Citat:
Ursprungligen postat av
Compassgrrl
Bodde högst upp i tjusiga nybyggda vindsvåningar (klara 2019).
Jag kan tänka mig att de hade terasser åt söder, vilka var någorlunda skyddade från vägbuller och ljud från SÖS-ambulanser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Företaget fortsätter nog att fungera precis som vanligt. Finns andra chefer som kan fatta beslut.
Värre om det varit en liten restaurang med sommarjobbare som t.ex. Våfflan i Sigtuna där nu chefen suttit häktad i 3 månader och sommarjobbarna har kört stället i botten.
Visst är mindre företag utsatta då varje enskild person behövs där var timma för dra in cash, men hålet efter en driven VD, som håller fart på det mer långsiktiga, kan vara förödande. Det är inte bara att kliva in. Här lär det väl dessutum inte finnas utrymme för en hand over om nu JB sitter i häktet. Kan tänka mig att det är med restriktioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
https://www.expressen.se/nyheter/krim/framgangsrik-vd-misstanks-for-kvinnomord-i-stockholm/
En man som för flera år sedan arbetade i det företag där den mordmisstänkte mannen är vd säger:
– Jag valde att sluta på grund av hans beteende mot mina kolleger. Han var allmänt elak mot folk. Jag såg många kolleger som kom ut från hans rum gråtande, och valde att sluta. Han kunde prata gott om en person, och två minuter senare pratade han illa om samma person.
….
En kvinna säger:
– Han var väldigt mycket vd. Han fick sin vilja igenom. Trevlig om du var på hans sida. Han kunde vara ganska hård och kall.
Jag vet inte om du har arbetat på lite "högre"* positioner i ett större företag. Det är rätt vanligt att någon vill sprida lögner om personer som har agerat på ett sätt som inte faller den utsatte i smaken. Nu vet jag inte hur JB har agerat som VD på Dermarome.
*i min värld är inte högre eller lägre en värdering.
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
En neurotisk psykopat-typ låter det som. Ser kort ut också, det kan ge extra sårbarhet för kränkningar. Lägg därtill en eventuell otrohet (verklig eller inbillad) och tragiken är ett faktum...
Men IE. Inte ska väl du sjunka så lågt. En kort typ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dekorima
Nej jag föreslår att du skriver det du menar istället, tråden är redan full av skräp.
Tyvärr blir det så här på FB.
Citat:
Ursprungligen postat av
Caledonia
Jag håller med i allt! Det är svårt att läsa hur vissa formulerar sig om Monica... Jag vet att det är för att de inte träffat henne men bara en sån kommentar som "kärring" när hon nämns får set att vända sig i magen på mig! Människor uppfattas alltid olika beroende vem man frågar men jag har genuint aldrig hört hennes namn i en negativ mening! En fin människa och förebild för alla! Lugn och stabil som få❤️
Strunta i FB-språket. Det finns många provokatörer, och även en del lite lagom störda som skriver här.
Jag vill börja med att skriva att det är fruktansvärt det som har skett, och om (vilket allt tyder på) JB dödat denna kvinna så det oförlåtligt, även om jag som troende ändå vill att det ska finnas någon slags förlåtelse för oförlåtliga gärningar. Jag har inte haft kontakt med JB sedan väldigt många år. Jag kände honom via mitt arbete, och på den tiden så framstod han som en glad och trevlig och omtänksam person, som dessutom hade koll och var ordentlig och driven.
Vad hände? Var det en konferensromans dem emellan som utvecklade sig till en djupare relation? Hade JB visat tendenser till våld eller annat som kunde ses som varningstecken? Jag får bara inte ihop det med den person jag tidigare hade en någorlunda tät arbetsrelation till. Hjälp oss att förstå.
Skickar ett <3 i din/er sorg.