2019-08-23, 11:58
Medlem
SirRazors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns både och i den gropen. Och eftersom vi inte ens vet vad som har hänt så känns det lite märkligt att du hoppar på just dom. För övrigt krävs det en speciell certifiering för att arbeta på LKC. Dom är inte okunniga. Här har massor gått fel. Men vari felet ligger vet vi ju inte.

Visst det både civilister och poliser på RLC och de har säkert någon form av introduktionskurs men att påstå att de civila är kunniga är ett skämt!

Jag har ganska ofta kontakt med RLC i mitt jobb och det har gått käpprätt utför med kunskap sedan de civila fick anställning där! Att man sedan också är stöddig gör ju inte saken bättre!

Poliser jag känner skakar bara på huvudet när man nämnar RLC!
Citera
2019-08-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ida, 28, larmade om mord – men ingen polis kom

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wP097G/ida-28-larmade-polisen-om-mord--men-ingen-kom

Låst artikel
Hur kunde Ida veta att det var ett mord?
Tror mer att det handlar om rubriksättningen. Att hon larmade om fruktansvärt skrik och bråk.
Citera
2019-08-23, 12:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/krim/framgangsrik-vd-misstanks-for-kvinnomord-i-stockholm/

En man som för flera år sedan arbetade i det företag där den mordmisstänkte mannen är vd säger:
– Jag valde att sluta på grund av hans beteende mot mina kolleger. Han var allmänt elak mot folk. Jag såg många kolleger som kom ut från hans rum gråtande, och valde att sluta. Han kunde prata gott om en person, och två minuter senare pratade han illa om samma person.

….
En kvinna säger:
– Han var väldigt mycket vd. Han fick sin vilja igenom. Trevlig om du var på hans sida. Han kunde vara ganska hård och kall.
En neurotisk psykopat-typ låter det som. Ser kort ut också, det kan ge extra sårbarhet för kränkningar. Lägg därtill en eventuell otrohet (verklig eller inbillad) och tragiken är ett faktum...
Citera
2019-08-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirRazor
Visst det både civilister och poliser på RLC och de har säkert någon form av introduktionskurs men att påstå att de civila är kunniga är ett skämt!

Jag har ganska ofta kontakt med RLC i mitt jobb och det har gått käpprätt utför med kunskap sedan de civila fick anställning där! Att man sedan också är stöddig gör ju inte saken bättre!

Poliser jag känner skakar bara på huvudet när man nämnar RLC!
Det är nog som i det övriga samhället - vissa är nötter och andra är skickliga. I mitt citat ovan så var det nån som ringde och frågade om allt var lugnt. Och det var det ju. Hon var ju död. Så de kom inte. Jävligt märkligt alltihop.
Citera
2019-08-23, 12:02
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Rubriken är ju konstruerad i efterhand när man konstaterat att det ÄR ett mord.
.

Tänk, det förstod jag också. AB tar rekord i missvisande rubriker.
Citera
2019-08-23, 12:04
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Tror mer att det handlar om rubriksättningen. Att hon larmade om fruktansvärt skrik och bråk.

Ja, det var det jag reagerade mot. AB borde få böta för missvisande rubriksättningar!
Citera
2019-08-23, 12:09
Medlem
All cred till Ida som ringde polisen. Av texten att döma från Aftonbladets artikel, verkar ambulans varit först på plats. Kan det vara GM själv som ringt ambulans? Därefter kom polisen?
Citera
2019-08-23, 12:10
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Tydligen en dr Jekyll och mr Hyde. Han tjänade massor - men behandlade medarbetare som skit tydligen. En sån som kliver över lik och bryr sig nada. Psykopat? Blir nog en P7a som visar att en stor sinnesundersökning vore en bra idé.

Psykopater fastnar inte i dessa.
Citera
2019-08-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Psykopater fastnar inte i dessa.
Psykopater fastnar inte i … vad?
Citera
2019-08-23, 12:17
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Psykopater fastnar inte i … vad?

i en sinnesundersökning.
Citera
2019-08-23, 12:21
Medlem
Citat:
i en sinnesundersökning.
Menar du den lilla (P7) eller den stora sinnesundersökningen? För i den stora fastnar dom. P7:ans resultat är ju bara en indikation ifall personen bör genomgå den stora.
Citera
2019-08-23, 12:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
i en sinnesundersökning.
Vet inte vad du avser med "fastna" men om personen har psykopatiska personlighetsdrag kommer det med all säkerhet att framkomma vid en RPU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in