2019-09-01, 15:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Om hon skrek för att SD lurat henne och polisen nu avslöjat honom borde hon väl skrika när han greps...?
Nu skrek hon, gjorde motstånd och försökte till och med fly när polisen skulle gripa henne.
De bodde på olika ställen och hon var inte närvarande när insatsstyrkan stormade in i SD:s hus.
Citat:
Det framstår som en akut krisreaktion av en labil personlighet på en verklighet som man helt enkelt inte vill ta in.
Ja, det kan man ju säga.
Citat:
Hon ville fortsätta förneka och leva som sista 15 månaderna. Nu kommer verkligheten ikapp och det vill hon absolut inte.
Helt korrekt - eftersom den verkligheten hela tiden har förträngts. Hon har dessutom stått under påverkan av SD; vissa tider dygnet runt.
Citat:
Hon kanske också inser att hon inte kommer att kunna stå emot i polisförhör under häktning - något som många av oss inte heller skulle klara av.
Nej, då måste hon vara mycket förslagen och slipad - vilket hennes skrikande inte ger uttryck för. - Dessutom kan man nu i realtid stämma av vad de resp. parterna svarar på olika frågor; spela ut dem mot varandra.
Citat:
En ostraffad person med harmoniskt lugn, rent samvete och trygghet i att det inte finns några dolda bevis skulle nog inte reagera så här.
Hon kan inte veta vilka mått och steg som SD hunnit vidta. Hur som helst tvingas hon nu att slänga upp alla kort på bordet inkl. ev. oegentligheter hon själv kan ha gjort sig skyldig till: medvetet eller omedvetet.- Allt ska fram!
Citat:
Om det sedan mest är hennes nerver som flippar ut eller hennes dåliga samvete är naturligtvis omöjligt att avgöra.
Det kan vara bådadera; hon kan genom de sannolika bevisen mot SD förstå saker hon tidigare inte förstått. - Att bli utsatt för den svada SD visat prov på kan f.ö. få nerverna i dallring på den som annars är lugn som en filbunke. Frågan är om man då inte till slut skulle börja skrika som en gris...
Citera
2019-09-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
(Klippt i citatet)
//
Dubbelmördande medelklasspar är ju lite av en novalitet så man måste ju få vänja sig långsamt. På viglselprästen till på köpet.

Här har det klagats på våldsamma datorspel i åratal. Vem kunde tro (fast jag har haft mina aningar) att geocaching var minst lika farligt.

Fast är det inte märkligt att något så vackert som kärlek kan vara roten till så mycket mer ont än vad datorspel och geocaching är tillsammans?!

Tror det handlar om kärlek för dom båda, men på olika vis. Lena blev roten till allt ont.
Citera
2019-09-01, 15:40
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag gjorde samma reflektion när jag läste vad jag själv skrivit, och lade till ett tillägg. Du har rätt i det mesta tror jag. Möjligen finns det en gråzon om polisen helt enkelt står utan nödvändiga informationer för att bedöma hennes inblandning, och hon helt enkelt är less på alltihopa. Men den nivån borde ha avklarats tidigare tycker man, eller de första fem minutrarna av ett förhör. Nu ser det ju faktiskt mycket värre ut än så.

Jag är nog böjd att tro att hon fattar sin skuld. Men vill inte förstå, kanske. Vi får se.

Dubbelmördande medelklasspar är ju lite av en novalitet så man måste ju få vänja sig långsamt. På viglselprästen till på köpet.

Här har det klagats på våldsamma datorspel i åratal. Vem kunde tro (fast jag har haft mina aningar) att geocaching var minst lika farligt.

Du menar att hobbyn GC har skapat sina första mördare....
Intressant tanke! All fanatism är farlig. GC folk har visat sig bli väldigt uppslukade av sporten nästan som sektanhängare fyller GC upp dygnets vakna tid.

(Det gäller f övr för FB.are också men det går mer i skov.....)

Sanningen är väl egentligen att ordningen nu är återställd.
De mest troligt inblandade personerna sitter nu också häktade. Personer som haft ett triangeldrama med JW, där SD anmälts för misshandel. Personer som bodde i närområdet och som känt henne väldigt länge.
Mördas man med så uttalat våld mot framförallt ansiktet finns det ett personligt starkt motiv. Inte bara något random mördare eller ett kort anfall av ilska. Detta är djupt innerligt hat.

Precis som man brukar säga att man ska följa pengaspåret - follow the many - för att hitta den skyldige ska man kanske följa hat-spåret. Vem hade så mycket investerade undertryckta känslor som kan explodera så här?
Senast redigerad av coli 2019-09-01 kl. 15:43.
Citera
2019-09-01, 15:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Natten innan SD greps av insatsstyrkan
så slog du och JM desperat åt alla håll
härinne i tråden.
Utom mot SD och HD.

Jag tycker det är värre med de som slår mot oskyldiga NU så som mot JG när fallet verkar löst och de skyldiga är häktade.

Varför ska man då nu dra in andra utom SD och HD?
Citera
2019-09-01, 15:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej det tycker jag inte. Vi hade senaste två veckorna innan SD greps just pekat på HD, inte sant?
Däremot så uppmanade JM att jag plötsligt skulle granska MH, jag antar det var för han också skrev, att han var rädd att han avslöjat för mycket. Han ville helt plötsligt ha slut på diskussionerna om HD alla fall så något genombrott blev det nog just där tänker jag.

Så då är det OK att sprida ännu mer
hat mot en oskyldig kvinna?
Som speciellt du ägnat dig mycket åt.
Citera
2019-09-01, 15:54
Medlem
Citat:
Men han skrev att en förskrivare hade skrivit ut dom, inte sant?
Då antar jag att det är gammal medicin de hittat...

Kan det mycket väl vara, men de är avregistrerade i Sverige sedan 2002. Tycker det är ganska lång tid för att ha tabletter liggandes hemma, speciellt när man har flyttat under den tiden och borde således städat. Sen finner jag det speciellt märkligt att just en sjuksköterska som bör veta att de skall returneras till apotek om de inte används då det är narkotikaklassade läkemedel.
Frågan är om HD hade de på recept för 17 år sedan och om det är så att de har legat hemma under den tiden?
Man bygger tolerans över tid, jag tycker att den mer logiska förklaringen är att de 15 mg som ordinerades inte räckte till och att man köpt in de från annat håll. Det är VÄLDIGT lätt att beställa dem via internet och få de hemskickade till sin brevlåda.
Men som du sa tidigare, det lär vi få reda på i kommande FUP. Jag personligen tycker bara att den enklare och mer logiska förklaringen är att de är införskaffade på annat sätt än att de har bara legat där i 17 år.
Citera
2019-09-01, 15:57
Medlem
colis avatar
.
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon har dessutom stått under påverkan av SD; vissa tider dygnet runt.Nej, då måste hon vara mycket förslagen och slipad - vilket hennes skrikande inte ger uttryck för. -
Att bli utsatt för den svada SD visat prov på kan f.ö. få nerverna i dallring på den som annars är lugn som en filbunke. Frågan är om man då inte till slut skulle börja skrika som en gris...

Ja du kan ha rätt.
Förstår jag dig rätt att du tror att SD är drivande och HDs skuld med sekundär och framtvingad av SD? Att de inte är lika starka spelare?
Citera
2019-09-01, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ytterligare en moderator som ska bestämma vad som ska skrivas i tråden?
Gör som JM, ta dina modereringar i PM istället.

Till Manda96:

Kan det vara så att de omtalade tabletterna är importerade och används för att överdosera?
Vad händer i samband med alkoholintag vid intag av dessa medikamenter?

Skulle inte personal på USÖ märka om någon går omkring som en zombie?
Men de kanske är med och delar på pillren som det verkar på de som jobbar där och skriver här.

Tabletterna kan vara importerade absolut, isåfall köpta på plats i utlandet (tex Turkiet, Egypten etc)... Mig veterligen så blev saker många gånger fast i tullen om man beställde över internet... Detta har jag en del erfarenhet av också...

Men JM påstod att HD hade detta på recept av läkaren, samt att hen då ordinerat en specifik dos till HD (som hon tog för att sova på). Så vad behöver hon tabletter från utlandet för!??? JM försökte alltså få det att låta som att han hade kännedom om detta, därav han också la till detaljer om styrka och färg på tabletterna... Vilket han då gjorde bort sig, eftersom detta inte stämmer. Han snackar skit helt enkelt!

Använder du diazepam med alkohol kan saker gå käpprakt åt helvete... Minnesluckor, ökad aggressivitet, problem med balans, dåligt omdöme etc etc., man kan flippa totalt av det! Diazepam och alkohol förstärker varandras effekter! Det är inget man ska leka med! Finns fall där människor har haft ihjäl folk, eller begått grova våldsbrott mot andra, på den kombinationen...

Om HD hade missbrukat diazepam, så hade nog det märkts ganska tydligt... Diazepam har en väldigt lång halveringstid, och det är därför kvar i blodet väldigt länge. Sitter du och pillar i dig en viss dos under en hel vecka, så kommer du i slutet av den veckan ha skapliga koncentrationer i blodet... Jag pillade i mig mellan 5-10mg varje dag under en vecka en gång (har jag gjort många gånger), och jag sluddrade, hade skev balans och nedsatt uppmärksamhetsförmåga ett bra tag efter det... Upplevde också viss ökad irritation och aggressivitet.

Sedan har jag självklart testat att dra i mig stora mängder diazepam (300mg) under en tre dagars period en gång, mådde inte bra på den tiden (länge sen)... Och jag blandade detta med alkohol... Det gick så åt helvete det kunde gå... Blev till och med rubriker i tidningen dagen efter...
Citera
2019-09-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker det är värre med de som slår mot oskyldiga NU så som mot JG när fallet verkar löst och de skyldiga är häktade.

Därför att han förmodligen har vetat vem som är mördaren/ mördarna men låtit hålla inne med informationen.
Han står nog på tur, ska du se.
Citera
2019-09-01, 16:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Så du påstår att JG har varit ovetande om
vad SD och HD har gjort? Att han inte har
hotat och skyddat mördare?
Citera
2019-09-01, 16:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, det är inget annat jag sysslat med
i tråden.

De råttor som lämnar det sjunkande
skeppet är de som försvarat SD och HD.
Typ JG som unfriendar och rensar sin
Facebook. Där har du ett exempel på en
riktig råtta.

Det är väl normalt att man säger upp kontakten med vänner när man till slut inser att de är mördare?

Ni som varit på JG om att han inte unfriendat SD tidigare och nu när han väl gör det blir han en råtta?
Citera
2019-09-01, 16:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte. Vi hade senaste två veckorna innan SD greps just pekat på HD, inte sant?
Däremot så uppmanade JM att jag plötsligt skulle granska MH, jag antar det var för han också skrev, att han var rädd att han avslöjat för mycket. Han ville helt plötsligt ha slut på diskussionerna om HD alla fall så något genombrott blev det nog just där tänker jag.

Googla på ordet mytoman.

Herr Qvick var mytoman under medicinering och lyckades lura hela rättsystemet att han mördat massa barn vilket senare visade sig vara falskt.

Herr Fossmo lurade en kvinna att det var Gud som ringde på mobilen om att hon skulle mörda två personer. Lyckades nästan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in