Citat:
Det finns väl inte en studie som har följt bananflugor i 100 år? Människan skulle kunna hjälpa evolutionen på traven där och få bananflugan att dela sig i två olika arter, men det krävs som sagt en väldig massa generationer + anledning till delning. Om man bara studerar dom i sitt vanliga liv så lär ju inte mycket hända. Däremot om man lyckas isolera två stammar med bananflugor så att man tvingar dom att leva på helt olika sätt och så håller man det uppe i en jävla massa år så finns MÖJLIGHETEN till att dom delar sig. Man kan inte tvinga dom till det.Tack för ett ganska så rakt svar. En: "jävla massa generationer" kan bananflugan producera på en ganska så kort tid. Man har forskat på bananflugan, jag tror det är i 100 år nu, borde inte bananflugan ha kunnat skapa en ny art vid det här laget? Speciellt med tanke på att människan har hjälpt till med genförändringar?
Hur många generationer tror du bananflugan har haft under 100 år? Jag skulle gärna få ganska så exakta svar på hur många generationer en häst har förvandlats till en annan art, och på hur många generationer en bananfluga omvandlats till en annan art?
Hur många generationer tror du bananflugan har haft under 100 år? Jag skulle gärna få ganska så exakta svar på hur många generationer en häst har förvandlats till en annan art, och på hur många generationer en bananfluga omvandlats till en annan art?
Citat:
Är det så du tror livet funkar? Om du bara tänker på dig själv och dina egna behov, tror du att dina gener kommer föras vidare då? Vi är inte lejon, vi är människor.
Så man ska leva som lejonen och inte tänka på evolutionen utan bara tänka på sig själv och sina egna behov? Du vet t.ex. att lejon kan döda andra hannars ungar, bara för att honan ska bli brunstig så att han kan sprida sina egna gener?
Det här är helt enligt evolutionsteorin, och du förespråkar att man ska vara som lejon, som inte tänker på evolutionen?
Det här är helt enligt evolutionsteorin, och du förespråkar att man ska vara som lejon, som inte tänker på evolutionen?
Hitler var aktiv motståndare mot evolutionsteorin. Darwins variant var "Survival of the fittest", Hitler körde "Survival of mina kompisar". Helt tvärtemot.