Citat:
Ursprungligen postat av
314Pi
Teknisk bevisning långt efteråt nej det har jag svårt att tro på. Plocka med sig saker från de misstänktas hem i tron att de ska finnas ledtrådar kvar efter ett år.

Kläder är tvättade kastade etc Anteckningar är förstörda datorer ersatta. Har inte tillräcklig fantasi att föreställa mig vad det skulle kunna vara för teknisk bevisning.
Någon som kommer i håg sig ha sett en gärningsman i offrets närhet nu efter ett år, näää!
Någon som "plötsligt" minns saker som sagts och gjorts som stärker misstankarna, jaa! Men det krävs nog konfrontation med dessa nya observationer och erkännanden och det tvivlat jag starkt på. Om det nu är de som sitter häktade så har de givetvis ingen tanke på att börja erkänna nu.
Åklagaren kanske tycker sig ha tillräckligt med indicier och vill gå till åtal helt enkelt för att nederlaget blir så mycket större av att tvingas släppa dom. Ett misslyckat försök att få dem fällda i domstol känns säkert inte lika katastrofalt.
SD sägs av några skribenter i tråden ha sagt tidigt efter mordet att ungefär; mordet kommer aldrig att lösas och att; de har inget på mig utom anmälningarna...
Det kan ju vara så att utredarna faktiskt var så "enögda" som Draifos säger och att man helt enkelt inte såg et man kunde ha sett i den tidiga utredningen.
Som jag minns det har inget officiellt gått ut om att HDs lägenhet är genomsökt i den första vändan. Det kan nog hända att det är gjort, det känns nästan osannolikt att det inte har gjorts.
Men det kan i nuläget absolut ha kommit in provsvar från NFC som stärker tesen att hon är iblandad och någon kalla sin på förhör på nytt och det börjar rassla...
Kanske även någon av de nu häktade kommer med nya förklaringar som måste kollas upp.