Citat:
Ursprungligen postat av
kukkarusellen
Finns ju ingen anledning att mjölka pengar 2 gånger för samma spel.
Det är ju inte så att de behöver skapa nytt content i classic.
De ser ju bara till att hålla servrarna uppe i classic så jag kan inte förstå hur det kan kosta lika mycket som det "vanliga" wow där det kommer nytt content regelbundet.
Sen dessutom försöker de minimera kostnaderna genom att införa layers istället för att upprätta dedikerade servrar.
Luktar girigbuk lång väg.
Dem har ju hållit på i typ 2 år att bygga in gamla vanilla i en modern motor också. Inte precis gratis att genomföra.
Dessutom vill dem ju garanterat även att få vissa classic-personer att testa retail, men även för retail-personer att få åtkomst till classic och ger med detta möjligheten för spelare att skifta efter önskemål med en sub.
Även om det inte kommer "nytt" content, så kommer det ju fortfarande nya patcher och dylikt i och med fas-systemet dem lagt upp. Visst, det kräver inte lika mycket arbete då det inte är "nytt", men spelaren kommer ju fortfarande i säkert i över ett år få uppdateringar av nya content-patcher.
Således är skillnaden för spelaren i sig inte direkt märkbar.
Layering har ingenting att göra med att minska kostnader. Om något är det förmodligen den enskilt största kostnaden vid produktionen av classic, då det är helt ny teknologisk infrastruktur skapat endast för just classic.
Jag betalade en sub när jag spelade vanilla och kan gott betala samma summa för att spela classic.
Jag tror nog att utvecklarna som arbetat en längre tid för att möjliggöra detta även förväntade sig att få någon form av 'lön' för det, om det nu kommer som en nyhet.
Hur anser du att dem borde ha hanterat betalningssystemet för classic
istället?