2019-09-03, 14:08
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Äckligt på hennes instagram, vuxna män (invandrare) som raggar på en förståndshandikappad 15-åring. Vill inte ens veta hur det ser ut i hennes dm
Länk tack
Citera
2019-09-03, 14:15
Medlem
Så här är dets avatar
Om hon åkte tåg borde en biljett med namn ha köpts av, eller åt, henne. Denna biljett går, mig veterligen, inte att betala kontant vilket betyder att tågföretaget borde ha biljetten i sina loggar.

Min teori är att hon var ett lätt offer för en sexualbrottsling och att hon inte lever. Hade hon en iphone, var finns hennes sparkcykel? Det är svårt att göra ipones "opejlingsbara" och utifrån beskrivningen i tråden undrar jag om flickan verkligen var kapabel till detta.

Jag hoppas givetvis att min teori inte stämmer men...
Citera
2019-09-03, 14:17
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Äckligt på hennes instagram, vuxna män (invandrare) som raggar på en förståndshandikappad 15-åring. Vill inte ens veta hur det ser ut i hennes dm Polisen bör kolla där för att se vem/vilka som hon har stämt träff med

Alla kvinnor/barn får väl de vänförfrågningarna från slöddrigt menapatrask. Din mamma, fru/flickvän och döttrar med. Det är anledningen till att personer som Emelie behöver extra mycket skydd på sociala medier och hjälp att sålla från omgivningen.
Hoppas att hon hittas välbehållen.
Citera
2019-09-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emz90
Hej!

Jag blir riktigt ledsen att vissa av er sprider en massa falska rykten om min syster. Men vad kan förvänta sig av folk här.

Men för att göra era patetiska liv lite enklare så kan jag svara på lite falska saker som ni påstår.

Nej hon har inte downsyndrom. Nej, hon är inte utländsk. Hon är helt svensk. Hon har ett mentalt handikapp som "försvinner" när man är äldre. Hon är inte sexuellt aktiv. Nej hon är inte en hora. Hon har inte rymt till sin mamma då det var hon som anmälde henne borta. Och hon visste inte att Emelie var borta förrens sent på kvällen.

Men tanke på hennes handikapp så har troligtvis någon lurat henne. Då hon inte förstår sånt. Jag uppskattar om ni kan hålla en god ton och försöka hjälpa oss och hitta henne ist. För att påstå massa elaka saker.

Skäms på er

Vad jag förstår så kan du eller någon annan som är vän med henne på Snapchat se var hon befinner sig! Kolla det!

Hoppas allt går bra.
Citera
2019-09-03, 14:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vi får hoppas på det bästa, men jag befarar det värsta.
Citera
2019-09-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men du behöver ju inte förneka att hon är utvecklingsstörd eller hur du nu vill kalla det, nån som är 15 år men är 8 år bara på det mentala vad sjutton kallar du det för då normalbegåvad eller ???? o varför tillät ni henne att cykla själv om ni visste hur hon är på det mentala ? jag får inte ihop det.. har något hänt henne så kan ni knappast ha gott samvete tycker jag.

kom istället o bidra med nån nyttig info istället för att bara blankt neka till allt.....

Väldigt låg nivå på ditt inlägg, visa respekt!
Familjen har det nog tufft som det är nu! Och behöver inte ditt tyckande och troende!
Citera
2019-09-03, 14:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderator-hataren
säg då till polisen att leta i hennes svartskallekrets till vänner... troligen har en svartskalle lurat hem henne... sen vad som skett är osagt, i bästa fall bara våldtagen men jag tvivlar

”svartskallekrets till vänner”? Tur att du inte är polis.

Även jag är bekymrad, men känns fortfarande realistiskt att hon håller sig undan. Kanske med eller hos nån kille, inte nödvändigtvis någon som vill henne illa.
Citera
2019-09-03, 14:43
Medlem
Kollar man på hennes coverfoton ser man nån form av gammal arabisk shejk på en svartvit bild, ser ut att vara fotograferad från en poster eller något . Otroligt malplacerad då allt annat är bilder på emily
Citera
2019-09-03, 14:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
men du behöver ju inte förneka att hon är utvecklingsstörd eller hur du nu vill kalla det, nån som är 15 år men är 8 år bara på det mentala vad sjutton kallar du det för då normalbegåvad eller ???? o varför tillät ni henne att cykla själv om ni visste hur hon är på det mentala ? jag får inte ihop det.. har något hänt henne så kan ni knappast ha gott samvete tycker jag.

kom istället o bidra med nån nyttig info istället för att bara blankt neka till allt.....

En lättare funktionsvariation innebär inte att man bör hållas fastbojad eller kopplad.
Citera
2019-09-03, 14:46
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Polisen misstänker människorov

.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-manniskorov

Knappast människorov. Hon har förmodligen åkt till snubben frivilligt eftersom är trött på att vara på behandlingshemmet.

Tror inte hon blir mördad eller då, utan kommer bara att hålla sig undan ett bra tag. Men troligen kommer hon att bli igenkänd och åker fast om några veckor eftersom hon inte kommer att orka hålla sig inomhus hela tiden.
Citera
2019-09-03, 14:46
Medlem
Nu vet vi inte vilket handikapp flickan har. Men det som är så svårt med personer med begåvningshandikapp är att generalisera. Någon har sagt att hon är som på en 8-årings nivå men det betyder inte nödvändigtvis att hon är där i alla aspekter.

En mycket nära släkting har arbetat på särskolan hela sitt liv och det här är vad jag lärt mig genom den personen.

Begåvningsprofilen kan vara ytterst varierande. Det kan finnas områden som är i fas med åldern och vissa som knappt rört sig från förskoleålder. Det är därmed oftast svårt att jämföra med någon viss ålder på normalstörda barn.

Många är naiva och blir lätt lurade.

Sexualiteten utvecklas ofta helt normalt, däremot saknas ibland konsekvenstänk och normala spärrar.

De barn/ungdomar som oftast blir djupast deprimerade är de som har självinsikt och förstår att de är annorlunda. De med grövre begåvningshandikapp är oftast ganska nöjda med livet.

Många går att programmera, d v s lära saker repetitivt så att de utan problem kan gå till skolan (om den är nog nära), gå till en lekpark, cykla och handla o s v. Jag tycker därför inte det är konstigt att hon fick fara runt i närområdet själv.

Men kombinationen av en tonåring som verkar behärska modern teknik men samtidigt kan förmodas sakna en del vad kommer till planering, ifrågasättande, omdöme och problemlösning känns inte bra i magen. Förmodligen är hon ett ganska lätt offer för någon med dåliga planer.
Citera
2019-09-03, 14:48
Medlem
Bodde hon inte hemma? Vad är det för behandlingshem då hon är på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in