Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
För att du inte skall bli så besviken, kan jag säga att jag tror att flertalet som råkat illa ut tycks vara nya användare kopplade till HDs arbetsplats.
Jodå, jag får PM också.

Fasiken.
Jag vet knappt hur jag ska skriva det här, vill inte förstöra för någon oskyldig, men inte heller vara för otydlig.
Jag har sedan december fått små pusselbitar i mitt pusslande om vad som hände mig, när "blixten slog ner".
För mig kom det som en chock, jag VET att jag inte yppat till någon endaste person något av det jag fått delgivit. Inte ens till mina nära. Därför kunde jag efter att ha rannsakat mig känna mig ganska säker på att jag personligen inte svikit eller gjort något sådant fel.
En teori som jag har haft är att jag starkt misstänker att ett eller flera konton gått under falsk flagg och har alltså del i det som hände.
Den eller dessa personer har vad jag gissar fiskat på ett väldigt slugt sätt genom att skicka och ta emot pm från användare.
Detta kan enligt min misstanke ha skett på ett indirekt sätt, dvs inte enbart genom direkt kontakt mellan två konton utan flera konton inblandade. Tredje part har drabbats.
På det viset kan anonyma användare på flashback som har koppling till de inblandade fått sin identitet avslöjade.
Förutom att jag undrar över om mitt konto eller en annan persons konto har blivit kapade är detta en teori som jag undrar över är det som hände mig.
Jag har tyvärr misstankar om några konton som kan segla under falsk flagg. Du/ni vet själva vilka ni är.
Det har inte handlat om att jag har lämnat ut uppgifter till någon, utan det har handlat om att jag förmodligen naivt litat på skribenter vilket jag har förmedlat till andra som i sin tur litat på mitt omdöme.
Jag har verkligen försökt att få svar på vad som har hänt, men allt jag fick till svar var kryptiska gåtor som var skrivna på ett sätt som jag aldrig blev klok på. Jag försökte få svar genom att fråga om och om igen, men kontot var som helt personlighetsförbytt.
.
Jag fick aldrig svar på frågan vad som menades med "what goes around, comes around" (något liknade).
Kanske kommer svaret i en kommande FUP. Jag hoppas det!
Jag hoppas att om någon hotat någon skribent som på något sätt har fått sin identitet avslöjad, så får den personen stå till svars för det.
Detta mordfall har visat sig vara fullt av otäcka vändningar, vilket man absolut inte ska tysta ner. Det är oerhört viktigt att ta sådan hot på allvar. En människa har ändå blivit mördad, och den misstänkta gm har visat flera sidor som kan tyda på allvarlig personlighetsstörning av sådan art som är otäck.
Det är inte en lek att skicka meddelanden som kan tolkas som hot till människor för att de ska förstå att deras identitet är avslöjad och att de inte ska yppa något på flashback.