2019-07-17, 21:29
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Tråkigt om de inte värvar nu när man ändå är såpass bra och kan göra en bättre säsong nu till och med. Hoppas Wolves och Everton kan vara med där uppe och utmana i alla fall. Leicester också möjligtvis.
Jag tror att Wolves ligger farligt till för att straffas av FFP. Har för mig att de har gjort stora förluster de senaste åren.
Citera
2019-07-18, 23:45
Medlem
LFCYNWAs avatar
Dags att ta sig an den omöjliga uppgiften att förutse Championship. Ser ut att bli en otroligt jämn säsong som alltid med många jämbördiga lag i båda ändar av tabellen. Roligt att South Wales derbyt mellan Cardiff och Swansea är tillbaka i näst högsta serien. Personligen är jag väldigt glad över att Championship får tillbaka Charlton med klassiska The Valley och anrika Luton Town.

Cardiff trillade ur PL förra säsongen och har ett mycket starkt lag jämfört med trupperna i Championship. Jag förväntar mig att man kommer vara ett lag som slåss i toppen hela vägen. I princip samma trupp och tränare som man gick upp med 17-18. Mycket fin förstärkning i Vaulks från Rotherham. Inga direkta förluster utan mestadels spelare som inte platsar och lämnar gratis men lånet från Betis Camarasa kan bli kännbart och troligtvis kommer man förstärka med någon på den positionen. Borta match i Wales och speciellt mot Cardiff är ingen lätt match för något lag och även om det var mer så när laget spelade på förstklassiga Ninian Park så är det alltjämt en tuff uppgift.

Leeds som gjorde en bra säsong förra året och kommer gå in som en av favoriterna till denna säsong. Tyngsta tappet är i form av Jansson som man var så illa tvungna att sälja för att få in pengar för att balansera upp böckerna. Sen var relationen med Bielsa inte helt hundra utan den hade börjat dala mot slutet av säsongen och det var säkert en bidragande faktor till varför han såldes. Det kommer bli otroligt spännande att få följa supertalangen Clarke som Spurs köpte och lånade tillbaka till Leeds, hoppas Bielsa ger honom mycket speltid. Även Costa från Wolves har man fått in på lån och han kommer säker vara nyttig även om jag har dålig koll på honom. Många utlånade spelare som kommit tillbaka och trupper ser väldigt stark ut, kan man bara höja lägstanivån så kommer man vara med och slåss om en direktplats.

West Brom med en ny tränare i form av Slaven Bilić som får anses vara en av de allra bästa i Champioship. Tunga tapp i from av Gayle och Rodríguez som gjorde en otrolig säsong framåt tillsammans och öste in poäng vilket i flera fall vann matcher åt laget. Intressant lån i from av Krovinovic från Benfica annars är det inte mycket som har skett. Fortfarande en bra trupp men för att vara med och kämpa allra högst upp krävs det en eller två bra förstärkningar.

Fulham kommer från en kraftigt misslyckad sejour i Premier League med en trupp som både var dyr och alldeles för bra för att trilla ur. Scott Parker vid rodret ser jag som något positivt och med truppen man har idag ska man bara sluta sämst fyra. Inga större saker har skett på transfermarknaden ännu.

Stoke var en stor besvikelse under den förra säsongen och slutade hela nitton poäng ifrån en playoff placering. Inför denna säsong har man valt en smartare taktik gällande rekrytering av spelare. Istället för att gå efter gamla dyra Dinosaurier så har man värvat smartare och plockat in spelare som ska bättre passa in i spelet man vill spela. Ett "oprövat" kort i from av Lutons succé tränare Nathan Jones har tagit över men det är både vågat och ett val som känns betydligt bättre än vad man har sysslat med under senaste säsongerna. Jag hade väntat mig någon döing som bara har jobbat med att håll kvar lag i PL eller tagit upp trupper som åkt räkmacka igenom Championship. Hade otroligt svårt med målskyttet förra säsongen, får man ordning på det så har man en trupp bra nog för att slåss om en playoff placering. Det är jättesvårt att tippa detta Stoke som var så otroligt dåliga den gånga säsongen men tittar man på pappret så ska man lyfta.

Boro med i princip samma trupp som förra säsongen. Spelar tight och släpper in få mål samtidigt som man inte göra speciellt många fler framåt. Räckte till en sjunde plats förra säsongen. Känns som man måste höja hemmaspelet om man vill vara med och slåss om en playoff plats. Det håller inte att spela snålt och tight mot bottenlag som kommer på besök och som också bara vill stänga ner. Vilket blev alldeles för kostsamt sätt till alla poäng tapp under Pulis. Nu har man adresserat problemet genom att Pulis fick sparken och in kom "mannen av glas" Jonathan Woodgate som vill återinföra attackerande fotboll. Kan mycket väl vara med högt upp men jag ser laget som en utmanare till en playoff plats.

Brentford är ett lag som jag är lite små förtjust i och som spelare en mycket underhållande fotboll. Släppte in lite väl mycket mål kanske och det ska man försöka ändra på med värvningar som Jansson och den defensiva mittfältaren Nörgaard. Intressant värvning från Celta i form av Mathias Jensen som jag tror kan få ett litet genombrott i ett spelande lag. Ett lag som ofta har otroligt bra underliggande siffror och har smugit med precis under topp sex ett par säsonger nu. En bubblare för mig.

Derby tunga tapp i from av lånade spelare som var bärande förra säsongen. Även om Lampard är och var oprövade så passade hans personlighet och synsätt på hur fotboll ska spelas ihop med flera unga talanger som han basade över i Derby så även det är ett tapp. Jag har noll koll på ny tränaren Cocu från Nederländerna men det kan säker bli bra i framtiden, jag har svårt att se några underverk direkt. Viktigt att man får behålla Waghorn, Jayden Bogle och Jack Marriott. En omöjlighet att ersätta Wilson. Jag ser inget annat än att man kommer backa några placeringar jämfört med förra säsongen.

Om jag måste slänga ur mig ett tips så skulle 1-6 se ut något så här:

När jag har tid och ork så ska jag slänga ihop ett tips och text om vilka lag jag tror kommer harva i botten också.
Senast redigerad av LFCYNWA 2019-07-18 kl. 23:49.
Citera
2019-07-19, 12:51
Medlem
DavanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Huddersfields nya tröjor får mig att må illa. Måste vara de fulaste tröjorna jag någonsin har sett.
https://www.msn.com/en-gb/sport/football/huddersfield-kit-fans-rage-over-new-shirt-dominated-by-giant-sash-of-sponsor-paddy-power/ar-AAEsr3t?ocid=spartanntp&fullscreen=true#image=2
Som tur är var de tröjorna bara en del av en kampanj, Huddersfield har nu släppt sin riktiga tröja, som inte kommer ha någon reklam (som en del av en kampanj av Paddypower).
https://www.htafc.com/HomeKit-1920
Citera
2019-07-19, 17:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
Som tur är var de tröjorna bara en del av en kampanj, Huddersfield har nu släppt sin riktiga tröja, som inte kommer ha någon reklam (som en del av en kampanj av Paddypower).
https://www.htafc.com/HomeKit-1920
Ja, väldigt skönt att det bara var en reklamkupp.
Citera
2019-07-19, 18:42
Avstängd
ms18s avatar
Tidigt att fråga men.. Hur har chelsea sett ut under Frank? 1-1 och nu senast en förlust de två träningsmatcher som varit.
Citera
2019-07-20, 07:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Steve bruce är verkligen den idealiske mike ashley tränaren. Någon fet ful engelsman som han kan ta ett par öl med över sina sportsliga samtal. En tränare som vet om att han inte hör hemma i newcastle och som därför, under dessa samtal inte kommer ha några som helst krav på värvningar eller hur han vill styra laget. En perfekt marionettdocka för ashley att leka runt med. Men känner ingen sorg för newcastle fansen. Dem får skylla sig själva. Det är vägen man taget i england där man ger bort sin klubb till enskilda ägare att göra vad fan dem vill med. Tacka fan för 51% regeln.

På tal om dåligt sött klubb så är united ett lysande exempel igen. Värvar ung högerback i dalot förra säsongen och kastar iväg det dubbla på ytterligare en denna säsong. En övervärderad engelsman. På det så förlänger man dessutom med den usle ashley young ytterligare en säsong. Ingen planering överhuvudtaget. Dalot fick inte ens chansen innan man gav upp den värvningen. Nu ska man dessutom gå efter macguire, ännu en övervärderad och medelmåttig engelsman. Kanske funkade under ferguson med wes brown, evans och allt vad dem hette, men då hade man en så stabil uppbyggd grund så det spelade ingen roll. Nu är laget i totala spillror och fotbollsvärlden ser annorlunda ut nu så tror man att ole ska kunna få tid på sig att bygga upp samma grund med dessa spelare så är man bra naiv. Gissar att united missar champions league ännu en gång. Dags att införskaffa en riktig jävla sportchef. Varför har man inte gjort det än? Väntar man på van de saar från ajax eller något kanske. Men dumt att kasta bort ännu en säsong.
Citera
2019-07-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Steve bruce är verkligen den idealiske mike ashley tränaren. Någon fet ful engelsman som han kan ta ett par öl med över sina sportsliga samtal. En tränare som vet om att han inte hör hemma i newcastle och som därför, under dessa samtal inte kommer ha några som helst krav på värvningar eller hur han vill styra laget. En perfekt marionettdocka för ashley att leka runt med. Men känner ingen sorg för newcastle fansen. Dem får skylla sig själva. Det är vägen man taget i england där man ger bort sin klubb till enskilda ägare att göra vad fan dem vill med. Tacka fan för 51% regeln.

På tal om dåligt sött klubb så är united ett lysande exempel igen. Värvar ung högerback i dalot förra säsongen och kastar iväg det dubbla på ytterligare en denna säsong. En övervärderad engelsman. På det så förlänger man dessutom med den usle ashley young ytterligare en säsong. Ingen planering överhuvudtaget. Dalot fick inte ens chansen innan man gav upp den värvningen. Nu ska man dessutom gå efter macguire, ännu en övervärderad och medelmåttig engelsman. Kanske funkade under ferguson med wes brown, evans och allt vad dem hette, men då hade man en så stabil uppbyggd grund så det spelade ingen roll. Nu är laget i totala spillror och fotbollsvärlden ser annorlunda ut nu så tror man att ole ska kunna få tid på sig att bygga upp samma grund med dessa spelare så är man bra naiv. Gissar att united missar champions league ännu en gång. Dags att införskaffa en riktig jävla sportchef. Varför har man inte gjort det än? Väntar man på van de saar från ajax eller något kanske. Men dumt att kasta bort ännu en säsong.

Jag får känslan av att Ed Woodward inte vill släppa kontrollen över klubbens spelarinvesteringar. Men jag håller med, det behövs verkligen någon som tänker lite långsiktigt transfermässigt och även är kunning på fotboll..

Dalot kan nog tänkas flytta lite längre upp på högerkanten. Young behåller man nog mest för för att behålla lite erfarenhet i truppen nu när många yngre spelare hämtats upp från ungdomslagen, har svårt och se att han skulle vara startspelare.

Maguire verkar vara vad United realistiskt kan få tag i, han är ändå bättre än de mittbackar som finns i klubben idag och jag vill nog påstå att han är bättre än medelmåttig. Håller med om att det verkar vara väldigt mycket pengar för honom, å andra sidan är United i desperat behov av en mittback och Leicester behöver inte sälja vilket gör att summan går upp.
Citera
2019-07-20, 15:34
Medlem
Scrip7s avatar
United utklassar Inter spelmässigt idag. Man var totalt överlägsna och hade ett väldigt bra presspel medan Inter verkade mest vara sugna på att skada spelare. En tävlingsmatch och vi hade sett ett par röda kort och minst en straff. Oerhört fult spelat. Greenwood med matchens enda mål och sitt andra för försäsongen.
Citera
2019-07-20, 15:38
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:

Man har verkligen inte gett upp Dalot. Men med Valencia som lämnat klubben så behövde man bredd på högerbacksplatsen. AWB har gjort en helt fantastisk försäsong än så länge. Spelar han hälften så bra under säsongen så är han en mycket bra värvning.

I övrigt håller jag med dig om Woodward. Han har för mycket kontroll över värvningarna och det känns som att scoutingverksamheten är väldigt lidande på grund av det. Man missar många bra spelare på grund av det.

Och alla som snackar om att United ska missa CL. Vem ska ta topp 4 platserna? Liverpool och City är väl klara, men efter det så är det två platser mellan Tottenham, United, Arsenal och Chelsea. Är det så orimligt att United slutar före något av de lagen?
Citera
2019-07-20, 15:41
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
United utklassar Inter spelmässigt idag. Man var totalt överlägsna och hade ett väldigt bra presspel medan Inter verkade mest vara sugna på att skada spelare. En tävlingsmatch och vi hade sett ett par röda kort och minst en straff. Oerhört fult spelat. Greenwood med matchens enda mål och sitt andra för försäsongen.

City dominerade wolves i första, sterling missar straff och sedan blir matchen ett sömnpiller i andra halvlek när Pep slänger in ungdomarna.

Slutar med straffar (många usla från båda lagen) men i slut ändan vinner Wolves denna cup.
Citera
2019-07-20, 16:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Man har verkligen inte gett upp Dalot. Men med Valencia som lämnat klubben så behövde man bredd på högerbacksplatsen. AWB har gjort en helt fantastisk försäsong än så länge. Spelar han hälften så bra under säsongen så är han en mycket bra värvning.

I övrigt håller jag med dig om Woodward. Han har för mycket kontroll över värvningarna och det känns som att scoutingverksamheten är väldigt lidande på grund av det. Man missar många bra spelare på grund av det.

Och alla som snackar om att United ska missa CL. Vem ska ta topp 4 platserna? Liverpool och City är väl klara, men efter det så är det två platser mellan Tottenham, United, Arsenal och Chelsea. Är det så orimligt att United slutar före något av de lagen?
AWB är bra. Har imponerats rejält över han i CP men för den summan, ja finns bättre alternativ. Men nu är det ju som det är med engelska spelare och lag så man kanske inte ska förvånas över dem priserna utan det är realiteten. Vilket arsenal får erfara när dem på allvar tror man ska få zaha som både är bättre och viktigare för samma peng. Men tror knappast dalot värvades förra säsongen för att vara backup på mittfält eller åt AWB utan tanken var väl att han skulle vara nästa ordinarie högerback. Det är 65 m pund spenderade på högerbackar nu under två fönster. Känns bara så extremt ogenomtänkt. Det finns ingen framhållning eller plan vart man ska vilka man ska värva utan det blir som det blir lite. Woodward måste verkligen bort, om inte från klubben så iallafall från positionen som ansvarig för värvningar.

Skulle inte säga att det är orimligt att united slutar topp 4 men tror inte dem gör det bara. Tror som du att det blir samma topp tvåa. Sen ligger spurs bäst till just nu med samma trupp plus ndombele. Spurs kommer dock alltid vara spurs så jag litar inte på dem till 100 att dem fixar CL men blir ändå mitt förstatips. Sen tror jag lampard kommer lyckas bättre än vad många andra kanske tror, men det är ju helt klart ett osäkert kort. Arsenal känns väldigt rörigt. Mer så än united kan jag tycka. Så nej absolut inte orimligt men tror inte på dem bara. Får gärna motbevisa mig, även om jag iförsig föredrar motsatsen.
Citera
2019-07-20, 17:26
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
AWB är bra. Har imponerats rejält över han i CP men för den summan, ja finns bättre alternativ. Men nu är det ju som det är med engelska spelare och lag så man kanske inte ska förvånas över dem priserna utan det är realiteten. Vilket arsenal får erfara när dem på allvar tror man ska få zaha som både är bättre och viktigare för samma peng. Men tror knappast dalot värvades förra säsongen för att vara backup på mittfält eller åt AWB utan tanken var väl att han skulle vara nästa ordinarie högerback. Det är 65 m pund spenderade på högerbackar nu under två fönster. Känns bara så extremt ogenomtänkt. Det finns ingen framhållning eller plan vart man ska vilka man ska värva utan det blir som det blir lite. Woodward måste verkligen bort, om inte från klubben så iallafall från positionen som ansvarig för värvningar.

Skulle inte säga att det är orimligt att united slutar topp 4 men tror inte dem gör det bara. Tror som du att det blir samma topp tvåa. Sen ligger spurs bäst till just nu med samma trupp plus ndombele. Spurs kommer dock alltid vara spurs så jag litar inte på dem till 100 att dem fixar CL men blir ändå mitt förstatips. Sen tror jag lampard kommer lyckas bättre än vad många andra kanske tror, men det är ju helt klart ett osäkert kort. Arsenal känns väldigt rörigt. Mer så än united kan jag tycka. Så nej absolut inte orimligt men tror inte på dem bara. Får gärna motbevisa mig, även om jag iförsig föredrar motsatsen.
Tottenham har fått in en bra spelare. De har tappat en ytterback, (Trippier) Och kanske är på väg att även tappa Rose. Det är spelare som måste ersättas antingen direkt eller på bredden. United har tappat Herrera. En duktig spelare, men dock ingen spelare som gör det där lilla extra för klubben. Chelsea har värvningsförbud, har fått in två bra spelare men tappat Hazard, samtidigt som man befinner sig i samma situation som United med "nya" tränare. Arsenal är Arsenal.

Personligen så ser jag United som favoriter till tredjeplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in