2019-09-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och varför påstår du att det var jag som
skrev det?

Jag har aldrig ens tänkt den tanken.

Nu ser du verkligen i syne eller så är du inte nykter Var någon stans inom mitt tidigare skrivna inlägg har jag nämnt ditt användarnamn?

Jag skrev att NÅGON skrev tidigare inom tråden att man kunde se hur LW fläker ut sig på sina instagram-bilder, och att det inte var något konstigt att hon fick andra män att drägla då hon bjöd ut sig.
Citera
2019-09-04, 10:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
I detta inlägg finns att läsa om när SD gjorde sin FB privat.

Haha, ser man på.
Tack.

Och hur kunde jag glömma det?
Jag tog ju själv upp detta för inte så länge sedan.
Suck mitt minne, mitt minne...

https://www.flashback.org/p68406981#p68406981

22.34 ja.
Där kom det upp det klockslaget igen som JM skriver om.
Citera
2019-09-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En förflugen tanke:
Kan man tänka sig att de sent ifyllda esta-lapparna delvis sammanhänger med att SD eller HD eller båda inväntade ngn form av besked eller beslut eller ställningstagande från LW? De ansåg det inte lönt att fylla i dem innan LW bestämt ngt eftersom det rörde resan? Förvisso tycks resan ha varit planerad länge, men det var ju turbulent mellan de tre, som vi vet.

Säg att SD kontaktar LW för att få besked. Hon hör inte av sig elelr vägrar. SD tar med sig HD och båda går över för att tala LW tillrätta? De promenerar ut för att inte väcka sonen. Gräl uppstår, HD lackar ur bigtime.

Mitt intryck är att LW inte hade någon längre planerad resa där förutom sedan Norge.

Kan flika in att hon hade flera erbjudanden ifrån manliga Geocachare att följa med på resor utomlands som de skulle stå för men tackade vänligt men bestämt nej. Tänkte att det kanske kan vara ett ord i debatten om hennes karaktär där vissa skulle vilja få det till att hon var sk lättfotad eller skulle bjuda ut sig till diverse män.
Citera
2019-09-04, 10:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ja det kan vi nog göra.

Jag tror absolut inte att dom försökte FLY till USA.
Hur skulle dom kunna komma undan där?
Efter 90 dagar så måste dom hem, annars blir dom efterlysta.
Om dom skulle ansöka om en förlängt uppehållstillstånd, så torskar dom ju direkt.
Skulle dom leva illegalt i USA i så fall ?
Inget uppehållstillstånd, Inget arbetstillstånd, och blir dom tagna av polisen så är det ju kört för dom.
Nä, en flykt för att komma undan rättvisan kan vi nog lägga åt sidan.
Då finns det nog bättre länder att fly till i så fall, om man känner för att lämna Sverige i flykt.

De kan ha tänkt korsa gränsen till mexhico och förena sig med zapatisterna. Nä, jag tror inte heller de tänkte fly... möjligen lekte de med tanken.
Citera
2019-09-04, 10:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu ser du verkligen i syne eller så är du inte nykter Var någon stans inom mitt tidigare skrivna inlägg har jag nämnt ditt användarnamn?

Jag skrev att NÅGON skrev tidigare inom tråden att man kunde se hur LW fläker ut sig på sina instagram-bilder, och att det inte var något konstigt att hon fick andra män att drägla då hon bjöd ut sig.
Kan ha varit jag som skrev att kvinnor mellan 40-50 fläker sina liv på Instagram.
Kul att vara någon och inte en spyfluga
Citera
2019-09-04, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Teknisk bevisning långt efteråt nej det har jag svårt att tro på. Plocka med sig saker från de misstänktas hem i tron att de ska finnas ledtrådar kvar efter ett år. Kläder är tvättade kastade etc Anteckningar är förstörda datorer ersatta. Har inte tillräcklig fantasi att föreställa mig vad det skulle kunna vara för teknisk bevisning.

Någon som kommer i håg sig ha sett en gärningsman i offrets närhet nu efter ett år, näää!

Någon som "plötsligt" minns saker som sagts och gjorts som stärker misstankarna, jaa! Men det krävs nog konfrontation med dessa nya observationer och erkännanden och det tvivlat jag starkt på. Om det nu är de som sitter häktade så har de givetvis ingen tanke på att börja erkänna nu.

Åklagaren kanske tycker sig ha tillräckligt med indicier och vill gå till åtal helt enkelt för att nederlaget blir så mycket större av att tvingas släppa dom. Ett misslyckat försök att få dem fällda i domstol känns säkert inte lika katastrofalt.

SD sägs av några skribenter i tråden ha sagt tidigt efter mordet att ungefär; mordet kommer aldrig att lösas och att; de har inget på mig utom anmälningarna...

Det kan ju vara så att utredarna faktiskt var så "enögda" som Draifos säger och att man helt enkelt inte såg et man kunde ha sett i den tidiga utredningen.

Som jag minns det har inget officiellt gått ut om att HDs lägenhet är genomsökt i den första vändan. Det kan nog hända att det är gjort, det känns nästan osannolikt att det inte har gjorts.

Men det kan i nuläget absolut ha kommit in provsvar från NFC som stärker tesen att hon är iblandad och någon kalla sin på förhör på nytt och det börjar rassla...

Kanske även någon av de nu häktade kommer med nya förklaringar som måste kollas upp.
Citera
2019-09-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kom från @mirdidjul66:

Om Softis hade bjudit hem Håddan på fika inom sin bostadsrätt, för att där inom sedan skulle ha berättat för Håddan att hon hade haft ett längre förhållande med hennes make bakom hennes rygg, då lämnar jag mina garantier för att om så verkligen hade varit fallet, så hade Håddan klappat till Softis så att hon hade studsat mellan väggarna, Håddan är ingen person som man leker med, dessutom vet jag, att om man tar Håddan på ett för henne felaktigt sätt, så visar hon plötsligt upp ett aggressivt beteende, sedan för ni övriga tro vad ni vill om detta.

Mvh/ @JokerManen
Citera
2019-09-04, 10:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja så är det exakt. Därför kan jag föreställa mig att han varit aktiv i att försöka hjälpa att "bevisa sin väns oskuld" och ställt människor mot väggen d.v.s. frågat dem varför de far med lögner och smutskastar inte bara SD men hela hans familj.

Om det har gått så långt som att han hotat någon så lär ju polisen göra något åt saken tänker jag. De som blivit hotade gör väl en anmälan och då ska han självklart dömas för det. Men jag tänker inte ta för givet att han hotar människor bara för att han beter sig på ett sätt som är förenligt med hans uppfostran och kultur.

Han kan ofrivilligt blivit utnyttjad (utan att förstå) som SDs förlängda arm.
Inte alls osannolikt.
Citera
2019-09-04, 10:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack.

Var det hen som blev hotad?

Som jag förstod av ett inlägg från Holmes så hade mirdidjul och dennes familj det (underförstått).
Citera
2019-09-04, 10:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han kan ofrivilligt blivit utnyttjad (utan att förstå) som SDs förlängda arm.
Inte alls osannolikt.
Utnyttjad av SD att gräva guld i USA (Jerry) .. det föreligger ett "hemligt" bro-band mellan dom.
Citera
2019-09-04, 10:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ingen aning. Det är uppgifter ifrån tråden. Egentligen tycker jag det är rätt ointressant. Enda anknytningen till mordet på LW är om det är en bidragande orsak till motivet. Men om vi någon gång får svar på detta så lär det nog inte vara så detaljerat utan mera svävande. SD:s eller HD:s personliga förehavanden vid sidan om lägger jag ingen energi på. Däremot kände jag här att det var viktigt för övriga tråddeltagare att påpeka att det du skrivit inte är någon norm.

Man kan mycket väl tänka sig att parets finansiär och lite centrala cachekretsar kan ha sett mellan fingrarna med eller rent av sanktionerat fuskande om det sköttes invändningsfritt och gav SD meriter som var möjliga att göra lite hype kring som reklam för sporten. Skulle iofs inte förvåna mig om SD tagit detta på helt fel sätt men det talar ju då för hans personlighet som möjl GM och gör inte n-vis fuskandet som sådant till motiv — vilket känns långsökt.
Citera
2019-09-04, 10:48
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Tror också att de i första läget inte kunde göra annat än att isf säga ja till att han fick åka iväg, han släpptes ju efter förhöret men sen att något snabbt ändrades och avgjorde det senare förfarandet. Ganska bra ändå då de "i lugn och ro" kunde beslagta hans bil och ev se till att saker och ting buggades?

Det är ju det som är lite intressant.
När tror man om man är skyldig att fältet är fritt? Att man kommit undan med mord?
Efter 15 månader kanske man hinner slappna av och bli lite oförsiktig - inför polisens vakande ögon och öron?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in