Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Oj, länge sen jag såg sådan kombination av ignorans, konspirationsteorier och dålig förlorare.
1. Samtliga tre exempel: korrekta domslut ju? Aguero och Sterling hårfint offside och utan VAR hade felaktiga mål godkänts. Laporte igår helt korrekt bortdömt enligt ny regel från i år. Llorentes mål hade underkänts med nya regeln men godkänt enligt förra årets regelbok.
2. Först säger du att den här situationen med Laporte aldrig granskats om det skett på Anfield, sen säger du att detta ”vidriga system” kommer drabba Liverpool mfl? Hur ska du ha det? Detta hade givetvis granskats i alla matcher, då alla mål blir VAR-granskade.
Det man kan gnälla på är nya handsregeln samt hur VAR tillämpas - jag själv är absolut inte övertygad om att detta blir bra - men det går fan inte att gnälla på att reglerna tillämpas. Alla beslut är korrekta enligt regelboken, att tro att det bara blivit dömt på det viset mot City är foliehatt. Små marginaler som går emot är förargligt, men jag utgår från att du inte hade några som helst issues med hawkeye mot Liverpool i fjol?
——————-
Spurs får vara nöjda med gårdagen. Ett rån sett till matchbild och sen får man ett mål för City bortdömt som förra säsongen och alla andra säsonger var klockrent, men helt korrekt dömt av domaren. Förstår grundtanken att handen inte ska vara ett redskap för att göra mål, men inte alls förtjust i att regeln är så absolut när det kommer till anfallande lag men är mer godtycklig om den tar på en försvarares hand.
Det här är knappt värt att bemöta, av två anledningar. Vet inte ens varför jag gör det, men here goes:
1. Du missar helt min poäng, hur man nu ens lyckas med det.
2. Jag har sett dig kommentera här förut och något som tycks få dig att ticka är att bara allmänt käfta och provocera folk. Kan inte bestämma mig för om du är dum eller bara gör dig till.
Nej, jag tror inte Citys tredje mål med Laporte inblandad hade drabbat t.ex Van Dijk i Liverpool på Anfield om det vore samma situation, matchminut osv. Man kan försöka bortse från Liverpools anrika historia inom engelsk fotboll, deras breda och galna fanskara eller allmänt hetsiga stämning på Anfield, men sådana saker spelar in i domarbeslut. Om du säger emot här så tittar du inte på fotboll tillräckligt mycket. Jag såg bara en handfull matcher med Liverpool förra säsongen men kunde ganska tidigt slå fast att liknande situationer för andra lag på andra arenor hade genererat gult/rött kort, straff, etc. Domare generellt håller sig mer i skinnet på arenor som Anfield och Old Trafford. Det råder ingen tvivel om det. Det är bara synd att de saknar ryggrad i sådana situationer.
VARs enda skäl till att existera bör vara att kunna ändra på grovt felaktiva beslut i efterhand. Om VARs existensberättigande ska ligga i att mäta millimeter-skillnader på Sterling's och West Ham-backens armhåla så kommer intresset för fotbollen som sport ganska kvickt att försvinna. Det kan komma att skada Premier League långt mycket mer än vad många tror. Ingen publik = inga pengar.
Vem fan vill vara med om känslomässiga berg-och dalbanor var och varannan match? MÅÅÅÅÅL!

Inte mål

... två minuter senare. Vad är det för jävla sport?
Och vad har Hawkeye med VAR att göra?! Det är två helt olika system, där den förstnämna inom 5-10 sekunder kan avgöra om bollen var över linjen eller inte.
Nu sitter säkert Liverpool-supportrar ganska nöjda över utgången av matchen igår, men deras tid kommer också förr eller senare, även om jag tror att de kommer frias oftare än City. Alla lag kommer drabbas och först då kommer fansen att inse att detta är ohållbart. Jag är övertygad om att vi kommer att se en ändring i både VAR och regelboken inom en överskådlig framtid. Annars kommer det ta hus i helvete.