Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag tycker det är värre med de som slår mot oskyldiga NU så som mot JG när fallet verkar löst och de skyldiga är häktade.
Varför ska man då nu dra in andra utom SD och HD?
Det är det att polisen menar att JG vet vem som mördade LW.
JG var nära vän med SD och HD och även med LW.
JG har dessutom agerat på ett häpnadsväckande sätt, genom att ringa runt tlll deras andra gemensamma vänner och försökt tysta ner det de visste om SD relation med LW. Dessutom ska JG enligt uppgift bestämt att missing people inte skulle leta efter LW.
Utöver detta ska JG sjukskrivit sig två veckor efter mordet på LW och kurat ensam i sommarstugan, ställt upp och hämtat SD och HD på flygplatsen, lånat ut en bil till SD, och tydligen hotat folk i tråden här...
Inte att förglömma, så tog JG dessutom avstånd från LW och ignorerande henne och behandlade henne som luft sista tiden hon levde, men han var först att på sociala medier skriva ”Vila i frid softis” när media skrev att en död person hittats, och det gjorde han innan det konstaterats att det var Lena som hittats...
Jag vet inte men nog är det lite märkligt beteende, jag tror nog att han vet mer än han vill veta..frågan är varför han inte står upp för sanningen och hjälper mördare bara för att de råkar vara hans vänner??
Undrar inte du?