2019-08-28, 10:22
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
har för mig att det kom erbjudande då och då att byta till mindre populära servrar?

Minns inte helt 100

Det stämmer, gjorde så när Cata släpptes vet jag.

Men jag tänker tvärtom, att byta till "svenska" servrar när köerna blir bättre.
Citera
2019-08-28, 12:07
Avslutad
Fyfan vad misär med all köööööööö
Citera
2019-08-28, 12:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jaha så även om man en gång har köpt Vanilla så måste man köpa WoW classic igen för att kunna spela det?

Alla kan spela upp till Legion + Classic med bara en sub och inget mer.
Citera
2019-08-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Alla kan spela upp till Legion + Classic med bara en sub och inget mer.

Finns ju ingen anledning att mjölka pengar 2 gånger för samma spel.
Det är ju inte så att de behöver skapa nytt content i classic.
De ser ju bara till att hålla servrarna uppe i classic så jag kan inte förstå hur det kan kosta lika mycket som det "vanliga" wow där det kommer nytt content regelbundet.
Sen dessutom försöker de minimera kostnaderna genom att införa layers istället för att upprätta dedikerade servrar.
Luktar girigbuk lång väg.
Citera
2019-08-28, 12:51
Medlem
en fråga, jag har skaffat wow classic på jobbdatorn ( stationär) och står för tillfället i köplats 12000+.
Kan jag låta den stå på här på jobbet och sen logga in hemma på annan dator och behålla min köplats?
eller kommer jag få felmeddelande hemma att jag redan är inloggad nån annanstans?
Citera
2019-08-28, 13:12
Medlem
Jinhaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
en fråga, jag har skaffat wow classic på jobbdatorn ( stationär) och står för tillfället i köplats 12000+.
Kan jag låta den stå på här på jobbet och sen logga in hemma på annan dator och behålla min köplats?
eller kommer jag få felmeddelande hemma att jag redan är inloggad nån annanstans?

Högst tveksamt. Men gör som någon nämnde i tråden, skaffa TeamViewer till datorn och telefonen. Så kan du fjärrstyra datorn hemma med mobilen.
Citera
2019-08-28, 13:15
Medlem
trosfuktarns avatar
Jag kör teamviewer på datorn, och styr den via telefonen, ställer mig i kö 3 timmar innan jag slutar, funkar väldigt bra.
Citera
2019-08-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinhao
Högst tveksamt. Men gör som någon nämnde i tråden, skaffa TeamViewer till datorn och telefonen. Så kan du fjärrstyra datorn hemma med mobilen.
ok, tack för tips!
jag tänker prova som jag skrev så återkommer jag med svar om det funkade. I teorin borde det ju funka, att när jag loggar in hemma så kickas jag offline per automatik på jobbdatorn, och behåller min köplats. Men vi får se.....
Citera
2019-08-28, 13:24
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyttkartong
Blev Mograine även för mig. Mycket trevlig server!
En hel del svenskar, engelska i chatten. Till och med så man organiserade köer till quest objectives såsom lådor etc.

Rekommenderas. Lirar en Shaman där som nickar Snuskgreta
Blev Mograine för mig också, tycker den verkar bra
Citera
2019-08-28, 13:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
De ser ju bara till att hålla servrarna uppe i classic så jag kan inte förstå hur det kan kosta lika mycket som det "vanliga" wow där det kommer nytt content regelbundet.
Sen dessutom försöker de minimera kostnaderna genom att införa layers istället för att upprätta dedikerade servrar.

Nja... Layers är en temporär nödlösning och betydligt mycket bättre än att skapa en massa servrar som ska mergas. Det är himla många servrar uppe nu, undrar hur tomt det kommer bli när hypen är över. Att göra om Vanilla till Classic har inte varit gratis och jag tycker det är helt ok deal som den är nu, det kostar ju typ ingenting. De har lagt ner mycket jobb på att få det autentiskt med vissa undantag, som att det finns en knapp för att avbryta flight så man slipper logga ur i luften som alla gjorde. Sen vet vi inte vad det blir av Classic framöver ännu, det kan bli TBC eller helt nyskapad content. Jag hoppas på det senare, att de gör om och gör rätt.
Citera
2019-08-28, 14:01
Medlem
bergsdals avatar
Men halalslakta mig långsamt och spotta mig i munnen. Hur fan kan man behöva sitta i en jävla kö så här länge??????????? Gode gud i himlen hjälp mig här på jorden med din helvetes jävla nåd. Låt mig spela WoW
700 min
Btw, vad tycker folket här inne om firemaw? Nåt att hänga i julgrannen?
Senast redigerad av bergsdal 2019-08-28 kl. 14:07.
Citera
2019-08-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen

Dem har ju hållit på i typ 2 år att bygga in gamla vanilla i en modern motor också. Inte precis gratis att genomföra.

Dessutom vill dem ju garanterat även att få vissa classic-personer att testa retail, men även för retail-personer att få åtkomst till classic och ger med detta möjligheten för spelare att skifta efter önskemål med en sub.

Även om det inte kommer "nytt" content, så kommer det ju fortfarande nya patcher och dylikt i och med fas-systemet dem lagt upp. Visst, det kräver inte lika mycket arbete då det inte är "nytt", men spelaren kommer ju fortfarande i säkert i över ett år få uppdateringar av nya content-patcher.
Således är skillnaden för spelaren i sig inte direkt märkbar.

Layering har ingenting att göra med att minska kostnader. Om något är det förmodligen den enskilt största kostnaden vid produktionen av classic, då det är helt ny teknologisk infrastruktur skapat endast för just classic.

Jag betalade en sub när jag spelade vanilla och kan gott betala samma summa för att spela classic.
Jag tror nog att utvecklarna som arbetat en längre tid för att möjliggöra detta även förväntade sig att få någon form av 'lön' för det, om det nu kommer som en nyhet.

Hur anser du att dem borde ha hanterat betalningssystemet för classic istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in