2019-08-27, 17:47
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Det är nog lite tryckt stämning på sina ställen i Helsingborg, nu i kväll.

Jag ser fram emot Palmkvists uppföljning.

äntligen lite matnyttigt. Kan någon berätta mer om mördarna från Drottningshög? Var är det för lirare och vad säger ryktet att han gjort dem?

Är de dessa lirare? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/tva-mord-pa-drottninghog-kopplas-till-det-atalade-natverket
Senast redigerad av johnthedickholmes 2019-08-27 kl. 17:53.
Citera
2019-08-27, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Hur ska det gå till, menar du? Betala cash för en brf-lägenhet? Funkar knappast. Blir inte bättre än hyresrätt om man inte fixar en stadig insats som passerat penningstvättshinder.

Säljaren ville kanske ha cash...av någon anledning.
Citera
2019-08-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPapacito38
Jag har också noterat detta, väldigt obehagligt tydligen är en kvinnas liv mer värdefullt , hur många av dessa grabbar har inte gått under men det är gömt två timmar efter mordet, lägg där också till att polisen höjer inte ett finger för att lösa brottet . Här griper dom efter 5 timmars spaning . Läskigt

Hade givetvis även blivit extra rabalder om en man som gick runt med en bebis i famnen blev nedskjuten. Rent instinktivt så ger man sig inte på folk som ska älska och beskydda ett spädbarn.
Citera
2019-08-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
äntligen lite matnyttigt. Kan någon berätta mer om mördarna från Drottningshög? Var är det för lirare och vad säger ryktet att han gjort dem?

Här några länkar + lista på namnen. (FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Men motivet till varför dom ville mörda NA är ännu okänt. Troligtvis knark-relaterat.
Citera
2019-08-27, 17:51
Medlem
Raxbahns avatar
En del danska sedlar blev ogiltiga 2017.
Skulle kunna vara folk som blev sura om de sent omsider fick ut sin del av bytet i värdelösa sedlar?
Citera
2019-08-27, 17:52
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Två GM
”Två gärningsmän ska ha varit inblandade i händelsen igår när en småbarnsmamma i 30-årsåldern blev skjuten till döds, enligt ett vittne som bor på gatan där det inträffade på Ribersborg i Malmö.
Vittnet som vi pratar med vill inte ställa upp på bild, men berättar att hon var hemma när skottlossningen ägde rum igår förmiddag. Hon såg två misstänkta personer på gatan, och en av männen ska ha börjat jaga den man som var tillsammans med mordoffret. Kvinnan höll då ett litet barn i sin famn.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen

Tack för infot ,det brukar oftast vara en chaufför också med motorn igång, medans den andre sköter ärendet.Enligt videon som hela Sverige har nu sett så sprang ena GM åt fel och till den vita bilen och rörde dörrhandtaget, nu ska de kolla om det finns DNA spår på handtaget, fast han hade handskar på så kan det ha andas ut lite spår av DNA, sen ska de kolla om de matchar på den gripne 19 åringen nu.Men jag tvivlar på att de hittar DNA på den gripne där...
Citera
Medlem
Citat:
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Så du menar att pappan till barnet stack och lämnade barnets mamma och nyfödda barnet utan att ens försöka förhindra detta dåd? Det borde ju inte ge många pluspoäng inom den kriminella världen att överge en kvinna.
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes

Verkar vara ett gäng som säljer knark i hbg: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/tva-mord-pa-drottninghog-kopplas-till-det-atalade-natverket
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Här några länkar + lista på namnen. (FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Men motivet till varför dom ville mörda NA är ännu okänt. Troligtvis knark-relaterat.

N flerfaldigt dömd i narkotikamål tidigare, så nog ja - knarkrelaterat är troligt
Citera
2019-08-27, 17:54
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tack för infot ,det brukar oftast vara en chaufför också med motorn igång, medans den andre sköter ärendet.Enligt videon som hela Sverige har nu sett så sprang ena GM åt fel och till den vita bilen och rörde dörrhandtaget, nu ska de kolla om det finns DNA spår på handtaget, fast han hade handskar på så kan det ha andas ut lite spår av DNA, sen ska de kolla om de matchar på den gripne 19 åringen nu.Men jag tvivlar på att de hittar DNA på den gripne där...

Jag är inte så säker på att han rörde handtaget. Ser ut som att han bara vänder om.
Citera
2019-08-27, 17:55
Medlem
N0FQM8s avatar
Citat:

Om så är fallet så borde vi väl kunna förvänta oss att mannen nu lämnar över barnet till BO`s familj, för att sedan rusta för hämnd. Utan den hämnden har jag svårt att se att han någonsin rakryggad kan se sitt barn och svärfamilj i ögonen igen.
Om denna man `bett`om skotten, för att sedan springa när dom kommer och lämna sin fru och barn, vilket ledde till att kvinnan blev avrättad så är det väl ändå hans skyldighet att ta ut hämnden om det så krävs att att han måste släcka varenda Helsingborgs babbe med koppling till `Drottninghögsligan`.???
Oavsett vad han gjort Drotthögligan så var väl denna avrättning ett övertramp som aldrig går att rättfärdiga?
Citera
2019-08-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvadkul
Ja, denna Palmkvists insiderinfo är värdefull. Han brukar ha koll.

"Involverad" = golare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in