2019-08-18, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Då har första tränaren i england fått sparken för säsongen då. Jan siewert. Tre matcher fick han sen var det tack och adjö. 1 poäng på tre matcher. Förlust igår hemma mot fullham blev droppen. Tidigare förlust hemma mot derby i premiären och 1-1 borta mot qpr förra helgen. Och ja jag vet att han tränade dem i premier league förra säsongen men då var dem redan nedflyttade. Man sa tillochmed det då att resten av säsongen är en förberedelse för the championship för siewert och laget. Sen ger man honom 3! matcher av championship säsongen innan man sparkar honom. Det är så ofantligt dåligt planerat och genomfört. Helt sjukt hur dessa ägare och sportchefer agerar. Skulle vara intressant och vara med på mötena och höra hur fan dem resonerar och fattar beslut.

Får se vem av dem gamla engelska gubbarna man plockar in nu då. Tony pulis är ju ledig. Hughton likaså. Vanliga paniklösningarna alltså. Mark hughes är väl också ledig fortfarande.
Det sägs ju att anledningen är att omklädningsrummet helt tappat förtroende för honom, då är det svårt att motivera att får behålla jobbet.

Jämför då med Scott Parker, som tog över ett mer eller mindre helt nedlfyttningsklart Fulham, som faktiskt ändå lyckades kamma hem ett par vinster under våren.
Senast redigerad av mushymushy 2019-08-18 kl. 08:14.
Citera
2019-08-18, 10:11
Medlem
preben12s avatar
Förstår inte varför Pochettino ska envisas med att spela sitt 4-4-2/4-3-1-2 med en diamant på mittfältet. Alla ser ju att det inte fungerar men trots det så fortsätter han med en dåres envishet.

Kan egentligen bara komma på ett lag som spelat med diamanten som fått det att fungera och det var Milan när de hade Gattuso, Kaka, Pirlo och Seedorf med Maldini och Cafu som ytterbackar.

Oavsett spelare så har jag svårt att se det fungera i PL då det är ett alldeles för centrerat mittfält som lämnar ytterbackarna i många en-mot-en-situationer.

Tottenham har spelat sin allra bästa fotboll med ett 4-2-3-1 med Eriksen/Lamela/Son/Alli i de tre positionerna bakom Kane. Jag hoppas verkligen att Pochettino går tillbaka till det när Son nu är tillbaka från sin avstängning.

Mot Newcastle hoppas jag på följande lag:

--------Lloris---------
KWP-Toby-Vert-Rose
-Ndombele-Sissoko---
Lamela--Eriksen--Son
--------Kane-----------
Citera
2019-08-18, 10:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det sägs ju att anledningen är att omklädningsrummet helt tappat förtroende för honom, då är det svårt att motivera att får behålla jobbet.

Jämför då med Scott Parker, som tog över ett mer eller mindre helt nedlfyttningsklart Fulham, som faktiskt ändå lyckades kamma hem ett par vinster under våren.
Tappat förtroende för honom efter tre matcher? Säger nog mer om spelargruppen då. Eller började det redan förra säsongen? Isåfall varför ge honom hela sommaren och sen ynka tre matcher? Beslutet blir ju bara ännu mer korkat och svårbegripligt då. Sen underpresterade fullham grovt. Deras lag var längder bättre än huddersfield och skulle aldrig varit där dem var. Bra mycket enklare jobb för parker. Det var ju tydligt också hur siewert coachade i premier league att han förberedde sig för nästa säsong. Gav flera unga spelare chansen och bänkade en del av dem rutinerade. Känns varken seriöst eller genomtänkt, som det sällan känns kring främst engelska klubbar.
Citat:
Ursprungligen postat av MachoAlg
Någon som har koll på League 1 och vet varför Bolton & Bury har startat med -12 i poäng?
Som tidigare sagt. Ekonomiska bekymmer. Bury har det värst ställt. Alla deras matcher i cup och liga har blivit inställda hittills denna säsongen på grund av deras ekonomiska bekymmer och kommer uteslutas om dem inte fixar till det. Har väl till slutet av augusti tror jag på sig. Dåligt av FA att inte ta tag i det direkt. Förstör ju hela ligan med inställda matcher och två lag som redan är nedflyttade på förhand. Bolton kan ju iallafall spela sina matcher men kommer ju aldrig komma ikapp. En poäng i inledningen och minus 11 nu. Sorgligt fall för en klubb som var ganska spännande att följa under allardyce tid. Långa bollar på davies och nolan. Hierro på mitten. En finne i målet. Var ute i uefa cupen och lirade.

På tal om finnar så gör pukki succe. Trodde han skulle bli en ny gayle, och nu ska man inte gå händelserna i förväg två matcher in på säsongen men mål på anfield och hattrick i hemmapremiären lovar gott. Kul för finland som väl inte haft någon högprofilspelare ute i europa på ett tag, sen just jussi i boltons kasse. Forsell i birmingham också.
Citera
2019-08-18, 16:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Börja titta på lite mer fotboll, en idé bara.
Jag tror det sticker rätt mycket i ögonen på folk att City går som ett ånglok i England de senaste tio åren och vissa inte klarar av det. Jag kan lova dig att den här situationen aldrig hade granskats och ännu mindre gett Liverpool underkänt mål om det vore på fientliga Anfield, där domarna skiter på sig så fort de hör ljud av protester. De blir knäsvaga.
Llorente hade en tydlig avsikt att styra bollen med sin armbåge och att det inte dömdes bort men nedan lista går emot City är bara tydliga tecken på att VAR kommer användas frekvent mot vissa lag och fria andra – definitionen av korruption.

Vid tre väldigt tydliga tillfällen (på bara 3 månader) har VAR gått emot City:
• Aguero någon cm offside när de gör mål mot Tottenham i Champions League och säkrar semifinalen.
• Sterling typ mindre än 1 cm offside när han assisterar Jesus för mål mot West Ham förra helgen.
• En "handbollspassning" från Laporte, som inte aktivt söker arm mot boll för att styra, utan den råkar bara ta på armen, samma situation som man har bevittnat fem miljarder gånger i fotboll och aldrig varit något att ifrågasätta. Det är ett klokrent mål och inget annat. Det skall inte dömas bort.

Slutligen kommer det här vidriga systemet att gå emot såväl Liverpool, som Spurs, United, Arsenal och Chelsea. Nu känns det kanske bra men alla fans tillhörande alla lag kommer snart märka bristerna med det här absoluta skitsystemet.

Oj, länge sen jag såg sådan kombination av ignorans, konspirationsteorier och dålig förlorare.

1. Samtliga tre exempel: korrekta domslut ju? Aguero och Sterling hårfint offside och utan VAR hade felaktiga mål godkänts. Laporte igår helt korrekt bortdömt enligt ny regel från i år. Llorentes mål hade underkänts med nya regeln men godkänt enligt förra årets regelbok.

2. Först säger du att den här situationen med Laporte aldrig granskats om det skett på Anfield, sen säger du att detta ”vidriga system” kommer drabba Liverpool mfl? Hur ska du ha det? Detta hade givetvis granskats i alla matcher, då alla mål blir VAR-granskade.

Det man kan gnälla på är nya handsregeln samt hur VAR tillämpas - jag själv är absolut inte övertygad om att detta blir bra - men det går fan inte att gnälla på att reglerna tillämpas. Alla beslut är korrekta enligt regelboken, att tro att det bara blivit dömt på det viset mot City är foliehatt. Små marginaler som går emot är förargligt, men jag utgår från att du inte hade några som helst issues med hawkeye mot Liverpool i fjol?

——————-

Spurs får vara nöjda med gårdagen. Ett rån sett till matchbild och sen får man ett mål för City bortdömt som förra säsongen och alla andra säsonger var klockrent, men helt korrekt dömt av domaren. Förstår grundtanken att handen inte ska vara ett redskap för att göra mål, men inte alls förtjust i att regeln är så absolut när det kommer till anfallande lag men är mer godtycklig om den tar på en försvarares hand.
Citera
2019-08-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Tappat förtroende för honom efter tre matcher? Säger nog mer om spelargruppen då. Eller började det redan förra säsongen? Isåfall varför ge honom hela sommaren och sen ynka tre matcher? Beslutet blir ju bara ännu mer korkat och svårbegripligt då. Sen underpresterade fullham grovt. Deras lag var längder bättre än huddersfield och skulle aldrig varit där dem var. Bra mycket enklare jobb för parker. Det var ju tydligt också hur siewert coachade i premier league att han förberedde sig för nästa säsong. Gav flera unga spelare chansen och bänkade en del av dem rutinerade. Känns varken seriöst eller genomtänkt, som det sällan känns kring främst engelska klubbar.

Nej, detta är ju i stort sett samma spelartrupp som i våras. Hans metoder har väl helt enkelt inte uppskattats, och det är väl helt okej att tycka efter ett halvår?
Citera
2019-08-18, 23:02
Medlem
Ustyugov3s avatar
Leicester är så jävla bra. Men de måste sätta sina chanser! Fan vad lack jag blev på Maddison.

Gray, Barnes och Chilwell borta idag också. De är verkligen ett lag som kan spela full fart framåt. Låter kanske radikalt men tror de har bäst - men svag - chans att utmana om topp fyra.
Citera
2019-08-18, 23:23
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachoAlg
Någon som har koll på League 1 och vet varför Bolton & Bury har startat med -12 i poäng?

ja och Bury har inte fått spela sina matcher ännu utan deras matcher har skjuttits upp. Kommer de ens Få starta säsong är den störa frågan.
Citera
2019-08-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Oj, länge sen jag såg sådan kombination av ignorans, konspirationsteorier och dålig förlorare.

1. Samtliga tre exempel: korrekta domslut ju? Aguero och Sterling hårfint offside och utan VAR hade felaktiga mål godkänts. Laporte igår helt korrekt bortdömt enligt ny regel från i år. Llorentes mål hade underkänts med nya regeln men godkänt enligt förra årets regelbok.

2. Först säger du att den här situationen med Laporte aldrig granskats om det skett på Anfield, sen säger du att detta ”vidriga system” kommer drabba Liverpool mfl? Hur ska du ha det? Detta hade givetvis granskats i alla matcher, då alla mål blir VAR-granskade.

Det man kan gnälla på är nya handsregeln samt hur VAR tillämpas - jag själv är absolut inte övertygad om att detta blir bra - men det går fan inte att gnälla på att reglerna tillämpas. Alla beslut är korrekta enligt regelboken, att tro att det bara blivit dömt på det viset mot City är foliehatt. Små marginaler som går emot är förargligt, men jag utgår från att du inte hade några som helst issues med hawkeye mot Liverpool i fjol?

——————-

Spurs får vara nöjda med gårdagen. Ett rån sett till matchbild och sen får man ett mål för City bortdömt som förra säsongen och alla andra säsonger var klockrent, men helt korrekt dömt av domaren. Förstår grundtanken att handen inte ska vara ett redskap för att göra mål, men inte alls förtjust i att regeln är så absolut när det kommer till anfallande lag men är mer godtycklig om den tar på en försvarares hand.

Det här är knappt värt att bemöta, av två anledningar. Vet inte ens varför jag gör det, men here goes:
1. Du missar helt min poäng, hur man nu ens lyckas med det.
2. Jag har sett dig kommentera här förut och något som tycks få dig att ticka är att bara allmänt käfta och provocera folk. Kan inte bestämma mig för om du är dum eller bara gör dig till.

Nej, jag tror inte Citys tredje mål med Laporte inblandad hade drabbat t.ex Van Dijk i Liverpool på Anfield om det vore samma situation, matchminut osv. Man kan försöka bortse från Liverpools anrika historia inom engelsk fotboll, deras breda och galna fanskara eller allmänt hetsiga stämning på Anfield, men sådana saker spelar in i domarbeslut. Om du säger emot här så tittar du inte på fotboll tillräckligt mycket. Jag såg bara en handfull matcher med Liverpool förra säsongen men kunde ganska tidigt slå fast att liknande situationer för andra lag på andra arenor hade genererat gult/rött kort, straff, etc. Domare generellt håller sig mer i skinnet på arenor som Anfield och Old Trafford. Det råder ingen tvivel om det. Det är bara synd att de saknar ryggrad i sådana situationer.

VARs enda skäl till att existera bör vara att kunna ändra på grovt felaktiva beslut i efterhand. Om VARs existensberättigande ska ligga i att mäta millimeter-skillnader på Sterling's och West Ham-backens armhåla så kommer intresset för fotbollen som sport ganska kvickt att försvinna. Det kan komma att skada Premier League långt mycket mer än vad många tror. Ingen publik = inga pengar.
Vem fan vill vara med om känslomässiga berg-och dalbanor var och varannan match? MÅÅÅÅÅL! Inte mål ... två minuter senare. Vad är det för jävla sport?
Och vad har Hawkeye med VAR att göra?! Det är två helt olika system, där den förstnämna inom 5-10 sekunder kan avgöra om bollen var över linjen eller inte.

Nu sitter säkert Liverpool-supportrar ganska nöjda över utgången av matchen igår, men deras tid kommer också förr eller senare, även om jag tror att de kommer frias oftare än City. Alla lag kommer drabbas och först då kommer fansen att inse att detta är ohållbart. Jag är övertygad om att vi kommer att se en ändring i både VAR och regelboken inom en överskådlig framtid. Annars kommer det ta hus i helvete.
Citera
2019-08-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Det här är knappt värt att bemöta, av två anledningar. Vet inte ens varför jag gör det, men here goes:
1. Du missar helt min poäng, hur man nu ens lyckas med det.
2. Jag har sett dig kommentera här förut och något som tycks få dig att ticka är att bara allmänt käfta och provocera folk. Kan inte bestämma mig för om du är dum eller bara gör dig till.

Nej, jag tror inte Citys tredje mål med Laporte inblandad hade drabbat t.ex Van Dijk i Liverpool på Anfield om det vore samma situation, matchminut osv. Man kan försöka bortse från Liverpools anrika historia inom engelsk fotboll, deras breda och galna fanskara eller allmänt hetsiga stämning på Anfield, men sådana saker spelar in i domarbeslut. Om du säger emot här så tittar du inte på fotboll tillräckligt mycket. Jag såg bara en handfull matcher med Liverpool förra säsongen men kunde ganska tidigt slå fast att liknande situationer för andra lag på andra arenor hade genererat gult/rött kort, straff, etc. Domare generellt håller sig mer i skinnet på arenor som Anfield och Old Trafford. Det råder ingen tvivel om det. Det är bara synd att de saknar ryggrad i sådana situationer.

VARs enda skäl till att existera bör vara att kunna ändra på grovt felaktiva beslut i efterhand. Om VARs existensberättigande ska ligga i att mäta millimeter-skillnader på Sterling's och West Ham-backens armhåla så kommer intresset för fotbollen som sport ganska kvickt att försvinna. Det kan komma att skada Premier League långt mycket mer än vad många tror. Ingen publik = inga pengar.
Vem fan vill vara med om känslomässiga berg-och dalbanor var och varannan match? MÅÅÅÅÅL! Inte mål ... två minuter senare. Vad är det för jävla sport?
Och vad har Hawkeye med VAR att göra?! Det är två helt olika system, där den förstnämna inom 5-10 sekunder kan avgöra om bollen var över linjen eller inte.

Nu sitter säkert Liverpool-supportrar ganska nöjda över utgången av matchen igår, men deras tid kommer också förr eller senare, även om jag tror att de kommer frias oftare än City. Alla lag kommer drabbas och först då kommer fansen att inse att detta är ohållbart. Jag är övertygad om att vi kommer att se en ändring i både VAR och regelboken inom en överskådlig framtid. Annars kommer det ta hus i helvete.

VAR kommer att dela folk i två olika läger. När det drabbar motståndaren är det helt korrekt, men drabbas favoritlaget så är systemet idiotiskt.
Ola Wenström var inne på samma sak som du är förra säsongen när de diskuterade Citys sorti från CL.
"Någon mm offside, ska de verkligen döma bort ett mål" Antingen är det offside eller inte! Samma sak med att hela bollen ska vara över linjen för att det skall vara mål.

Laportes hands mot City är helt korrekt dömd enligt regelboken. Han försöker aktivt spela bollen alternativt avsluta på mål. Han missar med huvudet och bollen tar på armen och går fram till Jesus som får fördel av situationen.

Påstå att att vissa lag skulle ha fördelar av VAR är bara en löjlig kommentar.
Citera
2019-08-19, 11:31
Medlem
R.Bloodworths avatar
Kan man vara objektiv (svårt när det gäller ens egna lag) och ärlig mot sig själv, så är VAR jättebra.
Alla supportrar kommer att få smaka på VARs bra samt dåliga sida, dvs vi alla kommer jubla när vårat lag gör ett avgörande mål för att sedan se målet avvisas och vi kommer att avsky VAR.
Men rätt ska vara rätt. City supportrar kanske avskyr VAR just nu, men man måste också förstå att de har varit korrekta domslut, vilket är det viktigaste.
Citera
2019-08-19, 13:31
Moderator
zanteras avatar
Tror det ligger i människans natur att klaga. Har ju funnits matcher förr, ett bra exempel när England mötte Tyskland i VM 2010 (?) där bollen helt klart var över linjen vid 2-1 vilket hade inneburit 2-2 och en helt annan matchbild, men domaren missade det uppenbara och det blev förlust för England.

Nu när man har det tillgängligt att gå in och granska så att beslut är korrekta så är det istället något negativt då det tar bort "glädjen" ur sporten. Tror aldrig det kommer finnas någon mellan-nivå där alla är glada och tycker allt fungerar perfekt.
Citera
2019-08-19, 13:35
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror det ligger i människans natur att klaga. Har ju funnits matcher förr, ett bra exempel när England mötte Tyskland i VM 2010 (?) där bollen helt klart var över linjen vid 2-1 vilket hade inneburit 2-2 och en helt annan matchbild, men domaren missade det uppenbara och det blev förlust för England.
Man disputerar ju fortfarande om bollen var inne i VM 1966 (...) även där England mot dåvarande Västtyskland, där gynnades England dock

https://sv.wikipedia.org/wiki/Världsmästerskapet_i_fotboll_1966
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in