2019-09-25, 22:03
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Öhm nej... Jag tror att du missade min poäng.

Givetvis vill personen som vill ta sig ur hissen inte heller begå självmord för att denne vill ta sig ur hissen. Jag antog att det var en självklarhet...

Skapa inte andra scenarion, utan svara helt enkelt på frågan. Fly inte ämnet. Är du redo att begå självmord för att rädda klimatet?

Och då är det garanterat att ditt självmord kommer att rädda klimatet. Tillsammans med andra som ställer upp frivilligt.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-25 kl. 22:07.
Citera
2019-09-25, 22:05
Medlem
happilappis avatar
Det är en win win för alla. Och det kommer troligtvis gå så långt, eftersom klimatextremisterna spelar ett nollsummespel. Det slutar knappast vid plastpåseförbud och klimatskatter.

I framtiden kommer vi se klimatterrorister. Varenda varelse på jorden bidrar till växthuseffekten och måste neutraliseras. Vi börjar med människorna, dom är värst.
Citera
2019-09-25, 22:08
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
"Plastpåverkan är bara en myt!"

Flera av länderna i Afrika var väl långt före oss med plastfrågan. Det är sedan länge helt förbjudet med plastpåsar i vissa Afrikanska länder.

Men visst, de som förorenar mest borde såklart ha störst press på sig.

Så hur mycket mer plast skräpar en genomsnittlig afrikan ned jämfört med övriga i världen? T.ex. en genomsnittlig europé?

Jag förväntar mig såklart att du redan tagit reda på detta och är redo att posta en källa på det eftersom du framför påståendet.

Det är inte plastpåsarna som hamnar i floder och hav. Det är andra plastförpackningar. Säg till när Afrika förbjudit dessa.
Citera
2019-09-25, 22:08
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det är en win win för alla. Och det kommer troligtvis gå så långt, eftersom klimatextremisterna spelar ett nollsummespel. Det slutar knappast vid plastpåseförbud och klimatskatter.

I framtiden kommer vi se klimatterrorister. Varenda varelse på jorden bidrar till växthuseffekten och måste neutraliseras. Vi börjar med människorna, dom är värst.

Fast anta att det är garanterat att ditt självmord kommer att rädda klimatet, tillsammans med andra frivilliga. Är du redo att ställa upp för klimatet?
Citera
2019-09-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Skapa inte andra scenarion, utan svara helt enkelt på frågan. Fly inte ämnet. Är du redo att begå självmord för att rädda klimatet?
Men jesus fuck...

Nej har jag ju redan sagt, och jag har även förklarat att poängen som jag tycker var uppenbar indikerar ett nej.

Citat:
Och då är det garanterat att ditt självmord kommer att rädda klimatet. Tillsammans med andra som ställer upp frivilligt.
Eller också ser vi till att folk inte behöver dö.

Förstår du hissliknelsen nu?

Vad är det för jävla idiotresonemang du för?

"Jaha! Du anser att folk gör någonting riskebelt! Varför begår du inte självmord då?!"

"Jag tänker då fan inte sakta ner bilen! Varför tar alla mötande självmord istället?"

"Varför ska vi inte slakta, skörda och äta upp all mat ikväll? Vaddå spara något så vi kan plantera mer? Varför tar du inte självmord istället?"
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 22:24.
Citera
2019-09-25, 22:11
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Fast anta att det är garanterat att ditt självmord kommer att rädda klimatet, tillsammans med andra frivilliga. Är du redo att ställa upp för klimatet?

Ja, det skulle jag, men då har jag psykisk ohälsa som får vågen att tippa över.
Citera
2019-09-25, 22:14
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Men jesus fuck...

Nej har jag ju redan sagt, och jag har även förklarat att poängen som jag tycker var uppenbar indikerar ett nej.

Eller också ser vi till att folk inte behöver dö.

Förstår du hissliknelsen nu?

Vad är det för jävla idiotresonemang du för?

"Jaha! Du anser att folk gör någonting fel! Varför tar du inte självmord då?!"

Så du är inte redo att begå självmord, trots att ditt självmord räddar klimatet? Tror du på klimatförändringar eller inte?
Citera
2019-09-25, 22:17
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ja, det skulle jag, men då har jag psykisk ohälsa som får vågen att tippa över.

Ok, och då antar jag att du tror på klimathotet.
Då är du ingen hycklare i alla fall.
Citera
2019-09-25, 22:18
Medlem
Citat:
Så du är inte redo att begå självmord, trots att ditt självmord räddar klimatet?
Nej, för fjärde gången.

Citat:
Tror du på klimatförändringar eller inte?
Givetvis gör jag det, jag är inte dum i huvudet.
Citera
2019-09-25, 22:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Nej, för fjärde gången.

Givetvis gör jag det, jag är inte dum i huvudet.

Då är du en hycklare.
Citera
2019-09-25, 22:19
Medlem
Citat:
Då är du en hycklare.
Nej.

Man kan reducera risker och lösa hot utan att vilja begå självmord.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2019-09-25 kl. 22:22.
Citera
2019-09-25, 22:23
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Nej.

Motivera varför du inte är det i det här scenariot. Jorden går under snart, du får möjligheten att ställa upp med ett självmord. En del av mänskligheten måste dö helt enkelt för att man ska rädda jorden och klimatet. Om du tror på klimathotet så borde det inte vara ett problem. Eller vill du hellre leva, och se andra bli dödade?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-09-25 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in