Citat:
Ursprungligen postat av
Scrip7
Om jag minns den situationen rätt så hade Llorente armen mot kroppen. Det var tillåtet under dåvarande regler. Hade det varit nuvarande regler så hade det dömts bort.
Nej, det hade inte varit andra domslut för Liverpool eller United.
Börja titta på lite mer fotboll, en idé bara.
Jag tror det sticker rätt mycket i ögonen på folk att City går som ett ånglok i England de senaste tio åren och vissa inte klarar av det. Jag kan lova dig att den här situationen aldrig hade granskats och ännu mindre gett Liverpool underkänt mål om det vore på fientliga Anfield, där domarna skiter på sig så fort de hör ljud av protester. De blir knäsvaga.
Llorente hade en tydlig avsikt att styra bollen med sin armbåge och att det inte dömdes bort men nedan lista går emot City är bara tydliga tecken på att VAR kommer användas frekvent mot vissa lag och fria andra – definitionen av korruption.
Vid tre väldigt tydliga tillfällen (på bara 3 månader) har VAR gått emot City:
• Aguero någon cm offside när de gör mål mot Tottenham i Champions League och säkrar semifinalen.
• Sterling typ mindre än 1 cm offside när han assisterar Jesus för mål mot West Ham förra helgen.
• En "handbollspassning" från Laporte, som inte aktivt söker arm mot boll för att styra, utan den råkar bara ta på armen, samma situation som man har bevittnat fem miljarder gånger i fotboll och aldrig varit något att ifrågasätta. Det är ett klokrent mål och inget annat. Det skall inte dömas bort.
Slutligen kommer det här vidriga systemet att gå emot såväl Liverpool, som Spurs, United, Arsenal och Chelsea. Nu känns det kanske bra men alla fans tillhörande alla lag kommer snart märka bristerna med det här absoluta skitsystemet.