2019-08-27, 18:00
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Jag har också noterat detta, väldigt obehagligt tydligen är en kvinnas liv mer värdefullt , hur många av dessa grabbar har inte gått under men det är glömt två timmar efter mordet, lägg där också till att polisen höjer inte ett finger för att lösa brottet . Här griper dom efter 5 timmars spaning . Läskigt

Förvisso att sannolikheten att vissa av dessa män som sätter livet till är mer belastande för samhället än denna läkarkvinna. Men hade samhället lagt lika mycket "krut"(no pun intended) på att lösa gängmorden så hade kanske även kvinnan levt idag. Men tydligen är det mer värt att bekämpa våld mot kvinnor än mot män. Vilka signaler sänder det kan man fundera på?
Citera
2019-08-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxbahn
En del danska sedlar blev ogiltiga 2017.
Skulle kunna vara folk som blev sura om de sent omsider fick ut sin del av bytet i värdelösa sedlar?

Rånbytet var inte i danska sedlar utan euro. Stod i de danska förundersökningsprotokollen.
Citera
2019-08-27, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvadkul
100% bästa teorin hittills. Palmkvist brukar ha rätt

Men varför skjuta henne då? Då borde de väl plockat honom? Sänka en oskyldig partner? När du kan tysta den rätte förevigt? Nu kan han ju gola hur mkt som helst som hämnd.
Citera
2019-08-27, 18:02
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Jo visst rör han handtaget , han är där och taffsar på bilen innan han haltar vidare efter att han insåg att det var fel bil.

Jag vidhåller att han vänder om utan att röra bilen. Flyktbilen var väl silverfärgad dessutom?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen
Citera
2019-08-27, 18:02
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Säljaren ville kanske ha cash...av någon anledning.

Osannolikt, då det knappt går att köpa en brödrost kontant nuförtiden, utan att behöva redogöra för var slantarna kommer från. De här typerna kan inte köpa en bostad, även om de har högar med cash hemma på kaffebordet.
Citera
2019-08-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Militärligan sköt med ak4, maskeradligan sköt med ak4, mattias flink sköt med ak4, stureplansmordet ak4,
svartenbrandt sköt poliser k-pist, polisen leif widegren sköts ihjäl med ak4 i högdalen,och det är dom jag kommer på i bara farten finns säkert många fler som jag har glömt
Flink sköt med ak5, Widengren har jag för mig blev skjuten med en ksp58 av nån som stod upp genom biltaket, dock samma ammo som till ak4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kari82
Ser ut som far till barnet bor i hop med en annan kvinna ? Syster kanske. Oavsett trist sak.

https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/mUxauerAcYfrDYuqkyqRaQpuhQuerAcYfrkyqRaQdYQaulaTue rA

muslimer skriver sig på annan adress för att fiffla med bidrag.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Ar man kapabel att avratta en kvinna framfor sitt barn sa kan jag tanka mig att de ville att pappan skulle se sin fru bli avrattad, darav jagade de honom. Om de nu jagade pappan med tanken att doda honom hade de bara skjutit honom dar och da.

Som jag forstod det sa stack pappan direkt nar skyttarna kom till platsen?

Da star bara kvinnan och barnet kvar, de avrattar kvinnan och sticker. Sen kommer pappan springandes tillbaka och skriker "lever hon lever hon?" till de vittnen som samlats kring kvinnan.

Fast om de ville skrämma mannen skulle de ju ha tvingat honom att titta på i stället för att jaga bort honom. Om det ursprungliga målet var kvinnan fanns det ju också en risk att hon skulle fly medan de jagade mannen. De kunde inte gärna veta på förhand att hon skulle springa efter.

Om vittnet på balkongen har rätt lutar jag snarare åt att de var ute efter mannen men sköt kvinnan när han kom undan.
Citera
2019-08-27, 18:04
Medlem
Citat:
Jo visst rör han handtaget , han är där och taffsar på bilen innan han haltar vidare efter att han insåg att det var fel bil.

Trodde han jagade mannen i filmsekvensen.
Citera
2019-08-27, 18:04
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Jag har också noterat detta, väldigt obehagligt tydligen är en kvinnas liv mer värdefullt , hur många av dessa grabbar har inte gått under men det är glömt två timmar efter mordet, lägg där också till att polisen höjer inte ett finger för att lösa brottet . Här griper dom efter 5 timmars spaning . Läskigt

Det är absolut inget konstigt. 99% av såna här mord brukar ju vara uppgörelser inom den undre världen. Offren är ofta precis som förövaren grovt kriminell.
Då rycker ju folk på axlarna liksom. Som man bäddar får man ligga.

Att en kvinna skjuts i huvudet på öppen gata kl 10 på förmiddagen är extremt ovanligt. Till och med i Malmö.
Givetvis blir det större rubriker i pressen.
En kvinna anses ju liksom mer oskyldig. Speciellt om hon är småbarnsförälder.

Om kvinnan i sin tur varit inblandad i nått skumt är ju en annan fråga.
Citera
2019-08-27, 18:05
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jag vidhåller att han vänder om utan att röra bilen. Flyktbilen var väl silverfärgad dessutom?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen

Det återstår att se vad teknikerna kommer fram till, hoppas att dom hittar en viss form av dna ifall
Citera
2019-08-27, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Men varför skjuta henne då? Då borde de väl plockat honom? Sänka en oskyldig partner? När du kan tysta den rätte förevigt? Nu kan han ju gola hur mkt som helst som hämnd.

De tappade bort honom. Höga som hus.
Oerfarna, höga, fulla med adrenalin, låg IQ, låg impulskontroll, Kvinnan skrek ....

De hade order om att döda mannen. De tappade honom, får panik, vet att de kommer få skit av ledarna, så de klipper henne
Senast redigerad av Jesusvadkul 2019-08-27 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in