2019-08-28, 22:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är det nog bara du som tycker - skulle du ha rätt skulle man kunna köpa BR i den dåliga miljön
för 1,000 per rum o hyra för 100 kr/rum per månad.

Jo, jag utgår nog lite från mig själv där? Jag var inne hos en "fin familj" vid Hornstull som bodde så hela Västerbron kom in i vardagsrummet ( det kändes som bilarna åkte rätt in i lägenheten alltså), fy fan mitt psyke hade kraschat omedelbart i en sån lägenhet. Men jag vet, folk betalar dyrt för att bo så.

Han hade ju kosing dock, så lägenheten kanske låg extra lugnt trots närheten till den bullriga trafikleden?
Alla jävla ambulanser som åker till SÖS hela tiden också. Då blir man ju påmind om sjukdom och olycka hela tiden. Det kanske omedvetet kan påverka en om man inte bott så?

Ja, jag tillhör den kategorin som tycker synd om alla rika som bor i stan.
Citera
2019-08-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är det nog bara du som tycker - skulle du ha rätt skulle man kunna köpa BR i den dåliga miljön
för 1,000 per rum o hyra för 100 kr/rum per månad.

Hur bra grepp har vi på BO - är hon Cover Woman - i hans position borde man skaffa Lolita vid
den åldern inte någon som passerat klimakteriet

Du har uppenbarligen inte träffat M, alltså hans sambo!
Det var en otroligt härlig individ med mycket glädje och ett otroligt omtänksamt hjärta! Jag har hittills inte träffat någon som tyckt illa om M, trivsam och go, man vill vara runt henne!
Om det är utseendet som känns viktigt för dig så har jag alltid tyckt att hon ser otroligt bra ut med en snygg stil!
Gah, blir helt provocerad av sitt inlägg men är nog extra känslig som allt är nu!
M var en god människa, inga baktankar, inte ful i sitt beteende på något sätt! Att hon höggs ihjäl är för mig en gåta, förstår inte alls
Citera
2019-08-28, 23:50
Medlem
Vi har i stort sett följande:
Vrede och temperament
droger/alkohol
Psykos

Psykos måste ju ändå vara det minst förekommande. Hörde att det handlade om många slag, så då verkar det handla om vrede och temperament. Jag tror faktiskt inte att man är i den åldern, ostraffad om man har så dåligt temperament, utan troligtvis har det triggats igång av droger/alkohol. Slutsaten är alltså att det var vrede i kombination med droger/alkohol.

Sen är det ju lätt att skylla på psykos, för att få lindrande straffskala.
Citera
2019-08-28, 23:52
Medlem
Hej!
Har läst denna tråd i ett par dagar nu.
Kan inte någon få fram FUP? Vet inte hur man gör.
Tror att BOs kontakt med Norska kollegor till GM, som (enl det som skrivits om GMs psykiska ohälsa) fick in honom på ST Göran, som han lämnade iaf innan han (blev mordmisstänkt på BO) återkom till hemmet på onsdagen. Var rasande..flippade på att hon "blottat" honom och tappade det...

Bara min summering och tanke.

Ser fram emot FUP
Citera
2019-08-29, 01:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LunaStellaMoon
Hej!
Tror att BOs kontakt med Norska kollegor till GM, som (enl det som skrivits om GMs psykiska ohälsa) fick in honom på ST Göran, som han lämnade iaf innan han (blev mordmisstänkt på BO) återkom till hemmet på onsdagen. Var rasande..flippade på att hon "blottat" honom och tappade det...

Ser fram emot FUP
En fup blir inte offentlig förrän åtal väcks och det kan nog dröja, vi vet ju inte om GM ens är i skick att förhöras.
Citera
2019-08-29, 09:49
Medlem
GM är tydligen ett pzyko - men hur kan man anställa ett pzyko o ge hög position honom hög lön.
Då lär han bli en kaxballe o ännu mer pzyko.

Vi har invandrare i Filipstad som inte är pzykon o de får inte ens lågavlönade jobb i låga positioner

O hur kunde BO låta GM-pzykot få hänga på henne - var det hans position o höga månadslön som
attraherade henne.
Citera
2019-08-29, 12:59
Medlem
Om man ska tro på vissa skribenter med insyn, så verkar BO varit allt annat än svår att leva med. En människa som får omgivningen att må bra, en sådan som ger energi, inte tar. Tror alla som varit med ett tag vet vad jag menar.

Jag lutar åt att denna gärningsman har haft så grava problem med sig själv och när det väl slog över så hade hon maximal otur som befann sig i närheten. Jag tror att hela sanningen bara är grava psykiska problem hos gärningsmannen, och att vi aldrig kommer få någon ”rimlig” förklaring. Drogutlöst psykiska problem?

Oerhört tragiskt hur som.
Citera
2019-08-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Om man ska tro på vissa skribenter med insyn, så verkar BO varit allt annat än svår att leva med. En människa som får omgivningen att må bra, en sådan som ger energi, inte tar. Tror alla som varit med ett tag vet vad jag menar.

Jag lutar åt att denna gärningsman har haft så grava problem med sig själv och när det väl slog över så hade hon maximal otur som befann sig i närheten. Jag tror att hela sanningen bara är grava psykiska problem hos gärningsmannen, och att vi aldrig kommer få någon ”rimlig” förklaring. Drogutlöst psykiska problem?

Oerhört tragiskt hur som.

Tack för detta inlägg, jag lutar åt samma håll som du! Och ja, hon gav energi och värme, mjuk i sin framtoning! Tack!
Citera
2019-08-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caledonia
Tack för detta inlägg, jag lutar åt samma håll som du! Och ja, hon gav energi och värme, mjuk i sin framtoning! Tack!

Jag beklagar sorgen. Känner du den misstänkte också?
Citera
2019-08-29, 21:32
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Hej!

Ser fram emot FUP

Tror du att man kan få fram FUP så snabbt eller är du bara ovanligt korkad och dum?
Citera
2019-08-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caledonia
Du har uppenbarligen inte träffat M, alltså hans sambo!
Det var en otroligt härlig individ med mycket glädje och ett otroligt omtänksamt hjärta! Jag har hittills inte träffat någon som tyckt illa om M, trivsam och go, man vill vara runt henne!
Om det är utseendet som känns viktigt för dig så har jag alltid tyckt att hon ser otroligt bra ut med en snygg stil!
Gah, blir helt provocerad av sitt inlägg men är nog extra känslig som allt är nu!
M var en god människa, inga baktankar, inte ful i sitt beteende på något sätt! Att hon höggs ihjäl är för mig en gåta, förstår inte alls

Jag håller absolut med, en jättevacker kvinna både på in och utsidan. Detta är en stor förlust och sorg. Monica var okomplicerad och i dom många år som jag känt henne så kan jag säga att hon alltid var den mest stabila av oss, trygg i sig själv och oerhört omtänksam person. Hon var en riktig 10 poängare på alla sätt.
Citera
2019-08-30, 00:05
Medlem
Citat:
Hej!

Ser fram emot FUP

Har inte läst något om att kollegor eller BO "fått in" GM på psyket. Det får man nämligen inte.
Antingen söker du vård frivilligt, av dig själv, eller så blir du omhändertagen med tvång. Det krävs två av varandra oberoende läkare för att ta in någon mot dennes vilja. Du kan inte "få in" någon till psyket, om vården inte håller med om din uppfattning.
Senast redigerad av rappytt 2019-08-30 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in