Citat:
Ursprungligen postat av
KIBy
Man kan ju tycka att någon borde gå in och dementera isåfall, Annika eller hennes man, de borde också ha märkt all uppståndelse vid detta laget! Men inte ett pip, strange!
TW lär inte säga ett pip då han är avliden.
Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Det händer att det tar längre tid än så, så det motbevisar inte att uppgiften inte stämmer. Man får nog avvakta några dagar till. I något fall tog det 2 veckor innan en död person försvann från ratsit.
Ratsit m fl publicerar enbart det som Skatteverket levererar med fördröjning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Satilamannen
Exakt!
Det finns säkert mer än en "murvel" på någon kvällsblaska som läser på detta forum..
Uppgifter om någon, dennes adress mm eller om denne är i livet eller inte är allmän och offentlig handling. Såtillvida personen ifråga inte har skyddad identitet.
D Thomas Wolf finns kvar på både ratsit och merinfo i skrivande stund
Aftonbladet m fl väljer av hänsyn till den personliga integriteten att inte skriva om detta, det är helt uppenbart. Inte ens hyenorna på Expressen har nappat på detta fast de skriver fasligt mycket om kändisar och okändisar som de kopierat från andra medier och sen ringer för att få bekräftat. Oftast så uteblir dessa svar. De skriver ändå.
Inga fler inom närmsta familjen (barn) har rapporterats som avlidna.
När pressmeddelandet sa att AS råkat ut för ett dödsfall inom familjen så trodde jag först att det var AS 96-årig farmor som avlidit. Hur tajta de är vet jag inte då hon växte upp med en åtta år äldre syster och en fem år äldre bror och den ensamstående mamman med förtidspension. Mamman avled 2017 i oktober (69 år) och vad jag kan minnas så var AS inte frånvarande då.
AS enda farbror KS (inga fastrar) gick bort under våren 2019, 75 år gammal och kort därpå även hans fru MS, 76 år.
Enda äkta kusinen, NS på mammans sida av familjen dog redan 1991, 23 år gammal. Sen finns det en dotter, CS som delar namn men inte blod.
En moster i livet har hon, AN 67 år med en jämnårig dotter MJ till AS som också vuxit upp i GBG. Hur mycket de umgicks vet jag inte men borde vara ett säkert kort. Även en 7 år yngre kvinnlig kusin, CJ finns.
TS 48 år, fem år äldre broder till AS, jobbar som ombudsman på huvudkontoret på GS-facket (LO) i Stockholm och bor i en hyreslägenhet i en fastighet som ägs av GS-facket på Kungsholmsgatan. TS har en dotter i samma ålder som AS förutom en 21-årig son.
AS 52 år, 8 år äldre syster till AS, jobbar inom barnomsorgen på Göteborgs Stad. Hon har tre söner i åldrarna 19-32 år.
Sammantaget kan man säga att kvinnorna i släktet Strandhäll har fött sitt första barn i unga år (19-23 år) och vid ett tillfälle i väldigt tidig ålder (16 år).
Att hålla fast till en och samma karl är uppenbarligen ingen styrka då snedstegen är många och lite överraskande.
Tidiga dödsfall är inte heller något okänt i släkten men också gamlingar som nått upp till 90 år finns. AS morfar dog på sin 90-årsdag.