2019-09-04, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det är ju det som är lite intressant.
När tror man om man är skyldig att fältet är fritt? Att man kommit undan med mord?
Efter 15 månader kanske man hinner slappna av och bli lite oförsiktig - inför polisens vakande ögon och öron?

En del av planen/förhoppningen hos farbror Blå
Citera
2019-09-04, 11:48
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Du verkar missförstå vad jag försöker få sagt, eller så spelar du bara dum. Jag vet nämligen att de pratat med andra om sina teorier kring mordet, och vad jag då menar är att det verkar som att någon eller båda velat ge en viss bild av det hela till andra. Precis som vi här inne gör. Att snacka om teorier är inget som gör att man åker in. Vad får du allt ifrån.

Att du reagerar med ilska tycker jag tyder på att du är mer känslomässigt involverad i det här än vad du velat framstå vara i den här tråden. Kanske du även i förhör velat framstå på det viset..?

PS: Jag observerar att du även fanns med i lägenheten när det andra mordet begicks. Inte dåligt jobbat av dig. Vill du ha fler exempel från verkligheten där offret skrikit under lång tid i samband med mord? Det finns nämligen många. DS

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Med mig/oss och vad jag hört av andra, så har dom inte pratat om några teorier.
SD pratade med polisen under morgonen om ev. nya cacher. Detta förtydligade han sen under förhöret. Det är det ända han sagt till oss och andra, mig vetligen.

Det här är vad som sist skrevs av EGT angående teorin från SD (efter senaste häktningen).

Ett tips är att gå tillbaka i tråden och läsa om, det finns en hel del intressant att läsa 😉.
Citera
2019-09-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Just det här med att SD sagt (via sin försvarare) att han har en teori om hur LW dött diskuterades flitigt i början av tråden. Som jag minns det så framkom det att SD inte hade pekat ut någon annan gärningsperson utan att han hade en teori om hur LW kan ha dött. Ungefär så, inte ordagrant.
Jag tror(!) även att postaren EGT redogjorde för vad SDs teori gick ut på. Jag återkommer om jag hittar hens inlägg!

Ps. Sanningshalten i detta eventuella inlägg låter jag dock vara osagt.

Ajuste, det hade jag glömt bort. Undrar just vad hans teori var eller fortfarande ÄR...
Citera
2019-09-04, 11:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Just det här med att SD sagt (via sin försvarare) att han har en teori om hur LW dött diskuterades flitigt i början av tråden. Som jag minns det så framkom det att SD inte hade pekat ut någon annan gärningsperson utan att han hade en teori om hur LW kan ha dött. Ungefär så, inte ordagrant.
Jag tror(!) även att postaren EGT redogjorde för vad SDs teori gick ut på. Jag återkommer om jag hittar hens inlägg!

Ps. Sanningshalten i detta eventuella inlägg låter jag dock vara osagt.

Ja jag minns också att han hade teori om vad som hänt inte en specifik gärningsman.
Jag tror det handlade om att Lena var ute för att lägga ut en cace och råkade ut för en olycka och ligger skadad någonstans.
Citera
2019-09-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Här kan ni läsa ett tidigare skrivet och postat inlägg av medlemmen @TinnaNinna85 gällande om just HD👤

Tack JM. Misstänkte detta. Man undrar ju hur det kunnat fortgå.
Citera
2019-09-04, 11:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Javisst är det ett märkligt förfarande, ytterst GRAVERANDE skulle jag säga.

Jag hoppas vi snart får svar. Kanske får aldrig svar på allt. ÅK gärningsbeskrivning ger kanske svar på en del, men om inte någon av gärningspersonerna pratar så...

Det är också graverande såtillvida som åtminstone den som vet sig själv vara oskyldig part av de två borde dra sig för att åka med den andre...
Citera
2019-09-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är också graverande såtillvida som åtminstone den som vet sig själv vara oskyldig part av de två borde dra sig för att åka med den andre...

Exakt, det talar sitt tydliga språk att båda är delaktiga, på något vis.
Citera
2019-09-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt, det talar sitt tydliga språk att båda är delaktiga, på något vis.
Eller så tror dessa båda oskyldiga på den andres oskuld. Fast det är nog inte ens teoretiskt möjligt.
Citera
2019-09-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om Softis hade bjudit hem Håddan på fika inom sin bostadsrätt, för att där inom sedan skulle ha berättat för Håddan att hon hade haft ett längre förhållande med hennes make bakom hennes rygg, då lämnar jag mina garantier för att om så verkligen hade varit fallet, så hade Håddan klappat till Softis så att hon hade studsat mellan väggarna, Håddan är ingen person som man leker med, dessutom vet jag, att om man tar Håddan på ett för henne felaktigt sätt, så visar hon plötsligt upp ett aggressivt beteende, sedan för ni övriga tro vad ni vill om detta.

Mvh/ @JokerManen

Hej Jokermanen.. --
Tycker HDs humör borde ha kommit fram tidigare. Då undrar man ju hur utsatt SD är av detta humör eller gällde det bara utomstående som inkräktade på deras liv och revir? Kan hon få plötsliga utbrott på barnen också?
Om det stämmer det du angiver så ger det lite nya perspektiv på sannolikheten att HD är i stånd till att handgripligen ge sig på någon som hon anser förtjänar det.
Kanske önskade hon t o m att SD var i närheten när hon blev gripen i förra veckan så hon fick göra sig av med lite uppdämt raseri.<

Jag tvivlar inte på uppgifterna om att SD ringt runt, förhört sig om vad grannar och andra trott, misstänker och ev sett i samband med mordet vilket då vidare får mig att fundera på om han i relation till HD var en toffel?
Citera
2019-09-04, 12:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Starkt jobbat att få ut så mycket skit på så kort tid. Jag tror de flesta redan sett igenom din bashing utav tråden men för övriga: Finns många cache-ägare som håller koll på sina gömmor och raderar felaktiga loggar. De flesta som är aktiva skulle jag påstå. I detta fallet behövdes nog dessutom ingen kontroll då LW säkert var väl medveten om vem som varit där och hur loggningen gått till. Ett ganska enkelt beslut.

Jag är uppmärksam.
Plötsligt uppdykande i tråden. Starka åsikter i fallet. Klart beskyddande mot SD & HD och anti-ÅK. Påhopp på Holmes. Och allteftersom uppvisas mkt goda kunskap om geocaching.

Jag hoppas det är fler här inne som också tror på att rättvisan till slut segrar och att LW får upprättelse. Jag tror att rätt personer sitter häktade. Ska bli mkt spännande på fredad & lördag.
Citera
2019-09-04, 12:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Mja, tycker nog att det blir ett litet moment22 över det hela, vad personerna än gör så kommer det ju att tolkas som att de är skyldiga, träffas de ofta så är det för att förstärka och styra upp sin historia och träffas de inte alls så är det för att de har något att dölja.

Det är ju bara att följa diskussionerna i den här tråden, allt tolkas negativt mot de två misstänkta vilket i och för sig är naturligt, människa fungerar så.
Citera
2019-09-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag är uppmärksam.
Plötsligt uppdykande i tråden. Starka åsikter i fallet. Klart beskyddande mot SD & HD och anti-ÅK. Påhopp på Holmes. Och allteftersom uppvisas mkt goda kunskap om geocaching.

Jag hoppas det är fler här inne som också tror på att rättvisan till slut segrar och att LW får upprättelse. Jag tror att rätt personer sitter häktade. Ska bli mkt spännande på fredad & lördag.

Yes, det är uppenbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in