2019-08-29, 15:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Herregud... nä, jag försöker verkligen inte, varken skön- eller svartmåla någon eller något.

Vet inte hur du vrider på det för att tolka det dessutom som att jag förvränger några tider?
Jag finner Dalaan högst trovärdig, med den tidpunkt och tidsrymd dom uppgivit (även om tider känns ofta mycket längre än vad dom är). Litar dessutom på den intensitet som angivits och att det inte var konstant.

Att hänvisa till andra mord, som VD:ns nu. Det var ett bråk under längre tid, inte en direkt attack i syfte på att döda henne. Äppel och päron.

Tror du att någon av dom sagt till oss några omständigheter kring mordet? Är du full???
Då hade dom suttit inne minuten efter vi hört det. PUNKT

Det fetade: Du verkar missförstå vad jag försöker få sagt, eller så spelar du bara dum. Jag vet nämligen att de pratat med andra om sina teorier kring mordet, och vad jag då menar är att det verkar som att någon eller båda velat ge en viss bild av det hela till andra. Precis som vi här inne gör. Att snacka om teorier är inget som gör att man åker in. Vad får du allt ifrån.

Att du reagerar med ilska tycker jag tyder på att du är mer känslomässigt involverad i det här än vad du velat framstå vara i den här tråden. Kanske du även i förhör velat framstå på det viset..?

PS: Jag observerar att du även fanns med i lägenheten när det andra mordet begicks. Inte dåligt jobbat av dig. Vill du ha fler exempel från verkligheten där offret skrikit under lång tid i samband med mord? Det finns nämligen många. DS
Citera
2019-08-29, 15:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
[i] Tänk om SD hade använt barnen på något hemskt sätt...som gisslan eller ännu värre [i] är en fultolkning av stormningen av SDs hem.
Det är lätt gjort att fantasin skenar iväg (om man är lagd åt det hållet) när man läser det här

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/nationella-insatsstyrkan/

"• Insatser vid gisslansituationer och kidnappningar."
Citera
2019-08-29, 15:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det tror inte jag.
Jag tror att Åklagare Hiding har allt klappat och klart och att gripandena var väl planerade.

En del talar ju för att man kunnat binda SD tekniskt till brottet. Även om GW mumlar om fifty-fifty.
Citera
2019-08-29, 15:36
Medlem
flixa81s avatar
Bilderna i NA, där man ser sökhundarna på verandan och i trädgården, är de från SD:s eller HD:s hus?
Citera
2019-08-29, 15:37
Medlem
Advokat Maria Harr försvarar HD.
Här är ett aktuellt dagboksblad från tingsrätten i ärendet: https://anonfile.com/O9Yawe4an2/190829_B_2705-18_Dagboksblad_pdf
Citera
2019-08-29, 15:38
Medlem
MrBubss avatar
Alla som läser/skriver i denna tragiska tråd har sina tankegångar om vad som hänt.

Jag har en känsla/teori att NFC kanske inte kunnat hitta några avgörande bevis, men att polis och åklagare är relativt säkra på vem GM är och har så varit hela tiden, men att kunna bevisa det rättsligt är något helt annat.

Därför har nog fokus flyttats till att försöka få någon att berätta eller avslöja information som kan användas för att få någon dömd för detta bestialiska mord. Kanske har det lett till att avlyssning genomförts eller på annat sätt försöka få någon att försäga sig och leda utredningen till ett avslut.

Min känsla är att den utpekade GM aldrig kommer att erkänna något oavsett vad som läggs fram.
GM kommer för alltid att neka i sten.

De som tror SD har börjat sjunga får gärna tro det, men människor med en grandios personlighet och som saknar normala skuldkänslor tar aldrig på sig ansvaret för något utan ljuger, manipulerar och skyller alltid ifrån sig och på någon annan.

Därför anar jag att polis/åklagare nu valt att öka trycket/pressen på HD för att få henne att resignera och berätta eftersom de är tämligen säkra på att hon vet vad som hänt och vem som har gjort detta avskyvärda.

Om hon inte medverkat personligen till detta grymma brott utan bara valt att skydda och förneka, så kanske det inre trycket till slut bli för tungt att bära, speciellt om man själv blir misstänkt och tvingas inse vilka konsekvenser det får för framtiden. Som människa och förälder.

Det är min teori om de senaste dagarnas sensationella vändning i denna sorgliga soppa, men självklart kan jag vara ute och cykla....

Dock är det så fruktansvärt sorgligt för alla barn att få livet totalt havererat på grund av mord, egoism, otrohet, lögner och förlusten av den normala trygghet man skall få i livet av sina föräldrar.

Hoppas sanningen kommer fram nu så alla kan börja läka och försöka gå vidare utan den plågande ovisshet som alla haft under mer än 15 månader.
Citera
2019-08-29, 15:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du kanske ska fråga Din källa en gång till... om det är en bekant till SD. SD kan väl knappast ha kontaktat en vän och berättat att barnen var hemma. Eller var det barnen som berättat?

En vän kan väl veta om det var där barnen gick och la sig kvällen före? Och inte troligt att de sedan lämnade hemmet under natten.
Jag själv vet inte men tycker heller inte det verkar konstigt.
Citera
2019-08-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bilderna i NA, där man ser sökhundarna på verandan och i trädgården, är de från SD:s eller HD:s hus?
Tror det stod i tråden att det var hos SD.
Citera
2019-08-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
En vän kan väl veta om det var där barnen gick och la sig kvällen före? Och inte troligt att de sedan lämnade hemmet under natten.
Jag själv vet inte men tycker heller inte det verkar konstigt.
Tänkte inte på det... att det var en kväll innan! Sorry
Citera
2019-08-29, 15:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror att SD har börjat "sjunga" och i samband med detta hämtas HD in....
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ett scenario kan vara att HD eller SD berättat att de finns något i trädgården som polisen vill hitta.
Jag är med. Mitt intryck annars är att SD skulle vara mer hårdkokt än att börja snacka första dan eftersom han tidigare haft framgång med att hålla truten inifrån en cell. Vem vet krigsattacken kanske hade effekt?
En brasklapp om det är HD som är GM och SD nu insett det hopplösa att skydda henne. Det skulle förklara mycket av det svårförklarade. Att HD blir mör direkt och snackar utgår jag från.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-29 kl. 16:30.
Citera
2019-08-29, 15:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Alla som läser/skriver i denna tragiska tråd har sina tankegångar om vad som hänt.

Jag har en känsla/teori att NFC kanske inte kunnat hitta några avgörande bevis, men att polis och åklagare är relativt säkra på vem GM är och har så varit hela tiden, men att kunna bevisa det rättsligt är något helt annat.

Därför har nog fokus flyttats till att försöka få någon att berätta eller avslöja information som kan användas för att få någon dömd för detta bestialiska mord. Kanske har det lett till att avlyssning genomförts eller på annat sätt försöka få någon att försäga sig och leda utredningen till ett avslut.

Min känsla är att den utpekade GM aldrig kommer att erkänna något oavsett vad som läggs fram.
GM kommer för alltid att neka i sten.

De som tror SD har börjat sjunga får gärna tro det, men människor med en grandios personlighet och som saknar normala skuldkänslor tar aldrig på sig ansvaret för något utan ljuger, manipulerar och skyller alltid ifrån sig och på någon annan.

Därför anar jag att polis/åklagare nu valt att öka trycket/pressen på HD för att få henne att resignera och berätta eftersom de är tämligen säkra på att hon vet vad som hänt och vem som har gjort detta avskyvärda.

Om hon inte medverkat personligen till detta grymma brott utan bara valt att skydda och förneka, så kanske det inre trycket till slut bli för tungt att bära, speciellt om man själv blir misstänkt och tvingas inse vilka konsekvenser det får för framtiden. Som människa och förälder.

Det är min teori om de senaste dagarnas sensationella vändning i denna sorgliga soppa, men självklart kan jag vara ute och cykla....

Dock är det så fruktansvärt sorgligt för alla barn att få livet totalt havererat på grund av mord, egoism, otrohet, lögner och förlusten av den normala trygghet man skall få i livet av sina föräldrar.

Hoppas sanningen kommer fram nu så alla kan börja läka och försöka gå vidare utan den plågande ovisshet som alla haft under mer än 15 månader.

Mycket talar för att det är detta som har hänt, det tycker jag också. Närmast allt för att vara petnoga. I ett avseende räcker det nästan med att betrakta det vårdnadsansvar som rör de involverade barnen, och då här först barnen D — alltså HD:s ansvar för sina egna barns utveckling och framtid. Det räcker med att hänvisa till det, så får resten rätta sig, på ett ungefär.

Utåt sett inbegriper det rättvisans behov av att granska och bedöma hennes ansvar i händelserna, och, när så skett, troligtvis, i huvudsak fria henne från skuld. Eller för all del straffa henne för vad hon förbrutit sig mot under resans gång. Troligen har hon inget ansvar för mordet som sådant.

Rent räknemässigt så betyder ju vårt ”nog” — som i ”SD har nog gjort det och HD har nog inte varit inblandad” — att det inte är uteslutet att HD varit inblandad. Den uteslutningen är vad som återstår. Det är vad rättegångar gör, åtminstone när erkännanden saknas. I så fall. HD måste uteslutas först.

Rättvisan kan varken ta skulden eller oskulden för givna.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-29 kl. 16:06.
Citera
2019-08-29, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Du verkar missförstå vad jag försöker få sagt, eller så spelar du bara dum. Jag vet nämligen att de pratat med andra om sina teorier kring mordet, och vad jag då menar är att det verkar som att någon eller båda velat ge en viss bild av det hela till andra. Precis som vi här inne gör. Att snacka om teorier är inget som gör att man åker in. Vad får du allt ifrån.

Att du reagerar med ilska tycker jag tyder på att du är mer känslomässigt involverad i det här än vad du velat framstå vara i den här tråden. Kanske du även i förhör velat framstå på det viset..?

PS: Jag observerar att du även fanns med i lägenheten när det andra mordet begicks. Inte dåligt jobbat av dig. Vill du ha fler exempel från verkligheten där offret skrikit under lång tid i samband med mord? Det finns nämligen många. DS
Med mig/oss och vad jag hört av andra, så har dom inte pratat om några teorier.
SD pratade med polisen under morgonen om ev. nya cacher. Detta förtydligade han sen under förhöret. Det är det ända han sagt till oss och andra, mig vetligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in