2019-09-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker det är värre med de som slår mot oskyldiga NU så som mot JG när fallet verkar löst och de skyldiga är häktade.

Varför ska man då nu dra in andra utom SD och HD?

Det är det att polisen menar att JG vet vem som mördade LW.
JG var nära vän med SD och HD och även med LW.
JG har dessutom agerat på ett häpnadsväckande sätt, genom att ringa runt tlll deras andra gemensamma vänner och försökt tysta ner det de visste om SD relation med LW. Dessutom ska JG enligt uppgift bestämt att missing people inte skulle leta efter LW.
Utöver detta ska JG sjukskrivit sig två veckor efter mordet på LW och kurat ensam i sommarstugan, ställt upp och hämtat SD och HD på flygplatsen, lånat ut en bil till SD, och tydligen hotat folk i tråden här...
Inte att förglömma, så tog JG dessutom avstånd från LW och ignorerande henne och behandlade henne som luft sista tiden hon levde, men han var först att på sociala medier skriva ”Vila i frid softis” när media skrev att en död person hittats, och det gjorde han innan det konstaterats att det var Lena som hittats...

Jag vet inte men nog är det lite märkligt beteende, jag tror nog att han vet mer än han vill veta..frågan är varför han inte står upp för sanningen och hjälper mördare bara för att de råkar vara hans vänner??
Undrar inte du?
Citera
2019-09-01, 16:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
JG har dessutom agerat på ett häpnadsväckande sätt, genom att ringa runt tlll deras andra gemensamma vänner och försökt tysta ner det de visste om SD relation med LW. Dessutom ska JG enligt uppgift bestämt att missing people inte skulle leta efter LW.
Utöver detta ska JG sjukskrivit sig två veckor efter mordet på LW och kurat ensam i sommarstugan, ställt upp och hämtat SD och HD på flygplatsen, lånat ut en bil till SD, och tydligen hotat folk i tråden här...
Inte att förglömma, så tog JG dessutom avstånd från LW och ignorerande henne och behandlade henne som luft sista tiden hon levde, men han var först att på sociala medier skriva ”Vila i frid softis” när media skrev att en död person hittats, och det gjorde han innan det konstaterats att det var Lena som hittats...

Jag vet inte men nog är det lite märkligt beteende, jag tror nog att han vet mer än han vill veta..frågan är varför han inte står upp för sanningen och hjälper mördare bara för att de råkar vara hans vänner??
Undrar inte du?

Nej det är långt ifrån säkert att han visste att hans vänner är mördare. Människor vägrar ibland se det självklara, av olika anledningar som jag inte orkar gå in på nu. Kort och gott vill man inte tro att ens familj/vänner är kapabla till sådan ondska.

Var har det framkommit att polisen menar att JG haft kunskap om mordet?
Citera
2019-09-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Googla på ordet mytoman.

Herr Qvick var mytoman under medicinering och lyckades lura hela rättsystemet att han mördat massa barn vilket senare visade sig vara falskt.

Herr Fossmo lurade en kvinna att det var Gud som ringde på mobilen om att hon skulle mörda två personer. Lyckades nästan.

Jag tror inte att HD är mytoman, tror du det?
Hon har inte verkat mått så bra heller, hon borde vara en lätt nöt för polisen att knäcka under förhör, jag hoppas det, gör inte du?
Citera
2019-09-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Googla på ordet mytoman.

Herr Qvick var mytoman under medicinering och lyckades lura hela rättsystemet att han mördat massa barn vilket senare visade sig vara falskt.

Herr Fossmo lurade en kvinna att det var Gud som ringde på mobilen om att hon skulle mörda två personer. Lyckades nästan.
Inte att förglömma psykopaten Johanna Möller heller med sin unge afghanpojke som mördade sin pappa, en anstiftare och den andre som högg ihjäl med kniven.
Citera
2019-09-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Minns ni en postare för en längre tid tillbaka sen som skrev på engelska? De inläggen kändes skumma.. enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
För att dom var på engelska??

Eller var det innehållet i inlägget som var skumt??

Varför kändes dom skumma?

Den postaren skrev att h*n arbetar på samma avdelning som HD,
beskrev bland annat att "HD jobbar på om än hon är krasslig, hon
är en stöttepelare här på avdelningen", med mera.

Postaren skrev omväxlande på svenska och engelska, kanske för
att övriga arbetskamrater ej skulle kunna lista ut dennes/ dennas
identitet?
Citera
2019-09-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoxyKontina
Kan det mycket väl vara, men de är avregistrerade i Sverige sedan 2002. Tycker det är ganska lång tid för att ha tabletter liggandes hemma, speciellt när man har flyttat under den tiden och borde således städat. Sen finner jag det speciellt märkligt att just en sjuksköterska som bör veta att de skall returneras till apotek om de inte används då det är narkotikaklassade läkemedel.
Frågan är om HD hade de på recept för 17 år sedan och om det är så att de har legat hemma under den tiden?
Man bygger tolerans över tid, jag tycker att den mer logiska förklaringen är att de 15 mg som ordinerades inte räckte till och att man köpt in de från annat håll. Det är VÄLDIGT lätt att beställa dem via internet och få de hemskickade till sin brevlåda.
Men som du sa tidigare, det lär vi få reda på i kommande FUP. Jag personligen tycker bara att den enklare och mer logiska förklaringen är att de är införskaffade på annat sätt än att de har bara legat där i 17 år.

Sant 👍 läkare är väldigt försiktiga att skriva ut sådan medicin, man ökar tolerans och vilken människa som helst kan fixa mer medicin via nätet eller på annat vis, när läkaren inte skriver ut mer när man ökat tolerans så skaffar man själv för att inte må dåligt.
Citera
2019-09-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Den postaren skrev att h*n arbetar på samma avdelning som HD,
beskrev bland annat att "HD jobbar på om än hon är krasslig, hon
är en stöttepelare här på avdelningen", med mera.

Postaren skrev omväxlande på svenska och engelska, kanske för
att övriga arbetskamrater ej skulle kunna lista ut dennes/ dennas
identitet?
Den postaren försvann från tråden liksom några till som varit inne och vänt.
Citera
2019-09-01, 16:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Undrar inte du?

Hur skulle JG kunna påverka vad Missing People ska göra och inte...?
Du tycker inte ens det låter konstigt?
Häpnadsväckande, indeed.
Citera
2019-09-01, 16:15
Medlem
Honan6s avatar
De tidigare tajta vännerna blev alltså ovänner våren -17? Berodde det på att LW ville förstöra HD:s GC-svit eller var det p g a hennes anmälan för bilincidenten?

Varför har JG gått ärenden åt SD och HD? Jag tycker det är väldigt "oskickligt" (ordval inspirerat av SD och Medinsyn). Hur tänkte han där egentligen? JG är ett stort frågetecken i detta mordmysterium. Varför förskjuta Lena och sen vara först ut att sörja henne offentligt innan man ens vet om alla anhöriga har hunnit kontaktas?

Bildkomposition på forna vänner: www.bildtagg.se/bild/fo7ak4x5aqbosprs127w3xy
Citera
2019-09-01, 16:16
Bannlyst
Citat:
PeterNoster..skrev inte JM
att HD medicin var utskriven av en förskrivare?
Skrev inte JM uttryckligen att HD inte knaprar tabletter?

Jag fick inte intrycket av att HD misskött sin medicin eller är tablettmissbrukare på något vis.

Ja, det skrev han! Men du kanske borde sluta ta allt svammel som JM vräker ur sig här i tråden för ren sanning! Helt otroligt att folk på riktigt TROR att denna användare är så insatt och har full koll på utredningen, samt att denna någon sedan skulle sitta och läcka allt detta till Flashback!
Citera
2019-09-01, 16:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag tror inte att HD är mytoman, tror du det?
Hon har inte verkat mått så bra heller, hon borde vara en lätt nöt för polisen att knäcka under förhör, jag hoppas det, gör inte du?

Nu avsåg jag nog mera din Gud JM som visar tydliga mytomantendenser.

Hur kom du fram till att det skulle vara HD jag åsyftade?
Kom du på det själv för att du anat det hela tiden?
Citera
2019-09-01, 16:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Håller med dig. Andra tidningar/ medier: VLT, Aftonbladet och även det mycket politiskt korrekta SVT
hymlar inte och skriver kvinna , inte som NA /Stefan Hazianastasiou ”person”.
Patetiskt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/ytterligare-en-begars-haktad-for-mordet-pa-orebrokvinnan

Jag måste säga att jag är mycket besviken på NA, och särskilt på journalisten Stefan Hazianastasiou.

Besviken på tidningen feghet- att skriva att msn aldrig raderar artiklar, när de bevisligen gör precis det. Jag har hela artikelns text sparad.

Jag kommer inte att förlänga mitt provabonnemang. Är fokuset på Örebro/Hjärsta inte bra för kommunen och villapriserna, eller vad handlar tramset om?

Man blir förbaskad T34P. Alldeles enig med dig.
Att lokala Nerikes Allehanda inte värderar information om mordet på Lena Wesström som allmänintresse är fullständigt oförsvarligt.
Medias är våra/allmänhetens ögon och öron som NA fegar från.

Raderingen motiverades säkert med att det kunde förstås vilka som lämnat uppgifterna. Men det hade varit lätt att anonymisera texten utan att ta bort det som hade stort allmänintresse.
Fy Nerikes Allehanda !
Hurra för Flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in