2018-04-15, 16:42
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Gör inga förändringar alls.
Fortsätt lev i och bruka din bostad. Förutsatt att du beter dig som folk när du är ute på balkongen (rimligt klädd, inget tokstirrande, vrålande, spottar snus, slänger cigg eller uppför sig allmänt arabiskt) så gör du inget fel.

Grannarna får sätta upp insynsskydd om din närvaro stör dem.

Sen kan du klart prata med grannarna rent allmänt. Det är trevligt att känna sina grannar i viss mån.

Jo, några andra grannar har insynsskydd. Jag kanske ska skaffa ett sånt själv? Det löser ju faktiskt problemet. Och en äkta snuskgubbe sätter garanterat inte upp ett insynsskydd!
Citera
2018-04-15, 16:42
Medlem
Om de tycker det är obehagligt att sola i bikini när grannar kan se dem, så får de ta på sig mer kläder.
Det hade iallafall jag gjort.
De kan ju inte kräva att grannar ska anpassa sig efter dem på sin egen balkong.
Sen är det inte okej att gå ut på balkongen naken eller halvnaken heller.
Huruvida bikini räknas dit vet jag inte men antagligen inte.
Dock kan de ju förvänta sig att karlar glor, det vet de ju.
Som mamma hade jag aldrig velat att min dotter går ut så på balkongen inför grannar.
Citera
2018-04-15, 16:44
Medlem
kodsnickrarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jo, några andra grannar har insynsskydd. Jag kanske ska skaffa ett sånt själv? Det löser ju faktiskt problemet. Och en äkta snuskgubbe sätter garanterat inte upp ett insynsskydd!

Jodå, ett med ett litet hål i som man kan kika ut igenom :-)
Citera
2018-04-15, 16:50
Medlem
godboys avatar
Jag hade pratat med grannarna i fråga, förutsatt att jag redan hälsat på dem. Jag hade sagt som det var, att jag vill sitta åt det hållet för att det är trevligare eller att solen faller bättre då. Sen får de göra vad de vill med den infon. Men de ska inte hämma DITT balkongliv.
Citera
2018-04-15, 16:53
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Haha, kanske vore ett tipps till ts grannar istället om dom nu stör sig på det

fast om han köper den stjälv så kan han ju borra titthål

Ja precis, men det är ju en enkel lösning, eller en sån här Vädringsställ, sen slänger man en filt över eller en matta över bara.Såna behöver man ju ändå...Samt att det skyddar insynen.Påslakan eller dylikt...

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/stad-och-kladvard/kladvard/torkstallningar/vadringsstall-813160/
Citera
2018-04-15, 16:55
Medlem
Salamiss avatar
Jag kanske inte är rätt person att svara, jag har iofs en lägenhet med balkong plus ett hus där jag kan sitta i kalsongerna och titta mot skogen utan att nån bryr sig men...

Vore inte det bästa att nån lämplig dag luta sig över balkongräcket och i princip säga som det är. På ett avslappnat trevligt sätt.

Typ: Hej, jag har bott här länge nu och jag trivs med att sitta på balkongen, med näsan åt detta håll. Jag inser att det kan verka som att jag sitter och kikar på er, men så är det inte.

Ibland behöver det inte vara svårare än så.
Citera
2018-04-15, 16:56
Medlem
Nu vet jag inte riktigt om det funkar då jag inte vet hur balkongerna är utformade, men om det stör dom så kan dom köpa en sån där ”separations-vägg” (vet inte vad den kallas) som ger mer ”privatliv”, och så är problemet löst.

Du ska faktiskt inte behöver göra något alls.
Citera
2018-04-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag hade pratat med grannarna i fråga, förutsatt att jag redan hälsat på dem. Jag hade sagt som det var, att jag vill sitta åt det hållet för att det är trevligare eller att solen faller bättre då. Sen får de göra vad de vill med den infon. Men de ska inte hämma DITT balkongliv.

Fan vad pinsam du måste vara!
Citera
2018-04-15, 17:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Det låter mest som du gör en grej av det. Sitt du där som du brukar och bry dig inte om det. Om de sedan kanske finner obehag så kommer de liksom göra dig medveten om det. Inte för att de ska känna det men man vet aldrig med kvinns. De är oberäkneliga och konstiga varelser.
Citera
2018-04-15, 17:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TillTheEndMyFriend
Fan vad pinsam du måste vara!
För att jag pratat med grannarna? Är du typiskt svensk som inte vågar?

Behöver ju inte bli en big deal, sen om grannarna upplever det obehagligt att TS sitter på sin balkong så är det DERAS problem. Men genom att ta ett kort snack med dem så tar man udden av gadden. Inte särskilt svårt.
Citera
2018-04-15, 17:04
Medlem
Det bästa vore väl om TS kunde visa upp ett intyg på kemisk kastrering alternativt bevisa en homosexuell läggning för kvinnorna så dom slipper känna oro.
Citera
2018-04-15, 17:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Tar jag på mig solbrillor, då är jag ju snuskgubben personifierad...

Använd kikarglasögon, sen kan du kommentera mammans celluliter och kanske även dotterns

Skämt åsido, någon typ av balkongskydd är nog lösningen, dom finns lite överallt på nätet om du googlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in