2019-08-31, 17:46
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Inte konstigare än att det är olagligt sälja knark men inte att bruka, vilket är vad många önskar.

Jag har motiverat en masse! varför vi ska ha sexköpslagen.
Tycker inte jag behöver göra detta något mer.
har kollat upp det här det eftersom många är okunniga på flashback
det är alltså olagligt att köpa sexuella tjänster det har du rätt i faktiskt det är en stor skillnad

inte många förstår varför och vet inte att det är en lag som helt och hållet är politiskt motiverad så konsekvenserna blir väldigt märkliga, (varför de har gjort det här det hör inte hemma här det är en helt annan diskussion)

problemet ligger i hur lagen är utformad och tillämpas, katastrof kan man säga
så blir det när politikerna får köra över lagstiftarna jag är verkligen inte förvånad
Citera
2019-08-31, 17:57
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Inte konstigare än att det är olagligt sälja knark men inte att bruka, vilket är vad många önskar.

Jag har motiverat en masse! varför vi ska ha sexköpslagen.
Tycker inte jag behöver göra detta något mer.

Det är olagligt att bruka... det här det varit sedan 80-talet.
Citera
2019-08-31, 18:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
1. Kvinnor mår inte lika dåligt av det. Korrekt.

A. För att män och kvinnor inte är samma sak.

B. Nej.

2. Hahaha, nej!

3.Nej.

1) Män mår sämre än kvinnor av att inte få sex. Ska vi legalisera våldtäkt då?

a) Men när det kommer till förmågan att arbeta och försörja sig själv är män och kvinnor lika.

b) Jo. Jag gör det för min man. Sjävklart vill alla andra kvinnor göra samma sak.

2) Feminism går ut på att kvinnor ska kunna göra samma saker som män alltid har gjort. Det inkulderar att försörja män och betala för sex bland annat.

3) Kvinnor som sitter hemma blir beroende av sina män och det leder till att männen våldtar dem. Vill du att kvinnor ska bli våldtagna?
Citera
2019-08-31, 18:41
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

a) Men när det kommer till förmågan att arbeta och försörja sig själv är män och kvinnor lika.

b) Jo. Jag gör det för min man. Sjävklart vill alla andra kvinnor göra samma sak.

2) Feminism går ut på att kvinnor ska kunna göra samma saker som män alltid har gjort. Det inkulderar att försörja män och betala för sex bland annat.

3) Kvinnor som sitter hemma blir beroende av sina män och det leder till att männen våldtar dem. Vill du att kvinnor ska bli våldtagna?

1. Nej. Det är ingen bra idé.
Men gå tillbaka till en vettig innebörd och beviskrav vore bra.

A. Ja

B. Nej.

2. Feminism är fel.
Så vad den går ut på är inte så viktigt.

3. Nej, det gör det inte.
Citera
2019-08-31, 18:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1. Nej. Det är ingen bra idé.
Men gå tillbaka till en vettig innebörd och beviskrav vore bra.

1) Sex är ett grundläggande mänskligt behov, för män mer än för kvinnor.

2) Människor (speciellt män) som inte får ligga mår dåligt psykiskt.

3) Då kan vi antingen förbjuda människor från att ha sex och få dem att må dåligt (den politik som gäller nu) eller uppmuntra sex så att människor kan må bra.

4) Eftersom (fula) kvinnor har förbjudit sex har de satt män i en situation där de tvingas välja mellan att antingen köpa sex utomlands eller tvinga kvinnor till sex i Sverige.

5) I den situationen tycker jag att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna. Det är som att förbjuda mat och sen klaga på att folk stjäl mat istället för att svälta.
Citera
2019-08-31, 19:02
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:

Är du verkligen säker på det? enligt mig så bör egentligen inte mannen ha sex mer än en gång i veckan för att kroppen ska fungera optimalt
Citera
2019-08-31, 19:04
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
1) Sex är ett grundläggande mänskligt behov, för män mer än för kvinnor.

2) Människor (speciellt män) som inte får ligga mår dåligt psykiskt.

3) Då kan vi antingen förbjuda människor från att ha sex och få dem att må dåligt (den politik som gäller nu) eller uppmuntra sex så att människor kan må bra.

4) Eftersom (fula) kvinnor har förbjudit sex har de satt män i en situation där de tvingas välja mellan att antingen köpa sex utomlands eller tvinga kvinnor till sex i Sverige.

5) I den situationen tycker jag att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna. Det är som att förbjuda mat och sen klaga på att folk stjäl mat istället för att svälta.

1. Ja

2. Ja

3. Nej.
Man får helt enkelt låta folk ansvara för sina egna liv.

4.Nej. sex är inte förbjudet i Sverige.

5. Nej. Tillgång till sex kan inte jämföras med tillgång på mat.
Citera
2019-08-31, 20:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
3. Nej.
Man får helt enkelt låta folk ansvara för sina egna liv.

Men de får inte ansvara för sina egna liv när det gäller sex.

Citat:
4.Nej. sex är inte förbjudet i Sverige.

1) Jo vanligt heterosexuellt sex är idag klassat som våldtäkt.

2) Även en man som köpte sex dömdes nyligen för våldtäkt.

Citat:
5. Nej. Tillgång till sex kan inte jämföras med tillgång på mat.

Varför inte? Man mår dåligt av att inte få sex precis som man mår dåligt av att inte få mat.
Citera
2019-08-31, 21:34
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Simon Häggström är ingen objektiv expert. Att poliser ropar efter hårdare straff som lösningen inom diverse brottskategorier gör inte det till en sanning.

Jag har ingen egen erfarenhet av gatuprostituerade. Däremot av eskorter och de drar in mycket mer än de hade gjort på ett vanligt jobb. Det handlar alltså inte om samhällets svagaste och mest utsatta.
ja man måste räkna bort de svagaste och mest utsatta, dessa kommer vara svagast och utsattast oavsett lagstiftningen. Det är ett stort problem med nuvarande lagstiftning, sexköpslagen är till för att vi ska kunna låtsas att dessa problem inte finns
Citera
2019-08-31, 21:39
Medlem
PaigeOwenss avatar
Citat:
här har du ex polisen som uttalar sig om sexköpslagen
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sa-har-det-gatt-sedan-sexkopslagen-borjade-galla-i-grund-och-botten-har-vi-ett-stort-problem
ja alltså det här är från din länk,
vet inte om det finns något annat brott där man inte försöker förhindra att brottet begås det är det här som blir så jävla tveksamt och fel när polisen ska använda samma arbetssätt som när lapplisa delar ut böter
visste inte att det var så här illa
Citat:
I inslaget hördes Sundsvallspolisen Henrik Blusi säga: ”Tanken är nu att vi kommer ta den här när han kommer ut utanför så att hon inte ska märka det, förhoppningsvis, så att det kan komma fler kunder”.

Polisen stod alltså utanför kvinnans dörr och väntade på att så många män som möjligt skulle köpa sex av henne, för att sedan ta alla hennes pengar.
Citera
2019-08-31, 21:41
Medlem
PaigeOwenss avatar
nje nu skiter jag i det här allt är bara ett enda mörker om man ska försöka engagera sig i samhället
det verkar genomkorrumperat hela systemet och alltid är det sämsta tänkbara lösnign de ska komma på

jag ska nolltaxera nästa år för att slippa finansiera skiten
landet styrs av idioter
Senast redigerad av PaigeOwens 2019-08-31 kl. 21:47.
Citera
2019-08-31, 22:50
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Men de får inte ansvara för sina egna liv när det gäller sex.

1) Jo vanligt heterosexuellt sex är idag klassat som våldtäkt.

2) Även en man som köpte sex dömdes nyligen för våldtäkt.

Varför inte? Man mår dåligt av att inte få sex precis som man mår dåligt av att inte få mat.

Nej.
Sex är inte olagligt.

Och han som dömdes för våldtäkt visste ju att tjejen han köpte av var ett traffickingoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in