2019-08-16, 10:32
Medlem
Ördögs avatar
I Indien uttryckte premiärminister Modi i sitt självständighetsdagstal oro över den ohejdade folkökningen. Enligt honom är det "sann patriotism" att inte skaffa så förtvivlat mycket glin.

https://www.news18.com/news/india/ensuring-nuclear-families-an-act-of-patriotism-modi-draws-attention-to-population-explosion-on-i-day -2271157.html
Citat:
Prime Minister Narendra Modi, while speaking at his Independence Day address from the Red Fort on Thursday, took on the issue of "population explosion" and urged the country to work towards family planning, smaller families to ensure that dreams of children get fulfilled.

Modi said, "Today, from the ramparts of the Red Fort, I want to address the issue of population explosion in the country. Parents in India now need to give a serious thought to whether they will be able to fulfill their child's dreams and aspirations and support a new life."

Modi said the issue of ever-rising population is a matter of concern and said, “A small section of society, which keeps their families small, deserves respect. What they are doing is an act of patriotism.”

This is perhaps the first time that a Prime Minister of the country has addressed the issue that has been politically contentious, not just in India but globally as well.
Citera
2019-08-21, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
I Indien uttryckte premiärminister Modi i sitt självständighetsdagstal oro över den ohejdade folkökningen. Enligt honom är det "sann patriotism" att inte skaffa så förtvivlat mycket glin.

"Dreams of children" blir till Nightmares for everybody när vattnet tar slut...
Citera
2019-08-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av my.sucker.life
"Dreams of children" blir till Nightmares for everybody när vattnet tar slut...
Och tyvärr måste det nog styras med skattemedel. Färre barn ger lägre skatt.
Citera
2019-08-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej barnfödande ska inte bestraffas i Sverige, tvärtom. Jag förslår återvandring av invasiva element och sedan skattelättnader för kvinnor som föder många barn. Precis som man gör i Ungern:

Viktor Orbán: no tax for Hungarian women with four or more children
https://www.theguardian.com/world/2019/feb/10/viktor-orban-no-tax-for-hungarian-women-with-four-or-more-children

Problemet med överbefolkning finns som sagt i tredje världen. Vita människor ligger under reproduktionsnivå och vår överlevnad gynnas av fler barn. Att främja barnafödande här kräver dock en storskalig återvandring först, annars dränks vi bara än mer i utlänningar.

Finns ingen anledning att öka ens den "etniskt svenska" befolkningen. Vi skall inte tävla mot andra länder i "inhemsk" befolkningstillväxt. Det belastar naturen och skapar trängsel.

Håller med om att invasiv invandring måste stoppas genast i kombination med återvandring i stor skala.
Att något land ens funderar på att öka sin befolkning är ansvarslöst, med tanke på mänsklighetens stora kollektiva fotavtryck i naturen.
Citera
2019-09-25, 21:37
Medlem
Mongoprofetens avatar
Lösningen på klimatfrågan en gång för alla. Det får räcka med hyckleriet nu.

Gretas tårfyllda FN-tal den 23 September berörde hela världen. Situationen är akut nu, klimathotet är så allvarligt att vi riskerar en total utrotning. Om det nu är vetenskapligt verifierat, att klimatet är hotat av människans aktiviter. Samt att situationen är så akut, då finns det inget mycket att göra ändå när man väl tänker efter. Allt du kommer i kontakt med dagligen (som är skapat av människan) påverkar klimatet. Den förpackade maten du köper, sättet din mat transporteras på, kollektivtrafiken du åker med, bilen du kör, mobilen/datorn du använder samt strömmen du laddar dessa med. Att du andas och pruttar påverkar klimatet också, och befolkningen ökar explosionsartat. Förutom att befolkningsökningen kommer att orsaka en värre klimatpåverkan, så kommer mänskligheten att ställas inför andra problem i framtiden. Nämligen klimatflykt och svält. Vi kommer att nå en punkt där vi inte kommer att kunna mätta alla munnar. Men eftersom klimatet är så akut hotat just nu, så kanske vi inte ens når till den punkten eftersom jorden kommer att gå under.

Så för att rädda klimatet, är du redo att begå självmord? För att det är den enda mest effektiva metoden, där du kan garantera att du inte kommer att belasta klimatet mer. Och det är en garanterad metod som kan rädda klimatet. Även om vi skulle släcka hela världens elnät imorgon, så kommer folk fortfarande att behöva elda ved samt använda sig av stearinljus på nätterna.

Vad man än försöker, så finns det inga sätt att inte belasta klimatet på. Det är helt omöjligt.

Jag föreställer mig att mänskligheten kommer att ställas inför två val i framtiden.

Antagligen begår många frivilligt självmord just nu, så att andra får leva. Eller så får det bli massmord på människor helt slumpmässigt framöver, kanske med atombomber eller genom avrättningar. Antalet självmord får FN eller IPCC bestämma. Den summan kan variera, men vi får räkna med att ca 50% av människorna på jorden kommer att behöva dödas, eller begå självmord helt enkelt.
De som väljer att begå självmord kommer garanterat att rädda klimatet.

Det behövs en ny sorts aktivism med frivilliga som garanterat säkerställer jordens och klimatets framtid. Alla klimatalarmister har nu en utmärkt chans att ställa upp, och bli hjältar för mänskligheten.

Så vilka här är redo att begå självmord, för att rädda klimatet och mänsklighetens framtid? Om du inte är redo att begå självmord. Då måste du motivera varför du är en hycklare. Samt om du tror på klimathotet eller inte.

Det är i alla fall vad fokuset är i den här diskussionen. Håll er till topic.

(Jag hoppas att den här tråden är placerad i rätt ämne/kategori, annars så hade jag uppskattat en snäll moderator som kan hjälpa mig att placera den rätt).
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-25 kl. 22:37.
Citera
2019-09-25, 21:49
Medlem
Om du och en till vore inlåst i en hiss där det bara fanns syre kvar i ett dygn, och den andra påpekar detta och vill försöka ta sig ur hissen, hade du då vägrat och istället bett personen ta livet av så att den du hade kunnat leva i två dygn?

Och envist fortsatt i att skita i att ta dig ur hissen förmodar jag..?
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 21:52.
Citera
2019-09-25, 21:51
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Ja, klimatalarmisterna kan gått väl göra det.

För oss andra så tänker jag såhär; klimatet är en icke-fråga och vi kan fortsätta som vi gör, men vår miljöpåverkan behöver minskas. Och då syftar jag främst på Afrika och Asien som står för 90% av att varje år hamnar runt 8 miljoner ton plast i haven.
Citera
2019-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Ja, klimatalarmisterna kan gått väl göra det.

För oss andra så tänker jag såhär; klimatet är en icke-fråga och vi kan fortsätta som vi gör, men vår miljöpåverkan behöver minskas. Och då syftar jag främst på Afrika och Asien som står för 90% av att varje år hamnar runt 8 miljoner ton plast i haven.
"Plastpåverkan är bara en myt!"

Flera av länderna i Afrika var väl långt före oss med plastfrågan. Det är sedan länge helt förbjudet med plastpåsar i vissa Afrikanska länder.

Men visst, de som förorenar mest borde såklart ha störst press på sig.

Så hur mycket mer plast skräpar en genomsnittlig afrikan ned jämfört med övriga i världen? T.ex. en genomsnittlig europé?

Jag förväntar mig såklart att du redan tagit reda på detta och är redo att posta en källa på det eftersom du framför påståendet.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 22:00.
Citera
2019-09-25, 21:59
Medlem
Cannibalizations avatar
Världseliten vill minska populationen, inte så mycket pga klimatet utan mest för att lättare kunna kontrollera de som finns kvar. De avser förmodligen att göra detta relativt snart då de har teknologi i form av AI som kommer kunna ersätta många människors dagliga arbete.
Citera
2019-09-25, 22:00
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Om du och en till vore inlåst i en hiss där det bara fanns syre kvar i ett dygn, och den andra påpekar detta och vill försöka ta sig ur hissen, hade du då vägrat och istället bett personen ta livet av så att den du hade kunnat leva i två dygn?

Och envist fortsatt i att skita i att ta dig ur hissen förmodar jag..?

Du missar poängen, är du redo att begå självmord för att rädda klimatet?
Citera
2019-09-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Du missar poängen, är du redo att begå självmord för att rädda klimatet?
Öhm nej... Jag tror att du missade min poäng.

Givetvis vill personen som vill ta sig ur hissen inte heller begå självmord för att denne vill ta sig ur hissen. Jag antog att det var en självklarhet...
Citera
2019-09-25, 22:02
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Flera av länderna i Afrika var väl långt före oss med plastfrågan. Det är sedan länge helt förbjudet med plastpåsar i vissa Afrikanska länder.

Men visst, de som förorenar mest borde såklart ha störst press på sig.

Så hur mycket mer plast skräpar en genomsnittlig Afrikan ned jämfört med övriga världen?

Jag förväntar mig såklart att du redan vet och har källa på detta eftersom du framför påståendet.

Det är inte på individnivå det handlar om. Det är ju företag och andra verk som står för den stora nedskräpningen. Men nu återgår vi till topic.

Källa: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/sa-vill-forskare-losa-plastproblemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in