2019-09-01, 13:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det var nog att ta i lite.
Att skjuta budbäraren blir fel. Lägg krutet på de som läcker i stället. PO är ju en instans du kan vända dig till om det är något du anser bryter mot det pressetiska. Journalistens jobb är inte att ta hänsyn till en utredning. De ska under ordnade former delge allmänheten det som är av intresse.

Ja - och jag tycker att ett reportage om ännu ett gripande i ett mycket omskrivet mordfall definitivt ligger i allmänhetens intresse. Speciellt som det gjorts ett gripande i fallet även dagen innan.

Det var ju inte så att det första gripandet var ett duskret ingripande, nej här var det en 12-mannad insatsstyrka som gjorde entré kl 06 på morgonen och väckte stora delar av grannskapet.

Och dessutom har dessa två gripande lett till häktningar, så det handlar ju inte om ett diskret utredningsarbete där de tu skulle föras i väg under hemliga former för att sättas i nån mörkt fängelsehåla utan allmänhetens kännedom.

Åklagaren har hållit tyst om utredningen och fortsätter ju göra så. Så jag tror absolut inte att dessa två reportage om gripandena av de misstänkta på något minsta vis äventyrat utredningen. :-)))

Åsa Hiding verkar ju definitivt veta vad hon gör. Varenda kniv i lådan är vässad.
Citera
2019-09-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vad säger Schazz om detta nu?

Jag tänker detsamma...
Citera
2019-09-01, 13:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För att du inte skall bli så besviken, kan jag säga att jag tror att flertalet som råkat illa ut tycks vara nya användare kopplade till HDs arbetsplats.

Jodå, jag får PM också.

Fasiken.

Jag vet knappt hur jag ska skriva det här, vill inte förstöra för någon oskyldig, men inte heller vara för otydlig.

Jag har sedan december fått små pusselbitar i mitt pusslande om vad som hände mig, när "blixten slog ner".

För mig kom det som en chock, jag VET att jag inte yppat till någon endaste person något av det jag fått delgivit. Inte ens till mina nära. Därför kunde jag efter att ha rannsakat mig känna mig ganska säker på att jag personligen inte svikit eller gjort något sådant fel.

En teori som jag har haft är att jag starkt misstänker att ett eller flera konton gått under falsk flagg och har alltså del i det som hände.
Den eller dessa personer har vad jag gissar fiskat på ett väldigt slugt sätt genom att skicka och ta emot pm från användare.
Detta kan enligt min misstanke ha skett på ett indirekt sätt, dvs inte enbart genom direkt kontakt mellan två konton utan flera konton inblandade. Tredje part har drabbats.

På det viset kan anonyma användare på flashback som har koppling till de inblandade fått sin identitet avslöjade.

Förutom att jag undrar över om mitt konto eller en annan persons konto har blivit kapade är detta en teori som jag undrar över är det som hände mig.

Jag har tyvärr misstankar om några konton som kan segla under falsk flagg. Du/ni vet själva vilka ni är.

Det har inte handlat om att jag har lämnat ut uppgifter till någon, utan det har handlat om att jag förmodligen naivt litat på skribenter vilket jag har förmedlat till andra som i sin tur litat på mitt omdöme.

Jag har verkligen försökt att få svar på vad som har hänt, men allt jag fick till svar var kryptiska gåtor som var skrivna på ett sätt som jag aldrig blev klok på. Jag försökte få svar genom att fråga om och om igen, men kontot var som helt personlighetsförbytt.
.
Jag fick aldrig svar på frågan vad som menades med "what goes around, comes around" (något liknade).

Kanske kommer svaret i en kommande FUP. Jag hoppas det!

Jag hoppas att om någon hotat någon skribent som på något sätt har fått sin identitet avslöjad, så får den personen stå till svars för det.

Detta mordfall har visat sig vara fullt av otäcka vändningar, vilket man absolut inte ska tysta ner. Det är oerhört viktigt att ta sådan hot på allvar. En människa har ändå blivit mördad, och den misstänkta gm har visat flera sidor som kan tyda på allvarlig personlighetsstörning av sådan art som är otäck.

Det är inte en lek att skicka meddelanden som kan tolkas som hot till människor för att de ska förstå att deras identitet är avslöjad och att de inte ska yppa något på flashback.
Citera
2019-09-01, 13:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
All respekt för att du anser JM har fel angående läkemedel. Du har säkert fakta kring detta. Men den här diskussionen får ni ta i en annan tråd. Vilka mediciner som är vilka och hur och när de skrivs ut är väldigt off topic. Tack!

Ytterligare en moderator som ska bestämma vad som ska skrivas i tråden?
Gör som JM, ta dina modereringar i PM istället.

Till Manda96:

Kan det vara så att de omtalade tabletterna är importerade och används för att överdosera?
Vad händer i samband med alkoholintag vid intag av dessa medikamenter?

Skulle inte personal på USÖ märka om någon går omkring som en zombie?
Men de kanske är med och delar på pillren som det verkar på de som jobbar där och skriver här.
Citera
2019-09-01, 13:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Vad säger Schazz om detta nu?

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag tänker detsamma...

Rent teoretiskt kan det nog stämma att det i olika kretsar har varit snack om att HD haft alibi, vilket man inte kan klandra dessa personer för. Eftersom hon ju inte heller anhölls i utredningens intialskede så lutar det nästan emot att hon rent av hade ett alibi.

Frågan är bara vem som gett henne det och huruvida det faktiskt på senare tid visade sig vara ett falskt alibi.
Citera
2019-09-01, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon verkar ju ha skinn på näsan den där åklagaren! Så varför inte?

Men att häkta någon för mord av "taktiska skäl", det kan inte vara lagligt?

Tänk ,vilket oerhört ingrepp det är i en (flera, tänk på barnen!) människas liv att bli häkta på detta sätt om du är helt oskyldig och att även ÅK tror det!

Hon måste ha något på fötterna.
Sedan betyder det inte att HD är skyldig.
Citera
2019-09-01, 13:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har väl framgått väldigt tydligt att han försökte ge Steffe ett kok stryk när Steffe och HD hade mage att dyka upp på ett event där många av LWs vänner deltog.
ShHomles var den enda som hade mod och vilja nog att stå upp för LW medan hennes andra ”vänner” ville sopa allt under mattan och hade kramkalas med SD.
Det beundrar jag ShHolmes för.

Ja! All heder till ShHolmes. 🙏🏻
Och till alla er andra som stått vid Lenas sida under 15 månaders hårt kritiserande, hånande och ständiga kränkingar - av såväl Lena, hennes närstående och hennes vänner. 👍🏻

I början famlade väl många av oss i mörkret och skrev saker som vi idag inte tycker. Men under tiden har ju saker klarnat. Särskilt den senaste veckan. Men de som idag - eventuellt - fortsätter skriva sånt har jag inget förbarmande med.
Citera
2019-09-01, 13:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Är det bekräftat att hon dog på den platsen hon hittades?

Om hon gick dit frivilligt borde hon fortfarande ha låst dörren, tycker jag.

Det har bekräftats att FP är BP. Men det har ju också bekräftats att det är en GM och nu har vi två.
Hon eller GM borde ha stängt dörren, ja. Dörröppningen är dock inte bekräftad men den betrodde JokerMannen har t.o.m. angett hur öppen dörren var.

I en del media har det stått att den var olåst i andra att den var öppen.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-09-01 kl. 14:06.
Citera
2019-09-01, 13:56
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men att häkta någon för mord av "taktiska skäl", det kan inte vara lagligt?

Tänk ,vilket oerhört ingrepp det är i en (flera, tänk på barnen!) människas liv att bli häkta på detta sätt om du är helt oskyldig och att även ÅK tror det!

Hon måste ha något på fötterna.
Sedan betyder det inte att HD är skyldig.

Det görs nog många förhör, husrannsakningar och häktningar av taktiska skäl under förespeglingar det gagnar utredningar, men skälen är ibland andra ex att det tystar mediakritik.
Just häktning kan ske för att förhindra någon att undanröja bevis eller påverka vittnen - rätt luddiga vida begrepp.
Häktningen av Kladden och ASAP hade nog mycket med media att göra. Skälet där uppgavs att de kanske skulle kunna tänkas fly utomlands eftersom de hade utländska pass.

Av SD och HD framstår han som stark, hård och manipulativ. Hon framstår som psykiskt mer svag, nerverna utanpå och påverkad av händelserna.
Att just gripa och häkta HD är nog en väldigt bra metod för att få henne att bryta ihop.
Att man samtidigt häktar honom på sannolika skäl har nog att göra med nya fynd från NFC.
Senast redigerad av coli 2019-09-01 kl. 14:00.
Citera
2019-09-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ytterligare en moderator som ska bestämma vad som ska skrivas i tråden?
Gör som JM, ta dina modereringar i PM istället.

Till Manda96:

Kan det vara så att de omtalade tabletterna är importerade och används för att överdosera?
Vad händer i samband med alkoholintag vid intag av dessa medikamenter?

Skulle inte personal på USÖ märka om någon går omkring som en zombie?
Men de kanske är med och delar på pillren som det verkar på de som jobbar där och skriver här.

Hej,
Sorry för att jag hoppar in när frågan är direkt ställd till annan användare men jag tar mig även friheten och hoppar in och svarar också. Det är precis därför jag reagerade när JM nämnde färger och valium. Valium är lätt att beställa på internet och köpa i utlandet samt även av små gatulangare om man så vill det.
Oftast när man får narkotikaklassad medicin så skriv de ut på intervall just för att det är ett sätt för läkaren att säkerställa att patienten inte tar mer än sin dos. Över tid byggs viss tolerans med. Därför tänkte jag i de banorna att de som är inköpta "svart" det vill säga Valium i det här fallet så är det i syfte att ta mer än ordinerad dos.
Ja det går att se om en person är efterbenzad, man blir väldigt avtrubbad och snurrig i skallen dagen efter. Som jag nämnde innan så går det att motverka med centralstimulantia (allt från kaffe till amfetamin/ADHD medicin).
Tas de i samband med alkohol så ökar effekten av benzon och kan lätt leda till agressivitet och minnesluckor. Gyllene regeln vid alla substanser är att 1+1 = 3. Med andra ord det potentierar effekten.
Är man dock van och daglig burkare av benzo så brukar ju inte omgivningen märka någon större skillnad då det är ju det tillståndet man är i.
Citera
2019-09-01, 14:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsForbes
Är det bekräftat att hon dog på den platsen hon hittades?

Om hon gick dit frivilligt borde hon fortfarande ha låst dörren, tycker jag.

Antingen blev hon utlockad under förespegling att hon inte behövde gå långt, kanske bara ut på farstubron. Eller så blev hon handgripligen uttvingad utan möjlighet att låsa.

Ytterligare ett scenario är att någon av MGK och MGM direkt efter mordet tog hennes nyckel och återvände till hennes lägenhet för att hämta (eller undanskaffa) spår. Och att h*n sedan lämnade dörren öppen.
Citera
2019-09-01, 14:10
Medlem
Minns ni en postare för en längre tid tillbaka sen som skrev på engelska? De inläggen kändes skumma.. enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in