2019-08-22, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
På detta YT-klipp kan du se och höra honom. Tycker han verkar supertrevlig i och högst normal. Han måste ju blivit sjuk om han nu knivat sambon och sen kastat iväg vapnet ☹️https://m.youtube.com/watch?v=X-k2Ed3Z7-U

Håller med faktiskt, han ger inte ett jättefreaky intryck. Nu menar jag mig inte vara nån sherlock holmes, bara funderar.

Har hon freakat och börjat vifta med en kniv och så har det spårat totalt? Har han skador?
Citera
2019-08-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrrrr
För att undvika att spekulationer skenar. Detta är djupt tragiskt och det tyder på plötslig psykisk ohälsa. Andra i tråden har indikerat tydligt kring detta och att efterspelet kommer att röra sig om att detta hade kunnat undvikas. Det är djupt tragiskt.
Nu spekulerar du ju...kanske är det en våldsam svartsjuka?
Citera
2019-08-22, 19:40
Medlem
Theforeigners avatar
Kan evt. röra sig om en plötsligt insättande psykos hos GM.

Evt. orsakad av kokain missbruk,
som inte als är ovanligt i mode/skönhets branchen.

http://min.medicin.dk/sygdomme/sygdom/134
Akutte organiske psykoser skyldes, at man har fået en skadelig påvirkning af hjernen, fx på grund af en svær infektionssygdom, et rusmiddel som kokain eller ved alkoholabstinens. Psykosen opstår pludseligt, og man har svært ved at orientere sig med hensyn til tid og sted. Disse psykoser varer som regel ikke ret længe ved korrekt behandling.

https://netdoktor.dk/sunderaad/fakta/kokain.htm
Ved et intensivt og regelmæssigt forbrug udvikler man en adfærd, der først viser sig i form af irritabilitet, aggressivitet, hyperaktivitet og søvn- og spiseforstyrrelser. Senere i forløbet kan den udvikle sig til en tilstand præget af angst, stereotyp tvangspræget adfærd (gentagne, formålsløse bevægelser), forvirring, evt. aggression og endelig en paranoid psykose med hallucinationer. Psykosen er altid forbigående og klinger af i løbet af dage/uger, når man ophører med at indtage stoffet.
Citera
2019-08-22, 19:42
Medlem
sebertos avatar
Citat:
På detta YT-klipp kan du se och höra honom. Tycker han verkar supertrevlig i och högst normal. Han måste ju blivit sjuk om han nu knivat sambon och sen kastat iväg vapnet ☹️https://m.youtube.com/watch?v=X-k2Ed3Z7-U
Trevlig
går inte att bedöma av det klippet men däremot en tönt och ger även ett ganska feminint intryck.
Citera
2019-08-22, 19:42
Avslutad
Citat:
Tycker du det är normalt att hälla is över sig själv ?
Menar du att han blivit sjuk för att knivat sambon eller för att ha kastat iväg kniven efter att ha knivat sambon? Jag ser det som högst normalt att göra sig av med ev mordvapen efter användande.
Citera
2019-08-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaram
Menar du att han blivit sjuk för att knivat sambon eller för att ha kastat iväg kniven efter att ha knivat sambon? Jag ser det som högst normalt att göra sig av med ev mordvapen efter användande.

Det där var ju bara en plojgrej som var populär för några år sedan. Men jag syftade på hur han ser ut och låter, högst normal. Men det var förstås några år sedan.

Att göra sig av med mordvapnet brukar ske mer diskret än att man hivar iväg kniven ut på gården, så grannarna slår larm. Det han gjort tyder ju på fullständigt kaos inombords.
Citera
2019-08-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo nog förekommer det tyvärr att någon debuterar med mord trots mångårigt lagligt leverna och yrkesmässig framgångsrik karriär.

Exempelvis familjen i Bjärred - pappan var docent i Juridik, Madsen välkänd entrepenör och "forskare", travtänaren i Sala var framgångsrik och välkänd inom sporten, Benny på Muskö var en välansedd ålderpensionerad bankman. Alla dessa tidigare ostraffade personer begick sina mord bara de senaste två åren. Historiskt sett finns det många fler.

Har BO hittats i lägenheten? Hon kan inte åkt ut genom fönstret, därav "smällen"?

Universitetsrektorerna (?) som hade en affär och styckade varandra. Nåja, han henne iaf.
Citera
2019-08-22, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaram

Om man försöker göra sig av med ett mordvapen genom att kasta ut det genom fönstret i dagsljus så är man förmodligen utvecklingstörd och kan inte driva ett företag. El helt galen.
El försöker hindra vidare användning av kniven. Det kanske var BO som slängde ut kniven? Sen förblödde?
Citera
2019-08-22, 19:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Är du mentalt sjuk? Du skriver saker som inte har nånting alls att göra med det jag skrev. Han är intagen och skäligen misstänkt för mord enligt artikel. Måste jag källhänvisa?
Han är inte intagen, han är anhållen.
Ge dig nu din stolle, du gör bort dig hela tiden. Gläds åt att dina huvudlösa inlägg blir färre och färre.
Citera
2019-08-22, 20:13
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan det? Säger nog mer om dig, än om BO och GM.

Eftersom jag spekulerade att det kanske är ett svartsjukedrama.
Vill du vidareutveckla hur det kan säga så mycket om mig?
Citera
2019-08-22, 20:17
Medlem
Bodde högst upp i tjusiga nybyggda vindsvåningar (klara 2019).
Citera
2019-08-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Eftersom jag spekulerade att det kanske är ett svartsjukedrama.
Vill du vidareutveckla hur det kan säga så mycket om mig?
Nja, eftersom du så snabbt kunde hemfalla åt otrohet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in