2020-01-07, 04:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Preach!

Ofattbart att folk ens orkar svara trollet Generalandersson. Killen har ju uppenbarligen noll koll

Hyfsad balja av Jones. Extra kul att det är en grabb born and raised i Liverpool som sänker Everton (som spelar med sin bästa elva).
Otroligt hur Klopp (och Edwards) förbättrat Liverpool. Smask.
Ska bli trevligt att fira ligatiteln i Liverpool.
Ännu en butthurt Liverpool supporter.

Jag kan iaf skriva under på att jag har bättre koll på fotboll än vad du/ni har.

Liverpool var en "nobody klubb" i nästan 30 år förutom CL vinsten i 2005 (som de förövrigt tjatade lika mkt om i 2015 som det de gjorde i 05), i åren mellan 1992-2007 så har Arsenal, Man Utd, Leeds, Tottenham, Blackburn, Newcastle, Chelsea och Aston Villa en bättre statstik i PL än vad Liverpool har. Trots at Liverpool har varit mediokra i nästan 30 år så beter Liverpool fansen sig som att deras lag under den här säsongen är det bästa laget som fotbollsvärlden nånsin har åskådat. Ödmjukhet och respekt för andra lag och andra lags supportrar är ngt som Liverpool fansen alltid har saknat.

Hursomhelst, låt oss nu lägga ner stridsyxan och istället ta upp den här diskussionen igen i maj. Dock så är jag rätt övertygad på att Liverpool kommer att åka på minst 1 förlust den här säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-01-07 kl. 05:04.
Citera
2020-01-07, 09:10
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ännu en butthurt Liverpool supporter.

Jag kan iaf skriva under på att jag har bättre koll på fotboll än vad du/ni har.

Liverpool var en "nobody klubb" i nästan 30 år förutom CL vinsten i 2005 (som de förövrigt tjatade lika mkt om i 2015 som det de gjorde i 05), i åren mellan 1992-2007 så har Arsenal, Man Utd, Leeds, Tottenham, Blackburn, Newcastle, Chelsea och Aston Villa en bättre statstik i PL än vad Liverpool har. Trots at Liverpool har varit mediokra i nästan 30 år så beter Liverpool fansen sig som att deras lag under den här säsongen är det bästa laget som fotbollsvärlden nånsin har åskådat. Ödmjukhet och respekt för andra lag och andra lags supportrar är ngt som Liverpool fansen alltid har saknat.

Hursomhelst, låt oss nu lägga ner stridsyxan och istället ta upp den här diskussionen igen i maj. Dock så är jag rätt övertygad på att Liverpool kommer att åka på minst 1 förlust den här säsongen.

raknas inte uefacupen 2001 som liverpool vann som en vardig tiel for det var vad du skrev i ditt foregaende inlagg att arsenal har tva vardiga europatitlar
Citera
2020-01-07, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
raknas inte uefacupen 2001 som liverpool vann som en vardig tiel for det var vad du skrev i ditt foregaende inlagg att arsenal har tva vardiga europatitlar

CL-segern 2005 och förlust i finalen 2007.
Citera
2020-01-07, 10:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
Jag glömde givetvis att Liverpool vann 3 trofeer i 2000-01 men de hade då inte vunnit en enda pokal på 9 år. Många säger att Arsenal och/eller Man United är i kris och på dekis men vad vi nu ser med AFC och United är ingenting jämfört med vad Liverpool var från mitten till början av 00-talet.
Citera
2020-01-07, 11:03
Medlem
Arsenal vann ligan senast 03/04. Två titlar i Europa, Mässcupen (UEFA) 1970. Cupvinnarcupen 1994.
Måste säga att jag är djupt imponerad!!! Till försvar ska väl sägas att FA-cupen har vunnits 12 gånger. Flest gånger i England skulle jag tro.

Både Arsenal och United känner av förlusterna efter Wenger och Ferguson. Tar nog tid innan dessa båda klubbar hämtar sig.

För att återgå till Arsenal. Vilken manager som än kommer in, lär inte få skutan på rätt köl om inte ledningen i klubben byts ut. Vi får se vad som händer om inte minst en Europaplats säkras vid säsongens slut.

Problemen med Özil och Xhaka? Två ruttna ägg! Borde säljas innan den dåliga stämningen sprider sig till det övriga laget om det inte redan skett.

Läste också att Aubameyang önskar lämna. Vet inte om det stämmer, men tydligen finns det rykten.

Undanflykter om skador på spelare, VAR och lag som underpresterar! Det gör bara tråden roligare att läsa.
Citera
2020-01-07, 14:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja

Hur många titlar sitter Klopp på nu igen? Enda Klopp bryr sig om är sitt ansikte utåt...

Han har tagit 3 titlar på 6 månader. Fjärde är på väg in.
Citera
2020-01-07, 16:08
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag glömde givetvis att Liverpool vann 3 trofeer i 2000-01 men de hade då inte vunnit en enda pokal på 9 år. Många säger att Arsenal och/eller Man United är i kris och på dekis men vad vi nu ser med AFC och United är ingenting jämfört med vad Liverpool var från mitten till början av 00-talet.

LFC hade sin torra tid utan troféer när de var nästintill konkurs, utd och arsenal har sin torka under deras starkaste ekonomiska tid.

Lite roligt hur du klagar på LFC fans som pratar om kanske världens bästa CL final någonsin "fortfarande ca 15år senare". Och här sitter du och skryter om en förlustfri säsong för 16år sedan och dessutom europacuptitlar för 30-40 år sedan.

Du påminner om en viss person för ett par år sedan här som satt och sa att wolves ska ta över PL och Europa inom nått år, har du bytt till Arsenal nu eller ?

Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja

Hur många titlar sitter Klopp på nu igen? Enda Klopp bryr sig om är sitt ansikte utåt...

det är väll bara typ 10(?)tränare som tagit mer titlar än honom.. och hans storhetstid är ju faktiskt nu as we speak.
Senast redigerad av Imbaz 2020-01-07 kl. 16:14.
Citera
2020-01-07, 16:13
Medlem
Imbazs avatar
Dubbel
Citera
2020-01-07, 18:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Arsenal vann ligan senast 03/04. Två titlar i Europa, Mässcupen (UEFA) 1970. Cupvinnarcupen 1994.
Måste säga att jag är djupt imponerad!!! Till försvar ska väl sägas att FA-cupen har vunnits 12 gånger. Flest gånger i England skulle jag tro.

Både Arsenal och United känner av förlusterna efter Wenger och Ferguson. Tar nog tid innan dessa båda klubbar hämtar sig.

För att återgå till Arsenal. Vilken manager som än kommer in, lär inte få skutan på rätt köl om inte ledningen i klubben byts ut. Vi får se vad som händer om inte minst en Europaplats säkras vid säsongens slut.

Problemen med Özil och Xhaka? Två ruttna ägg! Borde säljas innan den dåliga stämningen sprider sig till det övriga laget om det inte redan skett.

Läste också att Aubameyang önskar lämna. Vet inte om det stämmer, men tydligen finns det rykten.

Undanflykter om skador på spelare, VAR och lag som underpresterar! Det gör bara tråden roligare att läsa.
Mhm, Arsenal har underpresterat under de sista 10 åren. Men vad folk inte fattar är att AFC hade stora skulder efter byggandet av Emirates och styrelsen var väldigt blyga med budgeten i 6-7 år efter detta, samtidigt så hade Chelsea och senare City suttit en ny standard för övergångar. Ivan Gazidis körde Arsenal ner till botten efter att han tog över som VD efter David Dein i 2009. Trots detta så var vi mkt nära på att vinna titeln i 2008/09 och vi var även med i titelracet 2010/11.

Arsenal känner inte av "förlusten" av Wenger överhuvudtaget. Fact is, är att Wenger egentligen hade 1 år kvar av kontrakten med Arsenal men ledningen betalade ut AW från klubben. Arsenal önskade att en yngre tränare med en mer modern filosofi än vad Wenger har skulle ta över klubben, i slutändan så blev dock Emery som tog över efter Wenger men hade allt gått "smooth" så hade antingen Thomas Tuchel eller Luis Enrique blivit ny AFC manager i 2018.

Xhaka och Özil två ruttna ägg? Problemen med Özil och dvs även Xhaka var främst Emery, i matchen mot Man United så var Özil MOTM medans Xhaka spelade hans bästa match i Gunners tröjan den här säsongen. I frågan om Auba så borde man inte lyssna på vad skvallerpressen skriver: mirror.co.uk/sport/football/news/pierre-emerick-aubameyang-uses-arsenal-21226953

Du kanske tycker att det är "roligare" att PL är svagare i är än vad ligan har varit på många,många år - skulle säga att PL var starkare och hade flera starka lag som utmanade i 2015-16 än vad det är den här säsongen, eller att kanske inbillar att Man City är lika starka i år som de har varit de två föregående säsongerna eller att de inte påverkas av skador på nyckelspelare. Men det är fakta och det måste även du förstå.
Citera
2020-01-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
LFC hade sin torra tid utan troféer när de var nästintill konkurs, utd och arsenal har sin torka under deras starkaste ekonomiska tid.

Lite roligt hur du klagar på LFC fans som pratar om kanske världens bästa CL final någonsin "fortfarande ca 15år senare". Och här sitter du och skryter om en förlustfri säsong för 16år sedan och dessutom europacuptitlar för 30-40 år sedan.

Du påminner om en viss person för ett par år sedan här som satt och sa att wolves ska ta över PL och Europa inom nått år, har du bytt till Arsenal nu eller ?

det är väll bara typ 10(?)tränare som tagit mer titlar än honom.. och hans storhetstid är ju faktiskt nu as we speak.

Hans storhet bevisade han redan när han gjorde dortmund till ligavinnare, kuppvinnare och tyvärr CL-finalförlorare. Förlusten av nyckelspelare, skador på etablerade och en rad olyckliga omständigheter gjorde att dortmund harvade. Klopp var aldrig problemet i BVB.
Citera
2020-01-07, 19:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Visst, Liverpool har varit nästintill konkurs i 25-30 år.

Naturligtvis så ska fans prata och mimra tillbaka på titlar/trophies som deras klubb har vunnit, men grejen är den att Liverpool fansen pratade i 2015 om CL finalen 05 som det hände för en två veckor sedan och inte 10 år sedan. Liverpool fansen har fanmig tjatat mkt mer om deras CL vinst i 05 än vad United mafian har tjatat om deras sk treble säsong i 99-00. AFCs invinceble säsong är värd att prata högt om för den var verkligen unik och skulle Liverpool nu klara av att gå obesgrade (som inte jag tror jag att de gör) så vore det givetvis också unikt. Anledningen till att varför jag ens tog upp ämnet kring Arsenals två pokaler i Europa var för att du eller ngt annat småtroll hävdade att Arsenal inte hade vunnit några titlar i Europa.

Wolves ska ta över PL? ingen aning om vad du snackar om, men jag har aldrig hejat på ngt annat lag än Arsenal och jag har varit en hängiven Gooner enda sedan jag såg min första match live mot Oldham på Highbury i 1991.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-01-07 kl. 19:10.
Citera
2020-01-07, 19:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Hans storhet bevisade han redan när han gjorde dortmund till ligavinnare, kuppvinnare och tyvärr CL-finalförlorare. Förlusten av nyckelspelare, skador på etablerade och en rad olyckliga omständigheter gjorde att dortmund harvade. Klopp var aldrig problemet i BVB.
Skulle säga att Klopp fick det maximala ur Dortmund och han kunde inte lyfta BVB att nå högre höjder än vad han redan hade gjort, det samma kan man väl kanske säga om Simeone i Atletico Madrid. Dortmund kommer aldrig att vara jämnbördiga över en längre tid med Bayern, och Atletico/Valencia/Sevilla kommer aldrig att bli jämnbördiga med Real/Barca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in