2019-08-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det absolut mest sannolika scenariot som stöds av både vad en reporter med goda källor fått reda på och vad ett logiskt resonemang ger vid handen som troligt.

Målet för skjutningen var enbart Naief Adawi och mordet på Karolin Hakim var inte planerat utan ett resultat av händelseutvecklingen och en följd av nervösa och oprofessionella skyttar som antagligen höga på droger och i alla fall extremt uppjagade ser till att få utlopp för den energi de lagt på attentatet.

Kanske man kan möjligen anta att det finns ett personligt motiv med hat eller avsky mot Adawi som gör att den skytt som mördar Hakim verkligen går över gränsen och skjuter en annan person än det avtalade målet. Eller så ger hennes uppträdande där hon springer efter att GM honom impulsen.
Oj jag har inte läst tråden. Men Hakim betyder väl domare och Karolin, fri kvinna. Vilken otrevlig slump, särskilt om de "bara" tagit fel person.
Citera
2019-08-27, 18:07
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Det är absolut inget konstigt. 99% av såna här mord brukar ju vara uppgörelser inom den undre världen. Offren är ofta precis som förövaren grovt kriminell.
Då rycker ju folk på axlarna liksom. Som man bäddar får man ligga.

Att en kvinna skjuts i huvudet på öppen gata kl 10 på förmiddagen är extremt ovanligt. Till och med i Malmö.
Givetvis blir det större rubriker i pressen.
En kvinna anses ju liksom mer oskyldig. Speciellt om hon är småbarnsförälder.

Om kvinnan i sin tur varit inblandad i nått skumt är ju en annan fråga.

Du had rätt Bara någott som slog mig, sen blir det tio gånger hemskare och brutalare med ett liten barn i handen . Väldigt sorglig historia när man tänker på det
Citera
2019-08-27, 18:07
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Född 99 enligt polisen.

ok, Renad Salih var väl han som blev misstänkt nu? Som Mercan var skriven på. En av skyttarna? Då verkar de ju inte tagit in folk utan pangat själva.
Citera
2019-08-27, 18:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Nu har inte jag plöjt genom hela tråden, men PB skriver ju om detta också, för nykomna läsare i tråden.

https://petterssonsblogg.se/2019/08/27/karolin-hakim-avrattades-i-malmo/
Citera
2019-08-27, 18:10
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Det är nog lite tryckt stämning på sina ställen i Helsingborg, nu i kväll.

Jag ser fram emot Palmkvists uppföljning.
Sannolikheten är nog hög för att Palmkvist hittat rätt, och att ditt inlägg hör till de bästa i tråden!👍
Citera
2019-08-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Nej, det är högst osannolikt. Det var mannen dom var ute efter från början. Mannen sprang iväg och kom därför undan. Troligtvis detta det handlar om:
(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)

Jag lyssnade just på Rapport, och där sa de att ett vittne hade sett att mannen blev jagad av en av de två gärningsmännen. Men varför skulle en gärningsman jaga honom i stället för att skjuta honom? Om man siktar mot en springande persons rygg, så har man väl en hyfsad chans att träffa?

Och framför allt: Om det nu var mannen som var målet, varför sköt den andre gärningsmannen flera skott mot kvinnan?

Det stämmer inte att mannen var målet. Jag kan inte låta bli att tänka att hennes partner, barnafadern, var inblandad på något sätt.
Citera
2019-08-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är så mycket våld i Malmö så att man kan knappt hålla reda på allt, men detta sticker ut ifrån mängden. Det sker på öppen gata mitt på dagen, två maskerade gärningsmän, offer är en kvinna och ett barn finns i närheten. Det är ett mycket grovt brott och de som har gjort det måste ha varit starkt motiverade.

Det ser ut som en förvirrad 15-16 åring som kanske blev motiverad av lite pengar och som fick lite knark i sig innan han gjort detta för han ser inte helt sansad ut av videon att döma
Citera
2019-08-27, 18:12
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Förvisso att sannolikheten att vissa av dessa män som sätter livet till är mer belastande för samhället än denna läkarkvinna. Men hade samhället lagt lika mycket "krut"(no pun intended) på att lösa gängmorden så hade kanske även kvinnan levt idag. Men tydligen är det mer värt att bekämpa våld mot kvinnor än mot män. Vilka signaler sänder det kan man fundera på?

Tror att det lilla barnet spelar en stor roll, hela händelse förloppet är exra brutalt . Mamma , kvinna , barn i handen . Men visst dom gör inget åt gängmorden där BO är mindre oskyldig . Det är mest polisens agerande som förvånar mig. Måste vara daglig självsanering
Citera
2019-08-27, 18:12
Medlem
Saxat från svt

Citat:
Men den anhållne 19-åringen hade ingen ledande roll i nätverket. Enligt polisens spaningsloggar framkommer det snarare att han hade en roll att förpacka och portionera ut narkotikan på uppdrag av de högre upp i hierarkin. Han skötte också kontakter med kunder.

Så det måste vara någon annan som är ledargestalten för detta gäng, någon med mer info?
Citera
2019-08-27, 18:13
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, Renad Salih var väl han som blev misstänkt nu? Som Mercan var skriven på. En av skyttarna? Då verkar de ju inte tagit in folk utan pangat själva.
Inte den blekaste. Tror tyvärr aldrig att vi får reda på något av värde från detta mordet. Mycket som inte kommer komma fram.
Citera
2019-08-27, 18:13
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sejo
Det ser ut som en förvirrad 15-16 åring som kanske blev motiverad av lite pengar och som fick lite knark i sig innan han gjort detta för han ser inte helt sansad ut av videon att döma
Ja det skulle inte förvåna mig om summan översteg 10 k. Vi har många importerade negrer och annat pack som är beredda på att göra vad som helst för småslantar.

GM är garanterat under 18 år.
Citera
2019-08-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvadkul
De tappade bort honom. Höga som hus.
Oerfarna, höga, fulla med adrenalin, låg IQ, låg impulskontroll, Kvinnan skrek ....

De hade order om att döda mannen. De tappade honom, får panik, vet att de kommer få skit av ledarna, så de klipper henne

hur vet du att de var höga? var du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in