2019-08-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Exakt! Du har fattat.

VAR har dödat sporten. Något du är "jävligt glad" över. Du är en sjuk människa.

Han är Liverpool-fan och då passar det. Men nästa gång är det deras tur, särskilt som dem hade 36 mål offside men ändå godkända förra säsongen. Vi har inte ens sett starten av allt elände kopplat till VAR.
Det är det värsta som någonsin hänt sporten, och jag hoppas det försvinner för gott. Djävulens påfund.
2019-08-17, 20:48
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Att man inte ska kunna göra mål med hands är bra men i uppbyggnad till mål hitta en hands som är total ofrivillig känns lite för mycket. Hade Jesus gjort en hands så är det rätt att döma bort men nu blir det lite löjligt
Nu i denna situationen så är det ändå en assist med handen. Fine om han hade haft armen mot magen och blivit skjuten där, då kan jag köpa om man klagar på det, men utan att bryta mot reglerna så hade han aldrig fått fram bollen till Jesus.
2019-08-17, 20:51
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Exakt! Du har fattat.

VAR har dödat sporten. Något du är "jävligt glad" över. Du är en sjuk människa.
Man kan ju också tycka att tillgången till VAR har utvecklat fotbollen. Det är svårt för domaren att se allt och hjälpen behövs ännu mer nu när tvtittarna har tillgång till att se allt. Men visst, en tveksam hands ger som resultat att ett segermål blir bortdömt.. Det blir känslor då, mer än om en domare missat samma sak.
2019-08-17, 20:51
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Nu i denna situationen så är det ändå en assist med handen. Fine om han hade haft armen mot magen och blivit skjuten där, då kan jag köpa om man klagar på det, men utan att bryta mot reglerna så hade han aldrig fått fram bollen till Jesus.

Vi tycker olika. I slutet av dagen så tar VAR bort väldigt mycket från fotbollen som vi känner till, jag tycker nog inte att det är värt det.
2019-08-17, 20:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Man kan ju också tycka att tillgången till VAR har utvecklat fotbollen. Det är svårt för domaren att se allt och hjälpen behövs ännu mer nu när tvtittarna har tillgång till att se allt. Men visst, en tveksam hands ger som resultat att ett segermål blir bortdömt.. Det blir känslor då, mer än om en domare missat samma sak.
Och i denna situationen hade en ärlig spelare kunnat säga, jag tog bollen med handen när jag assisterade Jesus. Då hade det inte blivit mer firande än om en assisterande hade höjt flaggan sent. Men för att det ska gå vägen så behövs ärliga spelare, och vi är minst 50 år från det.
2019-08-17, 20:58
Medlem
Citat:

Båda har händerna 50/50 i bollbanan, det var knappast ett aktivt val att styra den.
Om vi ska prata uppenbara lägen så kan du titta på Llorente mot City i CL-kvarten hur han använder armbågen för att styra in bollen från en hörna. Det var glasklart felaktigt mål men dömdes såklart till mål i alla fall eftersom det var City som släppte in den.

Hade något liknande som hände ikväll hänt Liverpool på Anfield eller United på Old Trafford så hade domarludret aldrig någonsin granskat situationen. Jag kräks på den här vidriga jävla korruptionen. City var också resor bättre än Spurs och borde vunnit med 2-3 måls marginal.
Men något måste göras åt VAR. Det här är inte acceptabelt. Systemet är inte tillför att aktivt sitta och leta efter anledningar att döma bort ett mål. Det var ingen armstyrning. Punkt.
2019-08-17, 21:02
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Båda har händerna 50/50 i bollbanan, det var knappast ett aktivt val att styra den.
Om vi ska prata uppenbara lägen så kan du titta på Llorente mot City i CL-kvarten hur han använder armbågen för att styra in bollen från en hörna. Det var glasklart felaktigt mål men dömdes såklart till mål i alla fall eftersom det var City som släppte in den.

Hade något liknande som hände ikväll hänt Liverpool på Anfield eller United på Old Trafford så hade domarludret aldrig någonsin granskat situationen. Jag kräks på den här vidriga jävla korruptionen. City var också resor bättre än Spurs och borde vunnit med 2-3 måls marginal.
Men något måste göras åt VAR. Det här är inte acceptabelt. Systemet är inte tillför att aktivt sitta och leta efter anledningar att döma bort ett mål. Det var ingen armstyrning. Punkt.
Om jag minns den situationen rätt så hade Llorente armen mot kroppen. Det var tillåtet under dåvarande regler. Hade det varit nuvarande regler så hade det dömts bort.

Nej, det hade inte varit andra domslut för Liverpool eller United.
2019-08-17, 21:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Hade varit bäst om VAR inte fanns men alla beslut blev rätt.

Men som VAR fungerar idag på ett psykologiskt plan är det en total katastrof. Vill hellre ha en fotboll som den varit sedan starten på 1800-talet till typ 2017 när de började med VAR i Italien.

Det funkade liksom förr.

Klarar knappt av att se fotboll längre, går inte att fira eller känna saker längre.

Vill du alltså ha en offsideregel med tre spelare istället för två? Var först på 1920-talet man ändrade till två.
2019-08-17, 21:10
Medlem
Citat:
Om jag minns den situationen rätt så hade Llorente armen mot kroppen. Det var tillåtet under dåvarande regler. Hade det varit nuvarande regler så hade det dömts bort.

Nej, det hade inte varit andra domslut för Liverpool eller United.

Börja titta på lite mer fotboll, en idé bara.
Jag tror det sticker rätt mycket i ögonen på folk att City går som ett ånglok i England de senaste tio åren och vissa inte klarar av det. Jag kan lova dig att den här situationen aldrig hade granskats och ännu mindre gett Liverpool underkänt mål om det vore på fientliga Anfield, där domarna skiter på sig så fort de hör ljud av protester. De blir knäsvaga.
Llorente hade en tydlig avsikt att styra bollen med sin armbåge och att det inte dömdes bort men nedan lista går emot City är bara tydliga tecken på att VAR kommer användas frekvent mot vissa lag och fria andra – definitionen av korruption.

Vid tre väldigt tydliga tillfällen (på bara 3 månader) har VAR gått emot City:
• Aguero någon cm offside när de gör mål mot Tottenham i Champions League och säkrar semifinalen.
• Sterling typ mindre än 1 cm offside när han assisterar Jesus för mål mot West Ham förra helgen.
• En "handbollspassning" från Laporte, som inte aktivt söker arm mot boll för att styra, utan den råkar bara ta på armen, samma situation som man har bevittnat fem miljarder gånger i fotboll och aldrig varit något att ifrågasätta. Det är ett klokrent mål och inget annat. Det skall inte dömas bort.

Slutligen kommer det här vidriga systemet att gå emot såväl Liverpool, som Spurs, United, Arsenal och Chelsea. Nu känns det kanske bra men alla fans tillhörande alla lag kommer snart märka bristerna med det här absoluta skitsystemet.
2019-08-17, 21:12
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Börja titta på lite mer fotboll, en idé bara.
Jag tror det sticker rätt mycket i ögonen på folk att City går som ett ånglok i England de senaste tio åren och vissa inte klarar av det. Jag kan lova dig att den här situationen aldrig hade granskats och ännu mindre gett Liverpool underkänt mål om det vore på fientliga Anfield, där domarna skiter på sig så fort de hör ljud av protester. De blir knäsvaga.
Llorente hade en tydlig avsikt att styra bollen med sin armbåge och att det inte dömdes bort men nedan lista går emot City är bara tydliga tecken på att VAR kommer användas frekvent mot vissa lag och fria andra – definitionen av korruption.

Vid tre väldigt tydliga tillfällen (på bara 3 månader) har VAR gått emot City:
• Aguero någon cm offside när de gör mål mot Tottenham i Champions League och säkrar semifinalen.
• Sterling typ mindre än 1 cm offside när han assisterar Jesus för mål mot West Ham förra helgen.
• En "handbollspassning" från Laporte, som inte aktivt söker arm mot boll för att styra, utan den råkar bara ta på armen, samma situation som man har bevittnat fem miljarder gånger i fotboll och aldrig varit något att ifrågasätta. Det är ett klokrent mål och inget annat. Det skall inte dömas bort.
Har du läst de nya reglerna inför den här säsongen?? Gör det och återkom om handsen.

"any goal scored or created through accidental handball is no longer counted."
Senast redigerad av Scrip7 2019-08-17 kl. 21:19.
2019-08-17, 21:32
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Han är Liverpool-fan och då passar det. Men nästa gång är det deras tur, särskilt som dem hade 36 mål offside men ändå godkända förra säsongen. Vi har inte ens sett starten av allt elände kopplat till VAR.
Det är det värsta som någonsin hänt sporten, och jag hoppas det försvinner för gott. Djävulens påfund.

Finns inget värre än Liverpoolsupportrar i PL, usch. Det är inte VAR som är problemet utan reglerna. Kan aldrig vara fel att skipa rättvisa. Ja till VAR såklart.
Senast redigerad av GIANLUIGI1 2019-08-17 kl. 22:15.
2019-08-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Finns inget värre än Liverpoolsupportrar i PL, usch. Det är VAR som är problemet utan reglerna. Kan aldrig vara fel att skipa rättvisa. Ja till VAR såklart.

"Ja", tills du inser att det nuvarande systemet är ohållbart och förstör fotbollsupplevelsen totalt. Vänta bara på ditt lags tur för tro mig, det kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in