Citat:
Ursprungligen postat av
Alice-the-Ant
Vad kan övervåldet ha för orsaker?
Jag tycker du är inne på ett intressant spår.
"* Övervåldet beror på att GM står i underordnad relation till anstiftaren, och övervåldet blir således ett sätt för GM att imponera och hävda sin "duglighet" gentemot anstiftaren. "
Det kan vara så. Det kan även vara viktigt att visa inför några andra att han inte tar skit eller blir överkörd hur som helst och då kanske i synnerhet inte av invandrare? Här passar spåret in på gruppen med främlingsfientlighet. Någon i gruppen har blivit lurad.
Äsch kära Alice, det var onödigt att kommentera då jag nu läser hela stycket utan att bara reagera på ordet som är det nya hatordet i Sverige liksom rasist.
Vad menas med detta nonsensord som är till för att härska över vanligt folk som tänker själva från sin livserfarenhet?
ALLA är observanta på när något främmande kommer i i vår egen hönsgård vilket är en bra strategi för överlevnad. Allt okänt skall synas och barnen stoppar det i mun, smarta som de är!
Idag finns ett skapat polariserat samhälle där rasist och främlingsfientlighet är att "låsa sin bil och dörr" vilket aldrig hände tidigare. Tom nyckeln till bilen fick sitta i. Detta för och emot ett sunt beskydd skapar hat mot de som vill skydda sig och sin familj mot de med andra seder.
Lade jag min stora ryggsäck på husets veranda i Haiti så var det ok för alla som gick på vägen att ta den. Så har det varit i andra länder och är ännu där ja bor. Därför har alla hus hundar! Att nu bli kallad för främlingsfientlig eller rasist för att skydda familj och egendom... nu har det spårat ur och hatarna ser sin chans att vinna poäng med att sila mygg och "släppa fram elefanter" till äppleträdet samt skuldbelägga de otrogna som odlat sina äpplen.
Morden handlar om ekonomi och heder och inga andra nya hittepå ord som rasist och dyligt är min fulla övertygelse. Är du rik eller blir rikare så är det familjens liv du försvarar på ofta idiotiska sätt. Ditt boende och ekonomi säger mej mycket om vem du vill vara.
Banditer. lånehajar, karkare som behöver pengar till missbruket, utslagna samt numera sjukskrivna börjar att bli arga och de fanns där på gator och torg redan 2004. Linköping är inte längre berömt för TF utan en hub att köpa knark ifrån. Tack o lov räddar sjukhuset ryktet om staden samt Universitetet.
Jag tror på Familjespåret med en krånglig skuld med "saving face" och indrivare i en olycklig kombination. Inte ett hjälpande ord kommer att yppas från familjen så mycket är säkert i min värld.
Hedern går framför allt samt rädslan för nya attentat av den andra gruppen och sammanhållning från indrivarna bryts inte om livet är dej kärt.
100 miljoner större chans för ett anonymt tips men inte ens det tror jag på. En miljon, jo tjena!