Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Det är inte jag som klankar ner på evolutionsteorin, det är forskare i fältet som är trötta på den närmast religiösa hängivelse till teorin som uppvisas av vissa etablerade forskare, och på det faktum att teorin som sådan är pinsamt understuderad och istället erkänns som objektiv sanning a priori.
"Understuderad" fossil menar du? "Understuderad" avläsning av genetiska koden? Fossilen är ju ett oerhört viktigt evidens för artövergång. Skulle vara intressant att höra din förklaring av t ex tiktaalik (övergången från amfibier alltså vattenlevande djur till reptiler (kräldjur). Eller alla de skallar och skelett av våra förfäder som hittats. Det är minst 23 st i homininfamiljen. Hur ser du på utvecklingen av nya organ, t ex lungfisken som fått simblåsan omvandlad till lunga? Anledningen till till detta kan ha att göra med att de levt i väldigt omväxlande miljöer, där vattenmassorna enkelt torkat ut och exponerat dem för syre i luften istället för under vatten. Det blir fullt logiskt att arter utvecklat lungor för att anpassa sig och kunna andas luft från ovan land, då det ger en överlevnadsfördel och kunna föra arten vidare. Deras speciella skaftade fenor har även gett ytterligare en fördel, att enklare kunna röra sig mellan växlande miljöer till en ny vattensamling. Kreationisten hävdar att evolution inte leder till "betydande" förändringar, men om detta inte är just "betydande" förändringar vet jag inte vad som är det!
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Ska kolla på detta och återkommer vid senare tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvatte
Även boken The Plausibility of Life: Resolving Darwin’s Dilemma av de ledande mikrobiologerna Marc Kirschner och John Gerhart ger en intressant insyn i de stora problem som existerar med evolutionsteorin men som aldrig på allvar bemöts av forskningsvärlden (troligtvis av ideologiska och karriäristiska skäl).
In the 150 years since Darwin, the field of evolutionary biology has left a glaring gap in understanding how animals developed their astounding variety and complexity. [b]The answer has been that small genetic mutations accumulate over time to produce wondrous innovations such as eyes and wings. Drawing on cutting-edge research across the spectrum of modern biology, Marc Kirschner and John Gerhart demonstrate how [b]this stock answer is woefully inadequate. Rather they offer an original solution to the long-standing puzzle of how small random genetic change can be converted into complex useful innovations.
Vad jag kan se så släpptes boken "The Plausibility of Life" av Gert Korthof redan 2005, och i mitt förra inlägg visade jag att Dawkins med andra redan adresserat ifrågasättandet av det som Darwin upptäckte. Han hade däremot långt ifrån hela bilden klar för sig, som jag beskrev tidigare. Jag kollade snabbt igenom seminariet med denne Dr. Marc Kirschner på tuben för just "The Plausibility of Life: Resolving Darwin's Dilemma"
https://www.youtube.com/watch?v=n8ZBc6xtYB8, och lade märke till att han ganska snart gjorde jämförelser med telefoner (!), som ju är skapade av människor. Vidare jämförde han även med kraftstationer, elektricitet och el-uttag. Han glider in lite diffust på att om något vore annorlunda/och eller en del fattades skulle det inte fungera. Detta för mig tyvärr bara till tankarna till M.Behe (en duktig biokemist, men okunnig i evolution) som sedan länge varit inne på med sina "odelbara komplexa system", ur boken "Darwin's Black Box: The Biochemical Challenge to Evolution". Alltså precis samma missförstånd över hur evolutionen verkligen fungerar med andra ord. Inget nytt under solen. Dessa båda herrars ideér är biologiskt välinformerade, välargumenterade, MEN felaktiga. Jag har förklarat varför i tidigare inlägg, i andra trådar.