Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Jag tycker att du ska dokumentera alla störningar och samtal med hyresvärden.
Hänger dom här delarna ihop? att ifall jag skulle söka deponera hyran så ingår att jag ska
komma med personliga bevis till...kommunen
Citat:
Ursprungligen postat av
starshipp
Du kan också (tror jag), istället för att betala till hyresvärden, deponera en del av eller hela hyran hos länsstyrelsen och hänvisa till skälet varför du deponerar hyran, d v s att du inte anser att du kan nyttja ditt boende på grund av att du känner dig störd i din bostad. Detta borde få fart på din hyresvärd. För övrigt är det svårt att svara på frågan från och med vilken ålder är barn mottagliga men vi pratade med våra ungar från tidig ålder om vikten av att respektera sin omgivning...
För att jag "känner mig störd" skriver du....du menar att jag inte skulle bli granskad då av kommunen utifrån samhällets referensramar
om hur mycket som ska till för att barn ska anses störa på ett oacceptabelt sätt?
Och då har jag inte en chans eftersom det är subjektivt hur störd man blir, men objektivt hur mycket något låter i deras mätinstrument, som sedan kommer ställas mot värsta tänkbara scenario hur det nivåerna låter vid verkligt störning enligt dom, och därmed ska jag därefter bli upplyst & tillrättavisa mig själv att leva med det nu när jag fått nya referenser, men vad dom än säger så är jag fortfarande störd men maktlös
Hyresvärden vet redan om att inga andra grannar klagar, skulle grannarna bli tillfrågade vid kommunal utredning...kommer dom i egenskap av indoktrinerade att ha överseende med barns läten, varav det väl snarare blir jag som får flytta? ifall jag deponerar hyra..likt en ensam rättshaverist
Kan du dementera mitt fan på väggen?