2019-07-25, 13:54
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Då hatar du säkert samtliga religiösa samfund, större idrottsföreningar, politiska partier, skolor, simhallar m.fl.? Enligt forskningen uppskattas uppemot 5% av befolkningen ha pedofila böjelser men de flesta begår inte övergrepp. I alla större verksamheter för barn och unga kan man alltså räkna med att det finns åtminstone någon som har sådana förbjudna tankar.

Efter att ha läst FUPet och domen tycker jag att Spårvägen och Ringlinien blivit orättvist uthängda i detta fall. Anställda på Spårvägen har missbrukat företagets rastlokaler för att begå brott under sin arbetstid. Är det något som arbetsgivaren ska lastas för?

Enda kopplingen till Ringlinien är att gärningsmännen ursprungligen kom i kontakt med offret via föreningens arrangemang. Själva övergreppen har ingen koppling till föreningens verksamhet.
Likväl drar du och media smuts över en ideell verksamhet där eldsjälar lagt ner sin fritid för ett helt oskyldigt intresse.
Spårvägen i Göteborg gör helt öppet reklam för sexuella avvikelser ("Pride").

Och de där fantastiska eldsjälarna, åtminstone en del av dem, borde vetat om vad de här bögarna sysslade med.. Men de knep käft och gjorde sig därmed medskyldiga till övergrepp på barn.
Citera
2019-07-27, 09:16
Medlem
Gomsegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Spårvägen i Göteborg gör helt öppet reklam för sexuella avvikelser ("Pride").

Och de där fantastiska eldsjälarna, åtminstone en del av dem, borde vetat om vad de här bögarna sysslade med.. Men de knep käft och gjorde sig därmed medskyldiga till övergrepp på barn.

Kommunala bolag gör det ägaren ålägger en att göra oavsett vilken hållning man har så det faller tillbaka på Göteborgs stad och politikerna, alla evenemang anordnas ju av det kommunala bolaget Göteborg & Co.

Spekulationerna sänker bara din trovärdighet.
Citera
2019-07-27, 22:17
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
“borde vetat om”... du menar alltså att om en medlem i en förening begår övergrepp på helt annan tid och plats, utan anknytning till föreningens verksamhet, så har de övriga medlemmarna i föreningen ändå någon sorts ansvar att ”veta” och anmäla detta? Du tycks också mena att föreningar borde hålla reda på medlemmarnas sexuella läggning?
Man tar sig för pannan.
Hoppas för din egen och andras skull att du själv inte är medlem i någon förening.
Citera
2019-08-28, 00:02
Medlem
Den överklagade domen till Hovrätten e nu klar skadeståndet till dom drabbade kvarstår, men förändringar i straff längden för alla tre.

AO som hade 7 år från tingsrätten sänktes nu av hovrätten till 6 år.

MH som fick 6 år sänktes till 5.5 år.

JS som fick 5 år fick en stor säkning till 2.5 år åklagaren kan inte riktigt visa o styrka att de gick till som tingsrätten dömde efter så många år tillbaks i tiden.
Senast redigerad av Lise-Lotti 2019-08-28 kl. 00:06.
Citera
2019-08-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lise-Lotti
Den överklagade domen till Hovrätten e nu klar skadeståndet till dom drabbade kvarstår, men förändringar i straff längden för alla tre.

AO som hade 7 år från tingsrätten sänktes nu av hovrätten till 6 år.

MH som fick 6 år sänktes till 5.5 år.

JS som fick 5 år fick en stor säkning till 2.5 år åklagaren kan inte riktigt visa o styrka att de gick till som tingsrätten dömde efter så många år tillbaks i tiden.

JS är med andra ord snart ute.
Citera
2019-08-30, 01:57
Medlem
Imass avatar
Fy fan, har AO kvar sin tjänst eller såg spårvägen äntligen sin möjlighet att sparka av han från vagnen?
Citera
2019-08-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imas
Fy fan, har AO kvar sin tjänst eller såg spårvägen äntligen sin möjlighet att sparka av han från vagnen?

De lär inte ha kvar honom som anställd. AO känner nog ingen sorg för det, han sökte ALLA jobb som fanns (inom GS).
Citera
2019-08-30, 23:30
Medlem
Alla 3 har mist sina anställningar AO har blivit av med sin anställning för han har använta arbetsplatsens lokaler till kriminel verksamhet, JS provanställning blev avbruten vid häkningen o förlängdes alldrig heller, vad jag däremot undrar över e hur de går för deras lägenheter,
betalar soss hyran så lång period eller bara tills dom fallit eller sägs lägenheten upp o allt magasineras tills dom kommer ut. efaktura dras ju av till hyran varje månad men såna lönebellop kommer väl inte in på deras konton nu så de finns pengar o dra. 0 några uteblivna betalda räkningar så e de fog för vräkning dom har inget när dom kommer ut men med utslussnings systemet från anstalter o skyddet hjälper dom dem med lägenhet o kanske ett nytt jobb men hur som helst så e de ganska illa för dom.
Senast redigerad av Lise-Lotti 2019-08-30 kl. 23:33.
Citera
2019-09-02, 20:08
Medlem
Citat:
Alla 3 har mist sina anställningar AO har blivit av med sin anställning för han har använta arbetsplatsens lokaler till kriminel verksamhet, JS provanställning blev avbruten vid häkningen o förlängdes alldrig heller, vad jag däremot undrar över e hur de går för deras lägenheter,
betalar soss hyran så lång period eller bara tills dom fallit eller sägs lägenheten upp o allt magasineras tills dom kommer ut. efaktura dras ju av till hyran varje månad men såna lönebellop kommer väl inte in på deras konton nu så de finns pengar o dra. 0 några uteblivna betalda räkningar så e de fog för vräkning dom har inget när dom kommer ut men med utslussnings systemet från anstalter o skyddet hjälper dom dem med lägenhet o kanske ett nytt jobb men hur som helst så e de ganska illa för dom.

Oj, vilken bra koll du har! Bara det, att det du skriver inte stämmer. Ta reda på fakta innan du yttrar dig :))))))))
Senast redigerad av kaido 2019-09-02 kl. 20:10.
Citera
2019-09-02, 20:17
Medlem
Citat:

Soss betalar inte. Extremt sällsynt vid sådana här fall.

Någon av de tre herrarna kommer säkert få hjälp av föräldrar/familj, som kommer betala räkningarna.

Sedan kan man ju tänka på att några av dem säkerligen har haft en hel del innestående semesterdagar. Dessa betalas nu istället ut i form av pengar med slutlönen. Jag gissar på åtminstone någon eller flera av dem har fått en ganska bra sista löneutbetalning. Har de haft hyrorna på e-faktura/autogiro har hyrorna säkerligen trillat in som vanligt, och gör det säkert några månader till. Därefter blir det jobbigare.

Men nej, soss betalat i ytterst, ytterst få fall.
Citera
2019-09-03, 01:07
Medlem
jag har fakta annars skriver jag inte om de du kan ta del av de som står i gp o sen har jag uppgigfter från 2 av dom arbetsplatsena men du verkar ju veta nått som jag inte vet då kanske vi kan få ta del av de
Senast redigerad av Lise-Lotti 2019-09-03 kl. 01:12.
Citera
2019-09-05, 19:19
Medlem
Förjävligt.
Jag var en god vän till en av de dömda, AO, en person jag aldrig i hela mitt liv någonsin kommer att ha någon kontakt med (oavsett hur många brev han nu än skickar).

Då beräknas han då att vara ute i början av 2023. Fyfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in