2019-09-04, 11:14
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han blev släppt två ggr. Jag tror att det kan ha tagit nåt halvår innan han började koppla av. Och då kanske, som du säger, blivit oförsiktig. Enligt media fortsatte utredningen i det tysta, medan SD och HD trodde att de kommit undan.

Det där tror jag också. De kan ha trott att de kommit undan!

Det skulle förklara HDs psykbryt när polisen skulle gripa henne 28/8. Hon ska enligt uppgift skrikit, gjort motstånd och till och med försökt fly.
Det kanske inte var obehaget över själva polisinsatsen och gripandet - utan den jättestora chocken att de inte kommit undan som de trott.
Citera
2019-09-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det låter bra att du tror att det finns tillräckliga bevis.

Här kommer jag in och stöder medlemmen @champagneoklock till 100% det vill säga, det här handla inte längre om något indiciemål, jag tror en av personerna kan räkna med, mellan 18 år upp till livstid för mordet på LW.
Citera
2019-09-04, 11:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Högst egendomligt här att JG kontaktade lag Amie, hade Knatos också någonting med detta att göra?

Det är minst sagt ett enastående märkligt beteende av JG, HD och SD. Sjukt skulle jag kalla det, och bara visar att allt inte står rätt till i skallen på dessa 3.

Hur kan några loggar vara så viktigt när en vän blivit brutalt mördad?!
Såvida man redan inte redan processat detta..mentalt och emotionellt...??

Citat:
Citat
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG kontaktade CO till en cache som HD loggat men som hon inte varit på själv, efter hennes och SDs konto split. CO på den aktuella cachen tog bort hennes logg, hon kontaktade CO och ville ha tillbaka den, då den "betydde väldigt mycket" Detta var efter mordet... CO ville inte det.
JG kontaktade då CO för HDs räkning och ville övertala denne att tillåta HDs logg.
CO mådde mycket illa av att JG kontaktade denne så kort tid efter LWs mord, för HDs fuskcachande...

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det där tror jag också. De kan ha trott att de kommit undan!

Det skulle förklara HDs psykbryt när polisen skulle gripa henne 28/8. Hon ska enligt uppgift skrikit, gjort motstånd och till och med försökt fly.
Det kanske inte var obehaget över själva polisinsatsen och gripandet - utan den jättestora chocken att de inte kommit undan som de trott.
Ja, vilken chock HD måste ha fått. När jag läste att de gick in med insatsstyrkan i SDs hem tyckte jag nog ändå att polisen gick till överdrift. Men jag vet inte hur han är som människa. De måste väl haft skäl till att gå in med tungt artilleri. Nån här som vet?
Citera
2019-09-04, 11:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Vad skönt ring en JG och falsk-Le när det inte blir som du vill.
Citera
2019-09-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, ser man på.
Tack.

Och hur kunde jag glömma det?
Jag tog ju själv upp detta för inte så länge sedan.
Suck mitt minne, mitt minne...

https://www.flashback.org/p68406981#p68406981

22.34 ja.
Där kom det upp det klockslaget igen som JM skriver om.
Ha ha inte så konstigt med tanke på trådens alla sidor och motstridiga uppgifter
Citera
2019-09-04, 11:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
För guds skull notknapparen, du kan inte börja ifrågasätta uppgiften om den digitala kontakten nu. Att SD hade chattat med LW någon gång under morddagen (troligen under kvällen) är en bekräftad uppgift. Det är fakta.

Sådana här bekräftade indicier är otroligt mer intressanta än de spekulationer och trådsanningar som det kryllar av här, så försök vara rädda om dessa uppgifter. Här kommer en kort lista över det vi faktiskt vet:

1. LW anmälde vid årsskiftet 2016/2017 SD för ofredande och misshandel.
2. SD chattade med LW under mordkvällen.
3. Efter mordet åkte han till USA.
4. Polisen gjorde vid den här tiden fynd i hans bostad (troligen kläder). Dessa fynd skickades till NFC för analys.

Om du verkligen vill börja ifrågasätta sanningshalten i uppgiften om chattandet nu efter femton månader så föreslår jag att vi tar den diskussionen ordentligt igen, en gång för alla.

Ok, så vi har ett statement från media/åk/polis om detta?
Inget jag minns.

Personligen litar jag på MV, men det gör ju inte alla.
Citera
2019-09-04, 11:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du har naturligtvis rätt, jag mindes fel, sorry.

Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.”

Då lät (?)polisen alltså SD och HD åka iväg trots att han hade gripits - och släppts - dagen före och att SDs hus blivit avspärrat.

Redan samma dag som Lena Wesström anmäls försvunnen anhålls en man i 40-årsåldern, som bor i samma område.
Hans hus spärras också av.
Men mannen släpps samma dag.”

Märkligt förfarande speciellt i kombination att polisen sedan hindrade paret D att komma fram.

Om SD och LW nu var så tajta, bodde nära varandra, bästa vänner, umgicks etc, skulle man ju möjligen kunna tänka sig att SD själv - och kanske också HD - skulle varit tveksamma till att dra iväg på semesterresa när en av ens allra tajtaste vänner/granne/GC-kollega eventuellt är utsatt för kidnappning eller våldsbrott. På något sätt skulle man kanske vilja delta i sökandet efter henne.

Men reste iväg gjorde de....
Var var deras skolbarn den 15 maj? Följde döttrarna födda 2004 och 2006 också med på resan som innebar direkt avvisning och hemresa? Har fått för mig att resan bara var för SD och HD.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.aftonbladet.se%2Fnyh eter%2Fa%2F9vMJaq%2Fpar-misstanks-ha-mordat-sin-va n-och-granne-lena-wesstrom-45

Javisst är det ett märkligt förfarande, ytterst GRAVERANDE skulle jag säga.

Jag hoppas vi snart får svar. Kanske får aldrig svar på allt. ÅK gärningsbeskrivning ger kanske svar på en del, men om inte någon av gärningspersonerna pratar så...
Citera
2019-09-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Javisst är det ett märkligt förfarande, ytterst GRAVERANDE skulle jag säga.

Jag hoppas vi snart får svar. Kanske får aldrig svar på allt. ÅK gärningsbeskrivning ger kanske svar på en del, men om inte någon av gärningspersonerna pratar så...
Enl media så hindrade samma polis att inresa till USA kunde ske. Förstår inte problemet?
Citera
2019-09-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, vilken chock HD måste ha fått. När jag läste att de gick in med insatsstyrkan i SDs hem tyckte jag nog ändå att polisen gick till överdrift. Men jag vet inte hur han är som människa. De måste väl haft skäl till att gå in med tungt artilleri. Nån här som vet?

Regionala insatsstyrkan kan användas när man vill säkra bevis snabbt.
Citera
2019-09-04, 11:36
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
När man befinner sig i den här torktumlaren är det lite intressant vilka tankar som hakar fast i röran.

Jag tänker på det där som väl sd’s advokat förde fram vid första häktningen, något i stil med: han (SD) har en teori om vem gärningsmannen kan vara, men vill inte lägga fram det just nu. Något sånt.

Apropå ess i rockärmen. Kanske hade han redan då klart för sig att han kunde komma enklare undan om han kastade HD under bussen genom att skylla på henne? Han bara väntade på rätt tillfälle, som inföll förra veckan när han satt häktad och insåg att han behövde höja insatserna? Kanske det var därför hon skrek, eftersom hon insåg att det var det han just hade gjort och att hon därför blev hämtad?

Alternativt, om han (SD) faktiskt skyddar henne av lojalitet trots att det är hon som har gjort det kan det ha varit en brasklapp om att han vet vem som gjorde det men att han är förhindrad att berätta det.

Jag har tidigare velat se det där tidiga utspelet som ett bevis på att SD är en slipad taktiker som spelar ett spel med utredarna, men här i torktumlaren dyker andra möjliga tolkningar upp ibland.

Just det här med att SD sagt (via sin försvarare) att han har en teori om hur LW dött diskuterades flitigt i början av tråden. Som jag minns det så framkom det att SD inte hade pekat ut någon annan gärningsperson utan att han hade en teori om hur LW kan ha dött. Ungefär så, inte ordagrant.
Jag tror(!) även att postaren EGT redogjorde för vad SDs teori gick ut på. Jag återkommer om jag hittar hens inlägg!

Ps. Sanningshalten i detta eventuella inlägg låter jag dock vara osagt.
Citera
2019-09-04, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Regionala insatsstyrkan kan användas när man vill säkra bevis snabbt.
Ok. Och skrämseleffekten gör säkert mer nytta än två poliser som försynt knackar på dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in