2020-01-09, 18:28
Medlem
T34Panzers avatar
Hon hade vare sig alkohol eller narkotika i blodet.

Han däremot...en jävla cocktail.
Ingen alkohol, men alla dessa droger/mediciner, vissa utskrivna av läkare mot sömnbesvär..men knappast morfin, fentanyl och ketamin.

Olanzapin
Propiomazin
Midazolam
Zopiklon
Morfin
Fentanyl
Ketamin

Han säger sig inte ta droger, men de 3 sistnämnda tror jag inte han haft på recept.
Om inte annat så är det ju livsfarligt att blanda alla dessa.
Inte helt omöjligt att denna cocktail utlöst/hjälpt till att utlösa denna psykos.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-01-09 kl. 18:54.
Citera
2020-01-09, 18:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag bläddrade lite snabbt förbi det där. Knivarna noterade jag. Så otroligt blodiga. Brrr... Men första förhöret är skrämmande. Han är helt borta. Totalt borta från verkligheten. Han tror inte det "är på riktigt" (hans ord).

Läste du nånsin FUP till Bålstafallet (pappan som dödade sin dotter)?
Också psykos. Första förhören var som att prata med en från en annan planet.
Citera
2020-01-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Läste du nånsin FUP till Bålstafallet (pappan som dödade sin dotter)?
Också psykos. Första förhören var som att prata med en från en annan planet.
Nej, det har jag nog inte. Har missat mycket. Hinner liksom inte med allt. Men har ju en del att läsa nu. Trodde inte den här utredningen var så otroligt omfattande. Och de var skitsnabba på tingsrätten att skicka handlingarna. Heder åt dom!
Citera
2020-01-09, 18:40
Medlem
Citat:

Ingen alkohol, men alla dessa droger/mediciner:

Olanzapin
Propiomazin
Midazolam
Zopiklon
Morfin
Fentanyl
Ketamin
Frågan är då (jag har ännu bara nosat lite bland handlingarna), är det grejer han fått från läkaren eller preparat han skaffat lite så där vid sidan om? Om du lyckas hitta det så hojta till.
Citera
2020-01-09, 18:49
Medlem
Citat:
Frågan är då (jag har ännu bara nosat lite bland handlingarna), är det grejer han fått från läkaren eller preparat han skaffat lite så där vid sidan om? Om du lyckas hitta det så hojta till.

Ketamin och fentanyl är iaf två läkemedel som det är högst osannolikt att han fått utskrivet av läkare. Fentanyl får bara cancerpatienter i vissa fall, då i plåsterform. Ketamin tror jag inte ens det går att få på laglig väg i Sverige faktiskt.. Används regelmässigt av veterinärer vid sövning av stora kreatur.
Citera
2020-01-09, 18:52
Medlem
Citat:

Ingen alkohol, men alla dessa droger/mediciner:

Olanzapin
Propiomazin
Midazolam
Zopiklon
Morfin
Fentanyl
Ketamin

Åh helvete!!
Måste läsa denna FUPen ikväll
Citera
2020-01-09, 18:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

De förstnämnda i inlägget mot sina sömnproblem, ja.
Men knappast Morfin, Fentanyl och speciellt inte Ketamin!
Citera
2020-01-09, 19:02
Medlem
Citat:
De förstnämnda i inlägget mot sina sömnproblem, ja.
Men knappast Morfin, Fentanyl och speciellt inte Ketamin!
Jag läser i förhöret att han fick två olika sömnmedel vid två akutbesök. Den senare var starkare än den första - han hade svår sömnbrist. Frågan är om det är den som triggade psykosen. Jävlar vad mycket vi har att läsa för att förstå vad som hände i skallen på honom. Sen var det mycket som inte stämde med den helt nyproducerade lägenheten (el, namn nere i porten, olika beteckningar på våningen etc etc) - och där blev det en "komplott", en spiral som sköt iväg som en raket. Wow.
Citera
2020-01-09, 19:03
Medlem
bfjs avatar
Citat:

Jag har inte hittat något om det ännu. Men dagarna innan de är inge i vården så får han propavan och imovane utskrivet för att kunna sova lite bättre. Men om han varit ordinerad de sakerna som fanns i hans blod så borde han ju varit rätt tolerant och imovane och propavan hade väl knappt gjort skillnad. Borde väl varit Theralen eller ngt annat som inte går att missbruka/överdosera.

Såg att det
Bedöms som paranoid psykos av läkaren den 22:a. Då borde de ju redan fått svar på vad som fanns i blodet. Säger man ändå att det är en paranoid psykos fast det med stor sannorlikhet kanske är pga substanserna i blodet kortslutningen blivit? Är inte så insett i hur det rekomenderas.

De gånger jag varit i kontakt med vården har de ju aldrig velat sätta in medicin eller säga något om mitt eventuella sjukdomstillstånd ifall man varit påverkad av alkohol eller droger.
Citera
2020-01-09, 19:03
Medlem
Självklart har han inte fått Ketamon utskrivet! Det är i grunden ett bedövningsmedel för stora djur likt höstar som kan förädlas till en numera ganska populär party-drog (om man gillar att tillbringa tid i the K-hole och va allmänt fucked up).

Jag har läst en del av materialet och redan luktar det;
1. Paranoia/psykos till följd av överdriven droganvändning, alt. Enskild överdos (den där semestern kanske blev väl hård?)

2. Jag tror han spelar mer psykotisk och tillfälligt sinnessjuk än vad han är. Tvivlar inte på att han varit påverkad och troligen inte begått handlingen opåverkad, men köper inte en sekund att han inte minns. Han har panik efter gärningen, men samtidigt så pass kall och intelligent och med tillräcklog sinnesnärvaro att han förstår att överdriva sin psykos och bristande minnesbild som en strategi för en framtida lindring avvstraff.
Det i kombination med att killen är framgångsrik VD, och om man läser historiken kring hans separation och nya förhållande är det inte särskilt långt till att göra kopplingen att han mycket väl kan i någon grad vara narcissist eller psykopat.

Vet att jag är hobby-GW nu, men har viss egen erfarenhet av dylika episoder om än ej med denna allvarliga och tragiska utgång.
Citera
2020-01-09, 19:11
Medlem
ChiefenKings avatar
Så jäkla tragiskt. Psykos utlöst av ett lägenhetsköp. Stackarn var alldeles för neurotisk och det sprack för han fullständigt.
Citera
2020-01-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Så jäkla tragiskt. Psykos utlöst av ett lägenhetsköp. Stackarn var alldeles för neurotisk och det sprack för han fullständigt.
Det var nog bara en av grejerna. Han hade även svår sömnbrist - och DET ställer till massor i hjärnan. Men det ligger säkert en hel del mer i det hela, ingen av oss har väl hunnit läsa hela bibban jag lade upp?

Tänker på en sak, det var Monica som kastade ut kniven. Killen är ju ganska skadad också. Frågan är om han försökte skada sig själv i psykosen (han pratar om att hörde skrik, det kan ha varit Monica), Monica tar kniven ifrån honom och kastar ut genom fönstret. Han hämtar en eller två till och försöker döda HENNE istället. Vilket ju lyckades.
Senast redigerad av Picasso2 2020-01-09 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in