2019-08-14, 14:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, hur är det man brukar säga - verklig jämställdhet har vi den dagen vi slutar kräva mer av kvinnor än av män.

Tycker det är tydligt särskilt här på forumet. Män som sitter här och vräker ur sig invektiv och skapar halmgubbar i parti och minut kritiseras i stort sett aldrig av de andra grabbarna här.

Medan kvinnor som skriver sansade inlägg däremot ofelbart får det som Disciplina kallar kvinnohatarpöbeln på sig om de råkar skriva något som inte passar.

"Krav" på kvinnor idag: Var inte tjock - och frågan är om kvinnor ens behöver leva upp till det kravet idag?

Krav på män: Tjäna pengar, vara maskulin, vara vältränad, vara snygg, vara charmig, vara modemedveten, ha social status, jobba hårt, vara villig att riskera livet för att skydda din familj, vara villig att dö i krig för att skydda ditt land, vara händig, vara macho, vara ledare, vara rationell, aldrig visa sig svag, kunna slåss, vara dominant, vara skicklig inom något område, inte vara för på, inte vara för passiv, ha en aktiv livsstil etc...listan kan säkert göras längre.

När vi jämnat ut dessa krav kan vi uppnå verklig jämställdhet.

Sen har det feministiska samhället förstås satt en enorm tyngd på kvinnors axlar, som de inte alls behövt ha i ett sunt samhälle, och resultatet av detta ser vi nu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8m7mn1/studenten-emma-18-glomde-var-hon-bodde

Citat:
– Jag trodde inte att det skulle vara ett problem att köra på så hårt. Jag trodde att det är vad man gör, man jobbar, pluggar, gör saker intensivt för att livet är intensivt, men det slutade på ett helt annat sätt än jag förväntade mig, säger 19-åriga studenten Bea Filipes i dokumentären.

Dagens unga kvinnor är ilurade att livet ska vara intensivt och ständigt full fart. Någon som tror detta problem skulle existera om kvinnor fortfarande var hemmafruar? Om de ägnade sina liv åt att ta hand om barn och hem istället för att stressa ihjäl sig genom att göra precis allt annat än detta...

_____

Nej, Discilpina skriver inte sansade inlägg. De må framstå så eftersom hon har 900 hp i tramsvetenskap men det är i själva verket bara intetsägande smörja inlindat i akademiska formuleringar (och fullt med invektiv). Men kan förstå att ni flickor här blir imponerade av sådant.

Avslutningsvis: Varför tycker du att män inte har rätt att hata kvinnor? Är den s k kvinnohatarpöbelns kvinnohat (snarare feministhat, vilket egentligen är raka motsatsen till kvinnohat) inte befogat? Isf varför?
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-08-14 kl. 14:54.
Citera
2019-08-14, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Krav" på kvinnor idag: Var inte tjock - och frågan är om kvinnor ens behöver leva upp till det kravet idag?

Krav på män: Tjäna pengar, vara maskulin, vara vältränad, vara snygg, vara charmig, vara modemedveten, ha social status, jobba hårt, vara villig att riskera livet för att skydda din familj, vara villig att dö i krig för att skydda ditt land, vara händig, vara macho, vara ledare, vara rationell, aldrig visa sig svag, kunna slåss, vara dominant, vara skicklig inom något område, inte vara för på, inte vara för passiv, ha en aktiv livsstil etc...listan kan säkert göras längre.

När vi jämnat ut dessa krav kan vi uppnå verklig jämställdhet.

Sen har det feministiska samhället förstås satt en enorm tyngd på kvinnors axlar, som de inte alls behövt ha i ett sunt samhälle, och resultatet av detta ser vi nu:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8m7mn1/studenten-emma-18-glomde-var-hon-bodde

Dagens unga kvinnor är ilurade att livet ska vara intensivt och ständigt full fart. Någon som tror detta problem skulle existera om kvinnor fortfarande var hemmafruar? Om de ägnade sina liv åt att ta hand om barn och hem istället för att stressa ihjäl sig genom att göra precis allt annat än detta...

_____

Nej, Discilpina skriver inte sansade inlägg. De må framstå så eftersom hon har 900 hp i tramsvetenskap men det är i själva verket bara intetsägande smörja inlindat i akademiska formuleringar (och fullt med invektiv). Men kan förstå att ni flickor här blir imponerade av sådant.

Avslutningsvis: Varför tycker du att män inte har rätt att hata kvinnor? Är den s k kvinnohatarpöbelns kvinnohat (snarare feministhat, vilket egentligen är raka motsatsen till kvinnohat) inte befogat? Isf varför?
Jag syftade på det M22 skrev om att hon hade högre krav på kvinnor än män. Jag tror inte hon tänkte på deras vikt.

Hata på du bäst du vill, jag tänker inte försöka hindra dig.
Citera
2019-08-14, 16:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag syftade på det M22 skrev om att hon hade högre krav på kvinnor än män. Jag tror inte hon tänkte på deras vikt.

Hata på du bäst du vill, jag tänker inte försöka hindra dig.

Bra, vi behöver mer hat mot feminismen.

Bra att Moment22 här i denna tråd tydligt får se vad denna ruttna ideologi faktiskt står för. Fler i grund och botten vettiga kvinnor behöver vakna upp.

I sunda icke-feministiska kretsar nedvärderas inte traditionellt kvinnliga egenskaper och den traditionella kvinnorollen. Vi ser väl även en ökning av kvinnor som söker sig till konservatismen, vilket såklart är fullt naturligt, efter en lång period av feministiskt vansinne kommer förstås en motreaktion förr eller senare.
Citera
2019-08-14, 17:06
Avslutad
Citat:

Bra att Moment22 här i denna tråd tydligt får se vad denna ruttna ideologi faktiskt står för. Fler i grund och botten vettiga kvinnor behöver vakna upp.

I sunda icke-feministiska kretsar nedvärderas inte traditionellt kvinnliga egenskaper och den traditionella kvinnorollen. Vi ser väl även en ökning av kvinnor som söker sig till konservatismen, vilket såklart är fullt naturligt, efter en lång period av feministiskt vansinne kommer förstås en motreaktion förr eller senare.
Som sagt, vem är det som hatar dem som inte bekänner sig till den rätta läran?
Citera
2019-08-14, 17:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Ja, och det är helt okej att påpeka det. Det är också helt okej att tycka att vi hade haft en sämre politik om kvinnor hade utgjort en (större än de redan är) majoritet av de som röstar. Det är ju fortfarande en uppfattning som kan debatteras, men jag skulle inte anse att det är sexistiskt.

Det blir däremot sexism när du tvunget ska förklara detta genom att hänvisa till "kvinnliga egenskaper" och spekulerar i att biologi skulle göra kvinnor mindre lämpliga för att fatta politiska beslut. När du uttrycker föreställningar som att kvinnor är mindre rationella säger du i praktiken att kvinnor är sämre på att ta beslut inom alla livets områden. Jag är övertygad om att du förstår hur det låter.

Som jag ser det har vi i själva verket vad jag skrev ovan, olika prioriteringar. Det här handlar inte om att något kön skulle tänka mer rationellt än det andra, utan om att vi värderar saker olika. De flesta kvinnor bryr sig helt enkelt mycket mindre om de ser en burkini på stranden än vad du gör.

----------------------------------------------------------

Ja, personligen anser jag att vi genom att motsätta oss slöjan bara påför muslimska kvinnor ytterligare ett påbud för hur de ska klä sig och att det inte alls motverkar kvinnorförtryck, utan som mest tar bort ett ytligt symptom av det som svider i ögonen på vissa. Vad gäller gruppvåldtäkter tror jag att vissa nationalistiska grupperingar satt ett osunt fokus på det när det fortfarande är ett relativt sällsynt brott (1% av alla våldtäkter) just för att gärningsmännen oftast har utländsk härkomst, men man kan också konstatera att en misslyckad migrations- och integrationspolitik absolut har haft en negativ inverkan på kvinnors trygghet och att det absolut är ett problem som våra politiker borde göra mer för att åtgärda. Vad gäller Busch Thor har jag sett din tråd men jag skulle säga att det är en enstaka individ som gör ett misstag, och jag vill samtidigt påpeka att man måste kunna framföra hård kritik även mot kvinnor när man inte håller med dem. Men sedan finns det också avvägningar. Ibland får jämställdheten ta ett steg tillbaka för religionsfrihet, ekonomisk tillväxt, eller någon vag idé om "valfrihet". Jag skulle inte påstå att en person är irratonell bara för att de är för jämställdhet men samtidigt också erkänner att de här sakerna har företräde emellanåt.

Jo... jag är rätt säker på att det finns någon rättsprincip som hindrar oss från att bara ändra lagen för att låsa in folk på längre tid än det straff de tilldömts från början och att den är väldigt svår att frångå av någon jävla anledning. Lagändringar kan däremot användas för att påverka de som döms i framtiden. Men det är som sagt ett sidospår.
.

Nu handlar det inte om EN burkini utan jag pratar om att hela områden/badplatser är ockuperade av enbart Mellanösternfolk och liknande. Det känns alltså som att man kommer till Bagdad eller liknande plats när man besöker dessa ställen, och jag tycker inte att det är en trevlig eller positiv utveckling för Sverige. Det handlar om deras kultur och religion, inte att jag är rasist.

Att gruppvåldtäkter är mindre än 1% av alla våldtäkter är ovidkommande när det gäller det faktum att feminister aldrig nämner detta eller ens tar avstånd från det. Det är mycket möjligt att nationalister sätter ett osunt fokus på våldtäkterna för att poängtera att det är invandrare som begår dem, men det förklarar absolut inte varför inte feminister bryr sig om att kommentera saken eller arbeta för att förhindra det genom att stå för en politik som gynnar brottsoffer och inte tar hänsyn till gärningsmännen.
Pratas det om sexualbrott och hedersvåld i politiska debatter så är deltagande feministers väldigt snabba på att vifta bort det. De verkar inte vilja kännas vid det. Man kan undra varför?

--------------------

Det finns fler debattartiklar och liknande där feminister beklagar sig över EBT, slänger runt med att hennes politik är kvinnohatande eller kvinnofientlig. Tycker det är fruktansvärt tramsigt.
Vore bättre om de fokuserade på att inte muslimk kultur med sin nedvärderande syn på kvinnor etablerar sig i samhället. Fokus ligger totalt snedvridet.

Jag skulle nog hävda att en feminist som säger sig kämpa för kvinnors rättigheter i samhället men samtidigt aldrig tar avstånd från muslimsk kvinnoförtryckande kultur och istället tycker att de ska få stanna i landet till varje pris har rätt så irrationella tankegångar. Vem som helst förstår att dessa två mål krockar i slutändan. Att tro att kvinnors frihet och möjligheter i samhället ska öka samtidigt som man tar hit våldsmän som ser kvinnor som ägodelar och dessutom knappt bestraffas för brottet, det är inte ett logiskt händelseförlopp.
Att man sen inte ens vill prata om saken gör det bara ännu värre.

Och självklart förstår jag att lagarna inte går att ändra NU. Dock har denna sortens kriminalitet pågått i många år och lagarna borde varit ändrade för flera år sedan.
Dock så finns det rätt gott om människor på vänsterflanken som anser att inte hårdare straff är nödvändigt. Jag undrar verkligen vad deras lösningsplan gällande situationen är förutom att "hjälpa de kriminella mot ett bättre liv".
Har du någon aning?
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-14 kl. 17:46.
Citera
2019-08-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu handlar det inte om EN burkini utan jag pratar om att hela områden/badplatser är ockuperade av enbart Mellanösternfolk och liknande. Det känns alltså som att man kommer till Bagdad eller liknande plats när man besöker dessa ställen, och jag tycker inte att det är en trevlig eller positiv utveckling för Sverige. Det handlar om deras kultur och religion, inte att jag är rasist.

Att gruppvåldtäkter är mindre än 1% av alla våldtäkter är ovidkommande när det gäller det faktum att feminister aldrig nämner detta eller ens tar avstånd från det. Det är mycket möjligt att nationalister sätter ett osunt fokus på våldtäkterna för att poängtera att det är invandrare som begår dem, men det förklarar absolut inte varför inte feminister bryr sig om att kommentera saken eller arbeta för att förhindra det genom att stå för en politik som gynnar brottsoffer och inte tar hänsyn till gärningsmännen.
Pratas det om sexualbrott och hedersvåld i politiska debatter så är deltagande feministers väldigt snabba på att vifta bort det. De verkar inte vilja kännas vid det. Man kan undra varför?

--------------------

Det finns fler debattartiklar och liknande där feminister beklagar sig över EBT, slänger runt med att hennes politik är kvinnohatande eller kvinnofientlig. Tycker det är fruktansvärt tramsigt.
Vore bättre om de fokuserade på att inte muslimk kultur med sin nedvärderande syn på kvinnor etablerar sig i samhället. Fokus ligger totalt snedvridet.

Jag skulle nog hävda att en feminist som säger sig kämpa för kvinnors rättigheter i samhället men samtidigt aldrig tar avstånd från muslimsk kvinnoförtryckande kultur och istället tycker att de ska få stanna i landet till varje pris har rätt så irrationella tankegångar. Vem som helst förstår att dessa två mål krockar i slutändan. Att tro att kvinnors frihet och möjligheter i samhället ska öka samtidigt som man tar hit våldsmän som ser kvinnor som ägodelar och dessutom knappt bestraffas för brottet, det är inte ett logiskt händelseförlopp.

Och självklart förstår jag att lagarna inte går att ändra NU. Dock har denna sortens kriminalitet pågått i många år och lagarna borde varit ändrade för flera år sedan.
Dock så finns det rätt gott om människor på vänsterflanken som anser att inte hårdare straff är nödvändigt. Jag undrar verkligen vad deras lösningsplan gällande situationen är förutom att "hjälpa de kriminella mot ett bättre liv".
Har du någon aning?

Applåder och hurrarop! - återigen visar Moment 22 vilken "catch" hon är - i kvadrat dessutom. Mycket välskrivet. Det är nästan så man långt där borta i horisonten börja se en liten glimma ljus, har förnuftet börjat hitta tillbaka till det här landet månne?
Citera
2019-08-14, 18:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pihalva
Applåder och hurrarop! - återigen visar Moment 22 vilken "catch" hon är - i kvadrat dessutom. Mycket välskrivet. Det är nästan så man långt där borta i horisonten börja se en liten glimma ljus, har förnuftet börjat hitta tillbaka till det här landet månne?

Man tackar. Nä, men jag har så otroligt svårt att förstå hur man resonerar när man agerar som till exempel merparten av politikerna gör. Det är alltså så dumt i min bok att jag tänker att det inte kan vara omedvetet som de agerar som de gör. Det kan helt enkelt inte finnas så pass många så pass dumma människor.

Att förnuftet hittat tillbaka är jag inte så säker på, jag har nämligen inte hittat tillbaka utan har alltid resonerat såhär.
Citera
2019-08-14, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

--------------------

Har du någon aning?
Fast det stämmer ju inte. Här har de ett snabbt axplock på att feminister protesterar mot gruppvådldtäkter - och friande domar för våldtäktsmännen. Förutom de otaliga gånger de protesterar även mot alla våldtäkter som inte är gruppvåldtäkter.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/demonstration-mot-valdtakter-i-malmo'
https://www.facebook.com/events/nybergs-torg-sundbyberg/demonstration-mot-våldtäkter/484128064988214/
https://www.svd.se/massi-fritz-preskriptionstid-for-sexualbrott-bor-tas-bort
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rLKwKR/unik-granskning-112-pojkar-och-man-domda-for-https://www.aftonbladet.se/debatt/a/e1KQzR/vara-liv-inskranks-nar-samhallet-misslyckas
http://sverigeskvinnolobby.se/blog/vi-har-fatt-nog-ljusmanifestation-mot-valdtakter-och-mans-sexuella-vald
Citera
2019-08-14, 19:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Hallå, jag har inte vaknat upp! Jag har resonerat precis exakt likadant hela tiden, ni har bara inte velat läsa med öppet sinne utan osakligt smetat på mig radikalfeminist och allsköns epitet.
Citera
2019-08-14, 19:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Som sagt, vem är det som hatar dem som inte bekänner sig till den rätta läran?

Min känsla är att hatet från feminister mot icke-feminister fortfarande är större än hatet från icke-feminister gentemot feminister. - Men kan ha fel.
Citera
2019-08-14, 19:13
Avslutad
Citat:
Min känsla är att hatet från feminister mot icke-feminister fortfarande är större än hatet från icke-feminister gentemot feminister. - Men kan ha fel.
Det räcker att du personligen är öppen med att du hatar dem som avviker från den rätta läran, och dessutom förespråkar att andra också ska hata.
Citera
2019-08-14, 19:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det räcker att du personligen är öppen med att du hatar dem som avviker från den rätta läran, och dessutom förespråkar att andra också ska hata.

Hata, om det är rätt väg att gå för att få bort cancertumören Feminism. Men det bästa kanske vore att icke-feminister bygger upp sin egen tillvaro och så kan sunda kvinnor ansluta sig dit när de ser att det är ett bättre alternativ. Förhoppningsvis dör feminismen då ut så småningom.

Men, någonstans tycker jag ändå att vi ska hata destruktiva krafter som söndrar vårt samhälle och orsakar mycket skada, absolut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in