2019-09-03, 20:51
Medlem
Om ni inte sett det, så finns hennes Likee-id i en av filmerna på Youtube.

Där finns ett gäng filmer. Har inte kollat igenom dem, men det är ju en Tiktok-liknande app.

Id är 154667304

Kanske inte är så stor skillnad mot hennes Tiktok-konto, men ändå.

Hoppas att hon dyker upp välmående snart.
Senast redigerad av Confusion 2019-09-03 kl. 20:56. Anledning: Förtydligande
Citera
2019-09-03, 21:21
Medlem
Modern har precis köpt stor villa i Portugal.Ganska aktiv på facebook på vissa sidor.Bryr sig mer om huset än dottern.Åker ner 2 okt igen och slutför affären.
Citera
2019-09-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmr87
Modern har precis köpt stor villa i Portugal.Ganska aktiv på facebook på vissa sidor.Bryr sig mer om huset än dottern.Åker ner 2 okt igen och slutför affären.

Hon är ju familjehem till flickan. Jag kan aldrig tänka mig att placerande socialtjänst låter flickan flytta med till Portugal?
Citera
2019-09-03, 21:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Flickan har en utvecklingsstörning även om du tycker att hon ser fullkomligt normal ut! Man leker inte med småbarn i lekland som 15-åring om det inte är något som fattas.... Titta på fostermammans Facebook så ser du.

Frågan är ju om Emelie har förmågan att ta sig iväg på egen hand? Har hon en mobil?

Det är absolut inget abnormt/onormalt att leka med småbarn som femtonårig tjej. Så det är ett villospår du för fram. Har hon småbarn/småsyskon i sin närhet ter detta sig ganska naturligt. Om det rör sig om någon typ av syskonrelation/fostersyskonrelation. Jättemånga tjejer i tonåren tar hand om sina yngre syskon i sandlådan/lekparken etc.

(Du menar väl ändå inte att alla tonåriga tjejer som "leker med småbarn" är onormala? -I min mansgrisiga teori kan detta betyda på någon form av "valpsjuka", dvs. viljan att prokreera. Uppstår i tonåren med alla hormoner.)

Inget konstigt alls som skulle kunna visa på en störning, om det är så du menar.
Hon kanske har betuttat sig i någon på annan ort, helt enkelt, då "Alfons" här i tråden är så bombsäker på att hon inte har downs till den milda grad att "hen" drar till med invektiv för att övertyga övriga..
Citera
2019-09-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Hon är ju familjehem till flickan. Jag kan aldrig tänka mig att placerande socialtjänst låter flickan flytta med till Portugal?

"Finns det särskola i Portugal om man har en lätt utvecklingsstörning?
Och hur högt upp i ålder finns det i sådana fall?
Typ särgymnasie?"

Det är vad hon skriver iaf .
Citera
2019-09-03, 22:31
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej. Varför skulle någon tro det?
Håller med om att det sista med tvångskonvertering och IS är mindre troligt även om det är muslimer som fört bort henne. Sexuellt utnyttjad har ju garanterat låga odds just nu däremot.
Citera
2019-09-03, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Om hon åkte tåg borde en biljett med namn ha köpts av, eller åt, henne. Denna biljett går, mig veterligen, inte att betala kontant vilket betyder att tågföretaget borde ha biljetten i sina loggar.

Min teori är att hon var ett lätt offer för en sexualbrottsling och att hon inte lever. Hade hon en iphone, var finns hennes sparkcykel? Det är svårt att göra ipones "opejlingsbara" och utifrån beskrivningen i tråden undrar jag om flickan verkligen var kapabel till detta.

Jag hoppas givetvis att min teori inte stämmer men...

De enda persontåg som passerar Ludvika körs av Tåg i Bergslagen, och på dom kan man köpa biljett med kontanter anonymt, samt med kontokort.
Citera
2019-09-03, 22:35
Medlem
Första livstecknet på 2 dygn!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-flera-dygn

Nån som vet var filmen publicerats?
Länka så fall
Citera
2019-09-03, 22:41
Medlem
Verkar vara biologiska mammans fb utifrån kommentarer på systerns bilder...

https://www.facebook.com/l*na.holmb*rg.351
Citera
2019-09-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Verkar vara biologiska mammans fb utifrån kommentarer på systerns bilder...

https://www.facebook.com/l*na.holmb*rg.351

Stämmer nog
Citera
2019-09-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
Första livstecknet på 2 dygn!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-flera-dygn

Nån som vet var filmen publicerats?
Länka så fall

Står gammalt elskåp i artikeln men tycker det ser modernt ut med snabbsäkringar!? Svårt att identifiera det skåpet...
Citera
2019-09-03, 23:02
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Garanterat att hon sitter hos någon kille och trycker... Synd att detta ''försvunna'' flickor inte får böter. Utvecklingsstörd eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in