2019-08-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Det är nog lite tryckt stämning på sina ställen i Helsingborg, nu i kväll.

Jag ser fram emot Palmkvists uppföljning.

100% bästa teorin hittills. Palmkvist brukar ha rätt
Citera
2019-08-27, 17:56
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hade givetvis även blivit extra rabalder om en man som gick runt med en bebis i famnen blev nedskjuten. Rent instinktivt så ger man sig inte på folk som ska älska och beskydda ett spädbarn.

My bad , men man hör ingeting om barnet i tråden , men det är extra hemskt ja. Barbarisk smuts utan hjärta . Undrar om han kan titta sig i spegeln efter detta , var är hedern
Citera
2019-08-27, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Här några länkar + lista på namnen. (FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Men motivet till varför dom ville mörda NA är ännu okänt. Troligtvis knark-relaterat.
Ja, det är sällan det är något annat än knark. Där sätter jag min peng.
Citera
2019-08-27, 17:57
Medlem
Vad är Drottningshög för troglodyter då?
Somalier eller liknande raketforskare och hjärnkirurger?
Citera
2019-08-27, 17:57
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jag är inte så säker på att han rörde handtaget. Ser ut som att han bara vänder om.

Ja det såg så ut, men för säkerhetskull så undersöker teknikerna detta ändå utifall de skulle kunna ge något.
Citera
2019-08-27, 17:58
Medlem
Ser ut som far till barnet bor i hop med en annan kvinna ? Syster kanske. Oavsett trist sak.

https://mrkoll.se/person/pa-vaningarna-i-porten/mUxauerAcYfrDYuqkyqRaQpuhQuerAcYfrkyqRaQdYQaulaTue rA
Citera
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Men snälla, det finns så många trådar där invandringen kan diskuteras. Självklart ska det kriminella packet ut, men nu handlar det om detta specifika mord.
Lite hjälp på vägen: kål och utlänningar, men det är inte hela världen.
Men BO var definitivt inget avgörande vittne i en rättegång. Men den åtalade kan förstås ha ansett det och krävt hämnd.

Jag är inte i något större behov av att diskutera invandring - dock är det ju ibland befogat, när det finns så tydliga paralleller (enligt mitt sätt att se på det). Dina grammatiska vurpor var heller inte hela världen, så vi släpper "stavningen".

Du har säkert rätt, gällande att hon inte var något avgörande vittne. Dock läggs ju de olika vittnesmålen ihop, och med övrigt bevismaterial faller ju en dom. Längden på straffet, kan jag tänka mig vara ett skäl till hämnd. Sedan vet vi ju inte om fördelningen av bytespengarna gått till enligt deras "reglemente"? Undersökningar har ju även gjorts i ämnet att väldigt många av den här typen av brottslingar har diagnosen ADHD, deras impulser kan ju bidra till dylika hämndaktioner? Och, givetvis beklämmande och häpnadsväckande, att en gärningsman kan utföra ett dylikt mord, där offret dessutom bär ett barn. Dålig karma på det i fängelset, inbillar jag mig.
Senast redigerad av MarkisDiGorgonzola 2019-08-27 kl. 18:01.
Citera
Medlem
Jag lutar åt att Drottningshögsligan borde grillas av polisen. Teorin om att pojkvännen var måltavla, men att någon av dem hög på benzo i affekt sköt ihjäl flickvännen när måltavlan vek undan, verkar trolig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0FQM8
Om så är fallet så borde vi väl kunna förvänta oss att mannen nu lämnar över barnet till BO`s familj, för att sedan rusta för hämnd. Utan den hämnden har jag svårt att se att han någonsin rakryggad kan se sitt barn och svärfamilj i ögonen igen.
Om denna man `bett`om skotten, för att sedan springa när dom kommer och lämna sin fru och barn, vilket ledde till att kvinnan blev avrättad så är det väl ändå hans skyldighet att ta ut hämnden om det så krävs att att han måste släcka varenda Helsingborgs babbe med koppling till `Drottninghögsligan`.???
Oavsett vad han gjort Drotthögligan så var väl denna avrättning ett övertramp som aldrig går att rättfärdiga?

Fjortisar, höga som hus som klantar sig.
Och en palestinier utan heder
.

Soptippen Malmö fortsätter
Citera
2019-08-27, 17:59
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Jag är inte så säker på att han rörde handtaget. Ser ut som att han bara vänder om.
Jo visst rör han handtaget , han är där och taffsar på bilen innan han haltar vidare efter att han insåg att det var fel bil.
Citera
2019-08-27, 17:59
Medlem
Pestoleras avatar
Hur tvättar man en massa Danska cash? Man köper droger och säljer i Sverige. Kanske betalar drogerna med ogiltiga sedlar, vad händer då ? PANG.
Citera
2019-08-27, 18:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Det är nog lite tryckt stämning på sina ställen i Helsingborg, nu i kväll.

Jag ser fram emot Palmkvists uppföljning.

Det absolut mest sannolika scenariot som stöds av både vad en reporter med goda källor fått reda på och vad ett logiskt resonemang ger vid handen som troligt.

Målet för skjutningen var enbart Naief Adawi och mordet på Karolin Hakim var inte planerat utan ett resultat av händelseutvecklingen och en följd av nervösa och oprofessionella skyttar som antagligen höga på droger och i alla fall extremt uppjagade ser till att få utlopp för den energi de lagt på attentatet.

Kanske man kan möjligen anta att det finns ett personligt motiv med hat eller avsky mot Adawi som gör att den skytt som mördar Hakim verkligen går över gränsen och skjuter en annan person än det avtalade målet. Eller så ger hennes uppträdande där hon springer efter att GM honom impulsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in