2019-08-30, 16:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför är det en rättighet för kvinnor att få sjukvård och utbildning som män betalar men ingen rättighet för män att få sex? Det är det minsta som kvinnor kan bidra med till samhället.

Kvinnor arbetar i och möjliggör denna sjukvård så du har helt fel gällande att det enbart är män som betalar.
Citera
2019-08-30, 16:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Varför är det en rättighet för kvinnor att få sjukvård och utbildning som män betalar men ingen rättighet för män att få sex? Det är det minsta som kvinnor kan bidra med till samhället.
Det tror jag är en del av att man vill ha alla rättigheter, men absolut inga som helst krav på sig.

Precis som en femåring.
Pappa statens ansvar, någon?
"Jag tycker inte om att pojkar visslar efter mig, förbjud detta omgående!"
Citera
2019-08-30, 16:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sunt förnuft för mig, hade varit om du på något enda sätt visat på vilket sätt Maslow har fel i sin teori.
Att du "känner" så skiter jag fullständigt i och jag tror knappast att det ger någon annan särskilt mycket heller.

Det handlar inte om vad du känner inför maslows teori utan det handlar om att sex inte är en mänsklig rättighet och således inte ska behandlas som en heller.
Citera
2019-08-30, 16:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kvinnor arbetar i och möjliggör denna sjukvård så du har helt fel gällande att det enbart är män som betalar.
Nej, det är fortfarande män som betalar för den. OCH den skatt kvinnors arbete betalar tillbaka.
Citera
2019-08-30, 16:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Nope. Det är bara män som netto-betalar. Så kvinnor får sjukvård av män men män får inte sex av kvinnor. Det bevisar hur själviska kvinnor är.

Citat:
Det tror jag är en del av att man vill ha alla rättigheter, men absolut inga som helst krav på sig.

Precis som en femåring.
Pappa statens ansvar, någon?
"Jag tycker inte om att pojkar visslar efter mig, förbjud detta omgående!"

Legit. Det finns inga gränser för kvinnors fittighet.
Citera
2019-08-30, 16:06
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det handlar inte om vad du känner inför maslows teori utan det handlar om att sex inte är en mänsklig rättighet och således inte ska behandlas som en heller.

Självklart är sex en rättighet för män. Det är en del av det sociala kontraktet. Alla utgår ifrån att män som gör vissa saker typ jobbar och betalar skatt kommer att få sex (bland annat).
Citera
2019-08-30, 16:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det var den du kritiserade. Sambandet mellan den och begreppet rättighet var en annan post, men den besvarade du inte med något annat än att Maslow har fel, via "du och dina teorier" och herrpdiderrp".

Begreppet rättighet går att tolka som minst ett antal olika saker, men i sin grundform kräver begreppet rättighet att någon annan har motsvarande skyldighet.
Att ge män sex är inte en skyldighet någon har. Därför kan "män inte ha en rättighet" att få sex av "någon annan". precis som kvinnor inte heller har rättigheter eller skyldigheter här. Och män i sin tur inte har någon skyldighet att ge sex till kvinnor.

Men du, hur ser det ut?
Har kvinnor, tror du, lättare eller svårare att få sex än män?

Om du tror att de har lättare för det, beror det troligen på att det är de som kontrollerar tillgången på sex. Allt annat är "olagligt".

Om man har den unika ställning att man kontrollerar sex, så kan man använda sig av detta för att i utbyte få antingen pengar eller makt.

Fattar du vart vi är på väg redan?

Kvinnor utnyttjar även den makt som finns i att köpa sig sex, men de gör det av fattiga svarta välhängda män i andra länder och med tanke på hur många böcker och dokumentärer som gjorts om detta, så finns det inget stigma alls om detta. Så, hur kommer det sig att sexköp bland män gjorts olagliga och föreslås ganska ofta också gälla utomlands?

Så, män gör nog säkrast i att ge sig själv sex, eller köpa något av de allt mer exklusiva dockor som finns, men dessa vill ju feminazi också förbjuda.

Imagine my chock!
Senast redigerad av Pansarvecket 2019-08-30 kl. 16:12.
Citera
2019-08-30, 17:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, det är fortfarande män som betalar för den. OCH den skatt kvinnors arbete betalar tillbaka.

Annars hade du betalt tjugo gånger så mycket för sjukvård din pantskalle. Om det ens hade funnits någon som utför den. Skolan hade du också betalat för. Och äldrevård för dina gamla föräldrar.
Dessutom jobbar kvinnor i privat näringsliv också. Du lyser lika start som vanligt
Citera
2019-08-30, 17:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det var den du kritiserade. Sambandet mellan den och begreppet rättighet var en annan post, men den besvarade du inte med något annat än att Maslow har fel, via "du och dina teorier" och herrpdiderrp".

Begreppet rättighet går att tolka som minst ett antal olika saker, men i sin grundform kräver begreppet rättighet att någon annan har motsvarande skyldighet.
Att ge män sex är inte en skyldighet någon har. Därför kan "män inte ha en rättighet" att få sex av "någon annan". precis som kvinnor inte heller har rättigheter eller skyldigheter här. Och män i sin tur inte har någon skyldighet att ge sex till kvinnor.

Men du, hur ser det ut?

Om du tror att de har lättare för det, beror det troligen på att det är de som kontrollerar tillgången på sex. Allt annat är "olagligt".

Om man har den unika ställning att man kontrollerar sex, så kan man använda sig av detta för att i utbyte få antingen pengar eller makt.

Kvinnor utnyttjar även den makt som finns i att köpa sig sex, men de gör det av fattiga svarta välhängda män i andra länder och med tanke på hur många böcker och dokumentärer som gjorts om detta, så finns det inget stigma alls om detta. Så, hur kommer det sig att sexköp bland män gjorts olagliga och föreslås ganska ofta också gälla utomlands?

Så, män gör nog säkrast i att ge sig själv sex, eller köpa något av de allt mer exklusiva dockor som finns, men dessa vill ju feminazi också förbjuda.

Imagine my chock!

Sexköp är olagligt för ALLA. Att lagen sedan inte efterföljs av någon är olyckligt. Det är i princip inga straff på att köpa sex förutom lite böter möjligtvis. Och att man får skämmas, vilket man gott kan göra.

Jag pratade om rättigheter, du kontrade med Maslow. Jag svarade att sex inte är en rättighet. Ett behov, ja absolut, men det har ingenting med lagen att göra.
Citera
2019-08-30, 17:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nope. Det är bara män som netto-betalar. Så kvinnor får sjukvård av män men män får inte sex av kvinnor. Det bevisar hur själviska kvinnor är.

Legit. Det finns inga gränser för kvinnors fittighet.
Nej det finns kvinnor som arbetar i privat näringsliv också, jag känner till flera stycken.
Och igen, sjukvården hade överhuvudtaget inte existerat om inte kvinnor jobbade i den, så du kan vä snacka dig samman med pansarvecket här istället, ni verkar ha lika okunnig och korkad syn på saken.
Citera
2019-08-30, 17:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ditt första påstående är förvisso delvis rätt, men också fel i den meningen att det är ett grundläggande mänskligt behov och en hygienfaktor för hennes psykiska hälsa.
Maslow satte den i första raden av mänskliga behov. Det står så här, väldigt förenklat på Wikipedia:
Det första behovet, fysiologiska behov, är den grundläggande gruppen och står för till exempel hunger, törst, sömn och sex. Maslow menar dock att de första steget i trappan, det vill säga fysiologiska behov, är grunden för motivation hos människan. Vad individen väljer att prioritera är individuellt och styrs bland annat av medfödda, inlärda och situationsfaktorer. Om inte de här behoven tillgodoses kan vi drabbas av sjukdomar, irritation, smärta, obehag, och därför strävar människan efter att så snabbt som möjligt tillfredsställa behoven och uppnå jämvikt

Jag har större förtroende för en forskare i ämnet, än för vad du som nyutkommen manshatare "känner" är rätt.

Varje gång jag visar att du har fel, så blir samtalen fullständigt meningslösa och du gör som du vill.
Jag kallar det kort och gott faktaresistens och bryr mig inte särskilt mycket mer om det.

Citat:
Jotack jag har märkt att du är en anhängare av div.teorier och förklaringar som många gånger ter sig helt fel. Vad hände med det sunda förnuftet?

Citat:
Sunt förnuft för mig, hade varit om du på något enda sätt visat på vilket sätt Maslow har fel i sin teori.
Att du "känner" så skiter jag fullständigt i och jag tror knappast att det ger någon annan särskilt mycket heller.

Citat:

Citat:

Men du, hur ser det ut?

Imagine my chock!

Du sa vad om Maslow och rättigheter?
Läs inläggen igen.
Om du inte ser vad jag ser, så slutar vi diskutera HÄR och NU. För då uppfattar vi skriven text så fundamentalt olika så att all vidare konversation är meningslös. Deal?
Citera
2019-08-30, 18:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så om vi har en avkriminaliserad, men reglerad sexmarknad såsom jag beskrev i ett tidigare inlägg där vi får mer eller mindre jämlika/jämbördiga säljare och köpare, där säljarna ligger med de köpare de vill, alltså tackar nej till en del, men inte till andra. Hade du varit intresserad av en sådan sexmarknad?

Givetvis. Jag har inget emot att det blir vanligare för kvinnor att köpa sex av män heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in