2019-08-27, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Knappast, det var henne de sköt, det var ett budskap. De visste vad de gjorde. Hade de gått på honom hade de inte sedan kunnat få del av de 70 miljonerna

Ja, det var ju det ja menade!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Men vi kan alla vara överens om att denna utvecklingen måste stoppas . Annars kommer fler tjejer falla offer för detta sjuka vansinne , sen kan jag bara säga att det inte finns en enda anledning att klandra henne för att hon var till sammans med denna snubbe . Det är ablsout inte hennes fe att hon föll offer för en misslyckad snubbe med en pistol i handen Låt henne vila i lugn och ro! Hennes utbildning spelar mindre roll nu.
Kvinnan var aningslös och insåg inte faran för sin egen del, när de unga gängliga skyttarna dök upp.
Den kriminelle partnern, insåg faran för sin egen del, och skubbade iväg för att sätta sig själv i säkerhet.
SÅ i sådana relationer så kanske det är tjejen/kvinnan som är den starka o trygga,
och inte fegar ur vid fara.
Citera
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politikbetrieb
muslimer våldtar inte en muslimsk kvinna för då triggas en vendetta igång. det ser man också i malmö att när en muslim mejat ned svenskar eller vita så är det tomt med muslimer på malmös gator. jag skulle gissa att det är något där, någon typ av skuld eller oförrätt eller så tyckte inte hennes pappa om att hon avlat fram en unge med en varelse/vilde. Han lär knappast betala när de mosat hans madrass och muslimer brukar döda den som är skyldig pengar men de är så kassa skyttar att de sprayar loss och träffar allt utom det de siktar på. det kommer ju att bli en fortsättnig på detta. känns som malmö är nedlusad med smarta människor.

Overtygad om att kvinnan inte hade nagot att gora med detta. Vare sig mannen eller barnet hade levt om det var kvinnan som var bakgrunden till mordet.

100% pappans forflutna som kom ikapp.

/C
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvadkul
Enligt mig dagens viktigaste inlägg.

Mannen är allt mer multikriminell än folk trodde. Mordförsök, vapen, narkotika, rån osv.

Att han nu alltså på nytt var föremål i en brottsutredning säger en del.
Narkotikadömd flera gånger.

i malmö har man "multitalanger" och man lägger inte alla äggen i samma korg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Därför är han fortfarande ogift och skriven på Sergeantsgaran.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Det är nog lite tryckt stämning på sina ställen i Helsingborg, nu i kväll.

Jag ser fram emot Palmkvists uppföljning.

Bra inlägg! Då återstår vad det är han har gjort som ledde till att dom försökte mörda honom? Står han med i FUP:en i den brottsutredning han är inblandad i? Har han blåst dom på pengar eller tjallat eller något annat?
Citera
2019-08-27, 17:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Du vet för det första inte om mannen hade några pengar alls.
Hon var välutbildad med hög lön.
Hon var välutbildad med goda framtida inkomstutsikter, men AT-läkare har rent allmänt inte jättehög lön - det behöver man inte ge till ett yrkesstadium som är nödvändigt att genomgå för att få legitimation. Och Malmö har dessutom bland de lägsta ingångslönerna i landet för AT-läkare - 29 500 kr i månaden år 2018. (Se https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2018/02/14/hogre-lon-i-norr-an-i-soder-for-at-tjanstgoring/)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteMuhammed
Men hallå, MGM är 20 år!

Hur många timmar får han fängelse för detta om det är han och döms för detta?

19-åringen fick väl 8 år och 18-åringarna 7 år för Diskoteksbranden och det var 19 år sen så det går i alla fall att döma ut lite saftigare straff för vedervärdiga brott så länge GM är myndig.

Sen finns ju så klart fler delaktiga, kanske även en anstiftare till mordet, alla behöver inte vara ungtuppar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kränkhetskulturen har nått oanade höjder. Minsta lilla så exploderar vissa personer - och glömmer aldrig det de kallar för en "oförrätt".
Visst är det så, det är fullt av folk här och där som väldigt lätt tappar ansiktet, blir kränkta. Och detta skall minsann upprättas.

Vad motivet är i topic kanske blir en väldig överraskning för många av oss. Det kanske är så att pappan till barnen har tittat uppskattande på en av gärningsmännens syster? Eller mamma?
Citera
2019-08-27, 17:41
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ett inte osannolikt händelseförlopp, särskilt då scenario (2) om det skulle stämma att mannen satt på miljonerna från rånet i Danmark.

Det som talar emot teorin att kvinnan var målet är förstås vittnet på balkongen som hävdar att mördarna jagade mannen innan de gav sig på kvinnan.

Ar man kapabel att avratta en kvinna framfor sitt barn sa kan jag tanka mig att de ville att pappan skulle se sin fru bli avrattad, darav jagade de honom. Om de nu jagade pappan med tanken att doda honom hade de bara skjutit honom dar och da.

Som jag forstod det sa stack pappan direkt nar skyttarna kom till platsen?

Da star bara kvinnan och barnet kvar, de avrattar kvinnan och sticker. Sen kommer pappan springandes tillbaka och skriker "lever hon lever hon?" till de vittnen som samlats kring kvinnan.

/C
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Hur hade han råd med en Merca? Jobbade han?

Alla kriminella har råd med bilar, RS6or/AMG, hyrbilar och skrothögar som man har råd att elda upp för att förstöra bevis.
Bilen som eldades upp var 15-20 år gammal, han kan ha köpt den för mindre än 10tusen.
Citera
Medlem
Citat:
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Tror det ligger mycket i vad du skriver. Dom va så bänga på narkotika så dom valde att sätta ett skott i huvudet på henne. Han va säkert målet från början.
Citera
Medlem
Citat:

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Ja, denna Palmkvists insiderinfo är värdefull. Han brukar ha koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in