Citat:
Ja, hur är det man brukar säga - verklig jämställdhet har vi den dagen vi slutar kräva mer av kvinnor än av män.
Tycker det är tydligt särskilt här på forumet. Män som sitter här och vräker ur sig invektiv och skapar halmgubbar i parti och minut kritiseras i stort sett aldrig av de andra grabbarna här.
Medan kvinnor som skriver sansade inlägg däremot ofelbart får det som Disciplina kallar kvinnohatarpöbeln på sig om de råkar skriva något som inte passar.
Tycker det är tydligt särskilt här på forumet. Män som sitter här och vräker ur sig invektiv och skapar halmgubbar i parti och minut kritiseras i stort sett aldrig av de andra grabbarna här.
Medan kvinnor som skriver sansade inlägg däremot ofelbart får det som Disciplina kallar kvinnohatarpöbeln på sig om de råkar skriva något som inte passar.
"Krav" på kvinnor idag: Var inte tjock - och frågan är om kvinnor ens behöver leva upp till det kravet idag?
Krav på män: Tjäna pengar, vara maskulin, vara vältränad, vara snygg, vara charmig, vara modemedveten, ha social status, jobba hårt, vara villig att riskera livet för att skydda din familj, vara villig att dö i krig för att skydda ditt land, vara händig, vara macho, vara ledare, vara rationell, aldrig visa sig svag, kunna slåss, vara dominant, vara skicklig inom något område, inte vara för på, inte vara för passiv, ha en aktiv livsstil etc...listan kan säkert göras längre.
När vi jämnat ut dessa krav kan vi uppnå verklig jämställdhet.
Sen har det feministiska samhället förstås satt en enorm tyngd på kvinnors axlar, som de inte alls behövt ha i ett sunt samhälle, och resultatet av detta ser vi nu:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8m7mn1/studenten-emma-18-glomde-var-hon-bodde
Citat:
– Jag trodde inte att det skulle vara ett problem att köra på så hårt. Jag trodde att det är vad man gör, man jobbar, pluggar, gör saker intensivt för att livet är intensivt, men det slutade på ett helt annat sätt än jag förväntade mig, säger 19-åriga studenten Bea Filipes i dokumentären.
Dagens unga kvinnor är ilurade att livet ska vara intensivt och ständigt full fart. Någon som tror detta problem skulle existera om kvinnor fortfarande var hemmafruar? Om de ägnade sina liv åt att ta hand om barn och hem istället för att stressa ihjäl sig genom att göra precis allt annat än detta...
_____
Nej, Discilpina skriver inte sansade inlägg. De må framstå så eftersom hon har 900 hp i tramsvetenskap men det är i själva verket bara intetsägande smörja inlindat i akademiska formuleringar (och fullt med invektiv). Men kan förstå att ni flickor här blir imponerade av sådant.
Avslutningsvis: Varför tycker du att män inte har rätt att hata kvinnor? Är den s k kvinnohatarpöbelns kvinnohat (snarare feministhat, vilket egentligen är raka motsatsen till kvinnohat) inte befogat? Isf varför?
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-08-14 kl. 14:54.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-08-14 kl. 14:54.