Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Nu vet jag inte om det finns mer men i alla människor utom dom rena afrikanerna finns det en viss del DNA från andra människotyper. Neandertal- och Denisova-människan är dom jag vet om. Hade den moderna människan kommit från Europa och utvandrat till Afrika så hade även afrikanerna haft det i sitt DNA.
Om man inte sträcker sig så långt som att européerna delades upp i flera olika människotyper efter att vissa hade utvandrat till afrika och senare återupptog kontakten med denisova och neandertalarna. Extremt långsökt..
Så människan uppstod i afrika, vi i Europa har delvis neandertal- och denisova-DNA i oss. Hur svårt ska det vara att förstå det?
Inget av detta utesluter vad jag skrev. Fortfarande så är det i princip omöjligt att ens med riktad avel i fångenskap få fram blonda och blåögda människor ur en population bestående av mörkhyade afrikaner. Om den moderna människan istället utvecklades parallellt på flera ställen ur flera populationer av hominider så blir det mer rimligt. Men konsensus idag är att alla människor har sitt ursprung i Afrika. Konsensus ger jag inte ett skvatt för, särskilt inte när det har så svag grund som din hypotes.
Evolutionsteorin är det inget fel på, men hur den har tagit oss till vad vi ser idag är i princip enbart antaganden. Den inställning du har att du vet säkert hur det gick till när beskrivningen består uttryckligen av att man antar ursprunget, är ett hinder för att komma framåt.
Här är ett exempel på hur evolution verkar ha gjort samma sak två gånger, vilket indikerar att evolution eventuellt kan göra samma sak på flera platser också:
https://www.google.com/amp/s/www.livescience.com/amp/65477-flightless-bird-evolves-twice.html
Ditt låsta tankesätt är vetenskapens fiende.
En evolution med ett ursprung i en enda ras med alla gener, som utvecklas till en ras med en liten spridning av genuttryck, innebär en minskning av entropi. Något som aldrig sker spontant i naturen.
Those [scientists] who dislike entertaining contradictory thoughts are unlikely to enrich their science with new ideas.
Max Planck