Citat:
Ursprungligen postat av
Piavik
En liten undran om det här
Med Strandhälls make som dött. Det är ju bevisat att han är Död - inte hur
Men varför tiger pressen ? Är det någon regel att ministrar är skyddade mot pressens hetsjakt fast andra människor i sorg blir jagade och outade offentligt
O hur får A.S sjuk ersättning ? Via fk eller regeringen
O varför ska hon ha rätt att sörja när vanligt folk ska jobba till vilket pris som helst ?
Varför är det skillnad på folk o folk ?
Jag kan tänka mig att pressen håller publiceringen fram till det att man offentliggör dödsfallet inom myndigheten han arbetade för, men tror nog att man håller det till en enkel notis. Om det nu skulle röra sig om suicid kommer det inte sägas rakt ut.
Anledningen är att det saknas allmänintresse, vilken inte är samma sak som att det inte finns de som är nyfikna. Med tiden kommer nog fler detaljer komma fram.
Gällande sjukersättning tror jag nog det finns avtalade lösningar för riksdagsledamöter och ministrar. Jag skulle tro att dom får full ersättning, vilket inte är så konstigt eftersom de inte betalas för arbete per timme och förväntas vara i tjänst 24/7.
Självklart sticker det vissa i ögonen att en minister som varit delaktig i att valboskapen fått sämre villkor nu visar sig ha andra förmåner, men det är så samhället ser ut. Personligen anser jag att sorg bör betraktas som sjukdom i det akuta skedet oavsett vad man arbetar som.