2019-08-22, 17:46
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.Rask
Men vad ska jag göra då? dom gör inte som jag säger! barn ska sitta stilla och vara tysta när dom är inomhus, dessutom röker dom på sin altan så jag måste stänga min balkongdörr eftersom röken stiger uppåt.

Dom är barn, du kan inte kräva att dom ska vara tysta och stilla hela tiden.

Vill du ha tyst hela tiden så flytta nånstans utan grannar.
Citera
2019-08-22, 18:07
Moderator
v50s avatar
Citat:
Men vad ska jag göra då? dom gör inte som jag säger! barn ska sitta stilla och vara tysta när dom är inomhus, dessutom röker dom på sin altan så jag måste stänga min balkongdörr eftersom röken stiger uppåt.

Du får helt enkelt vänja dig vid att ungarna låter en del när de leker dagtid, du kanske ska överväga att flytta till ett enskilt hus långt från närmsta granne om du är så pass ljudkänslig. Angående rökning på altanen så kan reglerna variera mellan olika bostadsbolag, vissa tillåter rökning i deras bestånd medan andra ej gör det. Du får höra med hyresvärden vad som gäller hos dem.
Citera
2019-08-22, 18:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Du får helt enkelt vänja dig vid att ungarna låter en del när de leker dagtid, du kanske ska överväga att flytta till ett enskilt hus långt från närmsta granne om du är så pass ljudkänslig. Angående rökning på altanen så kan reglerna variera mellan olika bostadsbolag, vissa tillåter rökning i deras bestånd medan andra ej gör det. Du får höra med hyresvärden vad som gäller hos dem.

Det blev väl fastställt att dom inte får förbjuda rökning annat än i specialfall tex i speciella allergihus?
Citera
2019-08-22, 18:44
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det blev väl fastställt att dom inte får förbjuda rökning annat än i specialfall tex i speciella allergihus?

Jag vill minnas att vissa hyresvärdar har rökfria bostäder men jag kanske är felinformerad, U.Rask får höra med sin hyresvärd vilka regler som gäller där.
Citera
2019-08-25, 20:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Något vi inte diskuterat i tråden tror jag...har ni några användartips på
vad man använda sig av för redskap för att banka i väggen bäst?
(det bästa måste ju vara något som kan tränga igenom väggen ...ojsan)

Jag noterade nyss nämligen att jag fick ont i min prästerliga hand...efter att ha tagit i cement?..öh...marmor?...jag kan inte komma ihåg namn på väggmaterialet men hårt är det

Störningsobjekten bor alltså på fel sida
(nu ska jag visa ungarna vem som både bestämmer & inte betalar skatt)
så det knack-vänliga väggen vätter mot fel grannar varav jag behöver ett värktyg och hamra med

Citat:
Dom är barn, du kan inte kräva att dom ska vara tysta och stilla hela tiden.Vill du ha tyst hela tiden så flytta nånstans utan grannar.
Jag har faktiskt haft tyst närmast hela tiden innan 2 familjer flyttade in

Min erfarenhet är alltså att det bara finns olika grader av lyckat föräldraskap, om jag bott i säg 10 år i en lägenhet där det torde funnits grannar med barn som inte väsnats...alltså är dom förebilden som efterkommande ska ta efter eller så är dom nya grannarna misslyckade och bör tillrättavisas med rätta

Ni som råder Rask att flytta ut i skogen, vem fan har råd med en villa
ifall man är ensamstående t.e.x, dom flesta som bor i lägenhet är fast i lägenhet...varför man är såpass defensiv, ingen bor i lägenhet för att det är så jävla skoj med grannar

Citat:
Jag vet inte vad jag skall göra min granne brukar passa sina barnbarn, och han låter dom leka inomhus jag kan höra dom skratta och röra på sig. Jag har försökt att stampa och hoppa på golvet banka i väggen och kasta matrester på deras altan. Men idioterna fattar inte att han inte kan låta barnen vara inomhus eller på altanen för jag kan höra att dom är där. Jag såg till att det blev mycket glasbitar på hans gräsplätt så att ungarna inte skulle kunna springa där. Så då slipper jag det ofoget att dom låter barnen leka där. Mina egna barnbarn Har bara fått sova över en gång på 2 1/2 år och om dom är här så måste dom sitta helt stilla och vara tysta så dom inte stör min tankeverksamhet. Jag brukar bara ta dom någon timme normalt så att jag inte behöver dras med dom någon längre stund, jag vill inte ha barn i närheten av mig då jag tycker dom är så störande så jag vore tacksam om jag kan få tips om vad jag skall gör med min granne som inte fattar att jag inte vill höra barnröster.
Folk brukar obefogat ropa autist till mitt sätt att skriva här på flashback, snacka om att devalvera betydelsen när skolboksexempel finnes

Jag håller dock med dig värderingsmässigt....däremot så gör du allt som jag avhåller mig från, har du tänkt på att ifall dom redan vet om vet att det är du som bankar, så kan dom räkna ut att det är du som kastar mat, jag prövade prata med min granne och jag hälsar på honom varje gång samtidigt som jag kampanjar vidare mot honom via lagliga medel, som att klaga hos värden

Citat:
Att ungar låter en del när de leker dagtid anses normalt och klassas i regel inte som en störning såvida de inte gallskriker och lever rövare
Vem avgör skillnaden mellan att leva rövare och att leka? definiera rövaren
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-25 kl. 21:00.
Citera
2019-08-25, 23:32
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag skall göra min granne brukar passa sina barnbarn, och han låter dom leka inomhus jag kan höra dom skratta och röra på sig. Jag har försökt att stampa och hoppa på golvet banka i väggen och kasta matrester på deras altan.
Jo det var så sant...jag har en fråga till mina nya delvisa idol Karlsson på taket, vad var det för matrester du singlade iväg? pizzabrödkant eller ställde du dig och koka en knäckpanna för att sedan ovanifrån släppa hela din hårdtänkande panna ner på altanen ?

Såg du ifall dom städade efter dig?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-25 kl. 23:52.
Citera
2019-08-26, 21:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja det är korrekt.
Citera
2019-08-29, 15:50
Medlem
Enmansdemos avatar
vad kan jag banka i väggen med så det låter extra?.... ett sugrör?

Citat:
Nej inte om man bott länge i ett hus och kunnat slippa det hittills, då är det inkräktarna som ska flytta till sina isolat/familjebostäder och lämna ensamhushållen ifred
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-08-29 kl. 16:00.
Citera
2019-09-01, 00:45
Medlem
Varför utgår ni ifrån att det är de som blir utsatta för störningar som ska flytta till skogen eller enmansvilla? Det omvända kan tillämpas så barnfamiljer eller de andra som uppvisar störande beteende kan flytta till eget boende (villa). De andra som vet vad det innebär att bo i närheten av andra människor och som faktiskt sköter sig får bo kvar. Själv så har jag bott med två ungar (innan vi flyttade till ett villaområde) i en bostadsrätt men vi fick aldrig något klagomål på oss. Jag hade koll och mina barn fick inte stampa och spela boll ovanför grannarnas huvuden, det är faktiskt sunt förnuft. Och jag kan inte direkt påstå att de har lidit på grund av det...
Citera
2019-09-01, 01:27
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Varför utgår ni ifrån att det är de som blir utsatta för störningar som ska flytta till skogen eller enmansvilla? Det omvända kan tillämpas så barnfamiljer eller de andra som uppvisar störande beteende kan flytta till eget boende (villa). De andra som vet vad det innebär att bo i närheten av andra människor och som faktiskt sköter sig får bo kvar. Själv så har jag bott med två ungar (innan vi flyttade till ett villaområde) i en bostadsrätt men vi fick aldrig något klagomål på oss. Jag hade koll och mina barn fick inte stampa och spela boll ovanför grannarnas huvuden, det är faktiskt sunt förnuft. Och jag kan inte direkt påstå att de har lidit på grund av det...

Här handlar det ju dock om en person som inte tål normala vardagsljud utan förväntar sig att tex barn ska vara tysta som möss hela tiden.
Citera
2019-09-01, 14:41
Medlem
Citat:
Här handlar det ju dock om en person som inte tål normala vardagsljud utan förväntar sig att tex barn ska vara tysta som möss hela tiden.

Vad är ”normala ljud” enligt dig? Jag har bott i närheten av barnfamiljer och jag kan försäkra dig om att alla de tycker att just deras barn producerar bara ”normala ljud” och ingenting annat. Som i verkligheten är slammer, evigt dunkande, fotbollsmatcher i lägenheten etc. De flesta barnfamiljer tar ingen hänsyn och skiter fullständigt i sina grannar. I vissa lägen och om jag hade varit tvungen att göra ett val så hade jag hellre valt att bo nära festande ungdomar än barnfamiljer igen. Så mycket kan jag säga...
Citera
2019-09-01, 17:05
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
vad kan jag banka i väggen med så det låter extra?.... ett sugrör?

Nej inte om man bott länge i ett hus och kunnat slippa det hittills, då är det inkräktarna som ska flytta till sina isolat/familjebostäder och lämna ensamhushållen ifred

Hej, igen!
Har mått så dåligt för nu när det skulle bli så lugnt och skönt när ensamma mannen flyttade in som socialen sa, är det inte motsvarande verkligheten. Den är att varje helg blir det anstormning till hotellet ovanpå med nya elefanter i golven utan att ta någon hänsyn till grannas matro, sömn ej höra dator- eller tv som när man drar upp ljudet i bott ändå hör dessa jävla klumpfötter och spring på folk som inte ens hyr eller bor här.
Banka i väggen, nä, sätt en yxa i dörren istället.... för någon hjälp från hyresvärden får man inte när grannen ovanpå ljuger dom gul och blå, Securitas var här 4-5 gånger och hörde i min lägenhet dessa ljud. Skriver ändå i rapporten så den blir obrukbar för mig. Den ena som har hand om stör på hyresbolaget ringde mig i förra veckan. Oj oj oj gubben på 63 år ovanpå är rädd för en liten om jag. Det är ju ff patetiskt. Dottern till honom, alltså en av dom som kommer med sina 2 elefanter och stör, var bekymrad för sin far angående mitt humör....... hahaha tillåt mig skratta. UTAN detta väsen andra drar med sig hade det inte varit några bekymmer för det är bara när hotellets gäster ej hemmahörande här kommer och stör i en ganska rejäl tsunami. River ju ff hela kåken. Jaa det låter som om åskan går inomhus. Stackars barn har inget att göra tydligen än att bli manade att störa oss andra hyresgäster. Inga dockor, inga kritor och målarbok, hela tiden får sitta i en 2:a hela sommaren varje helg och blega överaktiva som de är och blir. Kommer inte ens ut och leker med de andra barnen här. Elakt! Vilket tråkigt sommarlov för en 4-åring resp 8-åring vilket jag skulle tippa på att de är. Tror han blev vräkt från 2 ställen tidigare, min faster bor på ett av äldreboendena de hade lägenheter i och skötte sig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in