2019-09-01, 02:37
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaigeOwens
ja alltså det här är från din länk,
vet inte om det finns något annat brott där man inte försöker förhindra att brottet begås det är det här som blir så jävla tveksamt och fel när polisen ska använda samma arbetssätt som när lapplisa delar ut böter visste inte att det var så här illa
Pengar de sen blev tvungna att betala tillbaka.
Hon har ju inte begått något brott.

Ja, det är idioter som styr.
Citera
2019-09-01, 03:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sexköp är olagligt för ALLA. Att lagen sedan inte efterföljs av någon är olyckligt. Det är i princip inga straff på att köpa sex förutom lite böter möjligtvis. Och att man får skämmas, vilket man gott kan göra.

Jag pratade om rättigheter, du kontrade med Maslow. Jag svarade att sex inte är en rättighet. Ett behov, ja absolut, men det har ingenting med lagen att göra.
Du säger det ja, men ingen man som köpt sex av män har åkt fast och inte en enda kvinna har dömts för brottet och vi VET att även kvinnor löper sex.
Citera
2019-09-01, 03:23
Medlem
Det var en artikel i Aftonbladet som gjorde reklam för Vagina-massage.

Det borde väl vara sex-köp ?

Dubbelmoral ?
Citera
2019-09-01, 03:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Annars hade du betalt tjugo gånger så mycket för sjukvård din pantskalle. Om det ens hade funnits någon som utför den. Skolan hade du också betalat för. Och äldrevård för dina gamla föräldrar.
Dessutom jobbar kvinnor i privat näringsliv också. Du lyser lika start som vanligt
Jag går inte till sjukan för att jag torrhostade en gång i söndags. Jag minns inte ens när jag gick till sjukan senast. Kanske för mediciner och en hälsokontroll för ett par år sen.
Det finns de som går och vill ha vård för att de inte har någon att prata med. Det finns de som går dit för att de inbillar sig saker som att de håller på att utveckla nån sjukdom som de kan dö i. Det finns massor av okynnesbesök till vår vård som belastar den helt i onödan. Jo, det kostar massor av pengar och tar plats för dem som faktiskt behöver vård på riktigt.

Jag skippa gärna skatten och betalar själv. Då ser jag till att få den vår jag betalar för också.
För mig är det en storvinst. För dig är det en förlust.
Citera
2019-09-01, 03:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sexköp är olagligt för ALLA. Att lagen sedan inte efterföljs av någon är olyckligt. Det är i princip inga straff på att köpa sex förutom lite böter möjligtvis. Och att man får skämmas, vilket man gott kan göra.

Jag pratade om rättigheter, du kontrade med Maslow. Jag svarade att sex inte är en rättighet. Ett behov, ja absolut, men det har ingenting med lagen att göra.
Hade du inte varit så dålig på att läsa hade du sett att jag besvarade frågan om rättigheter också.
Citera
2019-09-01, 03:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du sa vad om Maslow och rättigheter?
Läs inläggen igen.
Om du inte ser vad jag ser, så slutar vi diskutera HÄR och NU. För då uppfattar vi skriven text så fundamentalt olika så att all vidare konversation är meningslös. Deal?
Du kan sluta precis när du vill. Är vi uppe i tvåsiffrigt snart, som du slutat?

Du läser helt enkelt som en kratta och inget samtal kommer nånsin vidare från vilket random påstående som helst. Du ska alltså ut och promenera i skogen och krockar varje gång med första bästa träd.

Hur fan ska jag kunna veta vad du ser?
Citera
2019-09-01, 04:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag går inte till sjukan för att jag torrhostade en gång i söndags. Jag minns inte ens när jag gick till sjukan senast. Kanske för mediciner och en hälsokontroll för ett par år sen.
Det finns de som går och vill ha vård för att de inte har någon att prata med. Det finns de som går dit för att de inbillar sig saker som att de håller på att utveckla nån sjukdom som de kan dö i. Det finns massor av okynnesbesök till vår vård som belastar den helt i onödan. Jo, det kostar massor av pengar och tar plats för dem som faktiskt behöver vård på riktigt.

Jag skippa gärna skatten och betalar själv. Då ser jag till att få den vår jag betalar för också.
För mig är det en storvinst. För dig är det en förlust.

Jaha intressant, varför är det en förlust för mig mer än för dig menar du?
Citera
2019-09-01, 04:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du kan sluta precis när du vill. Är vi uppe i tvåsiffrigt snart, som du slutat?

Du läser helt enkelt som en kratta och inget samtal kommer nånsin vidare från vilket random påstående som helst. Du ska alltså ut och promenera i skogen och krockar varje gång med första bästa träd.

Hur fan ska jag kunna veta vad du ser?

Jag har slutat flera gånger men du fortsätter att kommentera mina inlägg. Om du slutar med det så ska du få se att jag HAR slutat. Det krävs dock att även du slutar.
Citera
2019-09-01, 06:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nej.
Sex är inte olagligt.

Och han som dömdes för våldtäkt visste ju att tjejen han köpte av var ett traffickingoffer.

1) Jo sex är olagligt.

2) Det finns inga traffickingoffer. Han försökte bara White Knighta. Så han får skylla sig själv obv.

a) Men han hade fortfarande inte våldtagit henne. Det är bara ett sätt att döma män till fängelse för sexköp vilket har varit på den feministiska agendan länge.
Citera
2019-09-01, 08:36
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Pengar de sen blev tvungna att betala tillbaka.
Hon har ju inte begått något brott.

Ja, det är idioter som styr.
skattebrott,

vilket iofs är bra
Citera
2019-09-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är olagligt att bruka... det här det varit sedan 80-talet.

ja dfet är det, just därför jag skrev.....men många önskar det.
Citera
2019-09-01, 12:53
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag har slutat flera gånger men du fortsätter att kommentera mina inlägg. Om du slutar med det så ska du få se att jag HAR slutat. Det krävs dock att även du slutar.
Heads up!
Varje gång du säger något så urbota korkat som att du inte hatar män, men ändå uttrycker dig precis som att du faktiskt gör det, kommer jag avslöja din bullshit.

Varför förstår inte folk som är dumma i huvudet att de är dumma i huvudet?
Jo, för att de är dumma i huvudet.

När du inser att du varken kan och vet allt här i världen, eller att detta inte har något alls att göra med ett ställningskrig mellan män och kvinnor, kanske du kan förstå att de verkliga frågorna har stor betydelse för hur hela samhället fungerar.
Så, när du vill ha fler rättigheter, men samtidigt vill behålla det faktum att män inte har några, kommer du aldrig förbi en som mig.

Jämställdhet handlar om lika rättigheter och skyldigheter och vill du inte ge och ta, utan bara vill ta, kommer vi inte framåt.

Du kan inte ställa några som helst krav på någon att de ska "fixa" detta åt dig.
Det är nåt vi ska komma överens om tillsammans och inte genom dekret från en fascistisk stat där en
hel kader av manshatande narcissister med makt, som ska hämnas för alla orättvisor från män på småpojkar under förespeglingen att det är de som är de trasiga.

DU är trasig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in