kunna avgöra det. Så tänker jag (ej psykolog).
Citera
2019-09-05, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
man kan diskutera teamkonton/familjekonton hur länge som helst vad som är rätt eller fel
går man isär och skaffar ett nytt konto så brukas det iallafall till 99% logga cacherna man haft under teamnamnet oavsett om man varit med fysiskt eller inte
man får allt som oftast loggar som börjar med "loggades som ..... har nu skaffat eget konto"

De flesta brukar inte logga cacher samtidigt som de är hemma med barnen och kollar MELLO. Det framgår ganska tydligt i liggen. LW VET att HD inte var på plats. Är inte alltid det framgår exakt vilka som var på plats alla gånger i ett team.

För mig är det dock en relativt ointressant fråga då jag inte tror den har med mordet att göra. På sin höjd ytterligare en droppe i bägaren. Men för de som inte är insatta så vill jag ge en mer korrekt bild än enbart det som EnGodTanke postade i frågan.
Citera
2019-09-05, 08:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Så jävla nedbruten och sjuk kan hon inte ha varit som du vill påskina.
Hon hade inte orkat varit ute och sprungit i skogen om så var fallet.
Ska man låta alla fuskare få sin vilja igenom menar du?

Nej inte alla fuskare. Bara de vars make man legat med under 6 år och därigenom bidragit till att fuskaren redan mår mycket dåligt.

En pastor ska veta att inte sparka på någon som redan ligger, snarare tvärtom hjälpa och stötta.
Citera
2019-09-05, 08:17
Medlem
Citat:

Att leva med en peson som har psykiska besvär, med allt vad det kan innebära är väl påfrestande om något?
LW kanske visste hur dåligt SD mådde pga HD och allt hon kunde tänkas göra. Har du tänkt i den banan någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in