2019-09-03, 22:50
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
En liten undran om det här
Med Strandhälls make som dött. Det är ju bevisat att han är Död - inte hur
Men varför tiger pressen ? Är det någon regel att ministrar är skyddade mot pressens hetsjakt fast andra människor i sorg blir jagade och outade offentligt
O hur får A.S sjuk ersättning ? Via fk eller regeringen
O varför ska hon ha rätt att sörja när vanligt folk ska jobba till vilket pris som helst ?
Varför är det skillnad på folk o folk ?

Jag kan tänka mig att pressen håller publiceringen fram till det att man offentliggör dödsfallet inom myndigheten han arbetade för, men tror nog att man håller det till en enkel notis. Om det nu skulle röra sig om suicid kommer det inte sägas rakt ut.
Anledningen är att det saknas allmänintresse, vilken inte är samma sak som att det inte finns de som är nyfikna. Med tiden kommer nog fler detaljer komma fram.

Gällande sjukersättning tror jag nog det finns avtalade lösningar för riksdagsledamöter och ministrar. Jag skulle tro att dom får full ersättning, vilket inte är så konstigt eftersom de inte betalas för arbete per timme och förväntas vara i tjänst 24/7.

Självklart sticker det vissa i ögonen att en minister som varit delaktig i att valboskapen fått sämre villkor nu visar sig ha andra förmåner, men det är så samhället ser ut. Personligen anser jag att sorg bör betraktas som sjukdom i det akuta skedet oavsett vad man arbetar som.
Citera
2019-09-03, 22:54
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
saknas allmänintresse

Det där är ju en gummibestämmelse!
Citera
2019-09-03, 23:32
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Det där är ju en gummibestämmelse!

Jo, men du fattar vad jag menar. Jag kan tänka mig att det är avvägningen man gör, men gissar bara.
Citera
2019-09-04, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
’Varför skUlle han inte vara det? Det var ju en bra genomlysning av AS familj.

.. och allt är allmänna offentliga handlingar!
Bara att ringa eller maila Skattemyndigheterna och beställa en s.k familjebild...

Så här!

till registrator registrator@skatteverket.se
Undertecknad vill mht TF ( SFS 1949:105 ) kap 2, §§ 1; 2 ta del av nedanstående persons "familjebild".
Dvs vem omfrågad är / varit gift med vem, föräldrar, syskon och barn.

Omfrågad: [ personnummer ]

MvH
Senast redigerad av Satilamannen 2019-09-04 kl. 06:50.
Citera
2019-09-04, 07:10
Medlem
https://www.ratsit.se/19750430-Annik...reradePersoner

Bara en person nu på adressen. För några dagar sen var de två
Citera
2019-09-04, 08:04
Medlem
don tonys avatar
https://anonfile.com/q59dOc4an9/strandh_ll_png

Avliden..
Citera
2019-09-04, 08:35
Medlem
Konstaterat att Strandhälls sambo är avliden.
Frågan man då kan ställa sig är VARFÖR detta har varit så hemligt ?

Att människor avlider av olika anledningar, även i relativt unga år , är inte någon rocket-science direkt.

VARFÖR har man inte gått ut med att Strandhälls sambo har avlidit ? Om inte så hade detta faktiskt kunnat ge Strandhäll åtminstone lite kredd vilket hon nog skulle behöva
Citera
2019-09-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen

Att människor avlider av olika anledningar, även i relativt unga år , är inte någon rocket-science direkt.

VARFÖR har man inte gått ut med att Strandhälls sambo har avlidit ? Om inte så hade detta faktiskt kunnat ge Strandhäll åtminstone lite kredd vilket hon nog skulle behöva

1) främst för att det betraktas som en privat angelägenhet som inte har med hennes offentliga roll som minister att göra så om hon inte tar upp det själv eller att sammanhanget blir så att det helt plötsligt blir en fråga om allmänintresse (ett extrem-exempel: han tar livet av sig pga att han har blivit avslöjad som spion) så kommer inte media heller att göra det. så just nu handlar det om privatlivets helgd.

2) och kanske en till anledning men en mycket svagare sådan: media är lite försiktiga kring detta med självmord (om det nu är ett självmord). dels så ska det pratas om det för att synliggöra det stora samhällsproblem som självmord faktiskt är - men samtidigt så kan man genom att ta upp enskilda fall utan att sätta in dem i en större kontext av självmords-problematiker, psyiks ohälsa osv bidra till att andra människor 'fattar mod' att ta sitt eget liv.
Citera
2019-09-04, 08:53
Medlem
Citat:

Att icke offentliga personer dör är ingen nyhet. Att ministern AS inte arbetar just nu är ett allmänintresse, men knappast orsaken.
Citera
2019-09-04, 09:09
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:

Helt enkelt för att det är just ett självmord.
Sedan, med tanke på hennes beteende, så tror jag inte att hon vill ha cred för självmordet.
Vad jag förstår var hon anledningen till det.
Citera
2019-09-04, 09:51
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Att hon ligger lågt kan väl ha fler förklaringar,
-Det som alla tror att hon kom hem med Civilministerns sarre i håret, vilket gjorde sambon förtvivlad

-Eller så hade han psykiska problem, vilket är fullt naturligt om man bor ihop med Annika.

-Det är pinsamt för denna självutnämnda
Superkvinna att sambon begår självmord skuggorna är långa.....
Citera
2019-09-04, 09:55
Medlem
Hennes sambo hade nog en omöjlig och impopulär uppgift som Chef strategisk HR på Arbetsförmedlingen som blev honom övermäktig.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/u...tsformedlingen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in