2019-08-13, 19:55
Medlem
Exfactors avatar
Vad tror ni om detta? Laddade ner appen för första gng på väldigt länge i förra v.

Matchade med en kille som skrev första messet sent fredag kväll. Jag svarade lördag morgon att jag inte kunde riktigt förstod vad han menade och så förklarade han (det var ett riktigt uselt men väldigt roligt skämt/komplimang). Så vi skrev två rader till om det och sedan skrev ingen. Jag skrev igen samma dag på kvällen. Det dröjde till söndag lunch innan jag fick svar. Sedan svarade jag några h senare och även ställde en fråga.

Det har gått över 2 dygn utan svar haha! Han har inte tagit bort mig heller. Om det ska vara såhär segt så pallar man ju inte.
Citera
2019-08-13, 21:25
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exfactor
Vad tror ni om detta? Laddade ner appen för första gng på väldigt länge i förra v.

Matchade med en kille som skrev första messet sent fredag kväll. Jag svarade lördag morgon att jag inte kunde riktigt förstod vad han menade och så förklarade han (det var ett riktigt uselt men väldigt roligt skämt/komplimang). Så vi skrev två rader till om det och sedan skrev ingen. Jag skrev igen samma dag på kvällen. Det dröjde till söndag lunch innan jag fick svar. Sedan svarade jag några h senare och även ställde en fråga.

Det har gått över 2 dygn utan svar haha! Han har inte tagit bort mig heller. Om det ska vara såhär segt så pallar man ju inte.

Han kanske lärt sig utav hur ni allt som oftast beter er, och ville inte verka desperat eller "lätt" som ni skulle sagt. Han kanske bara leker med dig så som brudar leker med folk på Tinder.
Citera
2019-08-13, 22:39
Medlem
Helvete! Har skrivit flera dagar med en tjej. Hon är inte snygg, men söt. Jag skulle säga 4-5a. Mycket stämmer överens här i livet. Dock har hon skrivit att hon ”försöker komma ihåg att kolla tinder”. Nu har jag inte fått svar på 30 timmar-isch. Kollade alla mina pågående chattar vid 20.00 och då fanns hon där. Nu finns hon inte kvar. Antingen har hon tagit bort matchningen eller hela sin tinder. Jag sätter 40/60% på den. Hur som helst känns det surt. Har aldrig skrivit med någon på internet där det klaffat så bra. Har såklart gjort en check på henne och vet vad hon heter och har kollat hennes fb. Men jag går inte så långt att jag skriver till henne där. Antingen har hon tagit bort mig eller så har hon tagit bort tinder. I båda fallen orkar hon inte med varken mig eller troligtvis någon annan kille.

Satan perkele!
Citera
2019-08-14, 00:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Helvete! Har skrivit flera dagar med en tjej. Hon är inte snygg, men söt. Jag skulle säga 4-5a. Mycket stämmer överens här i livet. Dock har hon skrivit att hon ”försöker komma ihåg att kolla tinder”. Nu har jag inte fått svar på 30 timmar-isch. Kollade alla mina pågående chattar vid 20.00 och då fanns hon där. Nu finns hon inte kvar
Därför frågar man ganska omgående om träff. Ingen kan slösa sin tid som tjejer på dejtingappar. Män fungerar väl annorlunda för det skulle ge mig stor ångest och göra mig mycket stressad att ha så lite att göra.
Citera
2019-08-14, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Helvete! Har skrivit flera dagar med en tjej. Hon är inte snygg, men söt. Jag skulle säga 4-5a. Mycket stämmer överens här i livet. Dock har hon skrivit att hon ”försöker komma ihåg att kolla tinder”. Nu har jag inte fått svar på 30 timmar-isch. Kollade alla mina pågående chattar vid 20.00 och då fanns hon där. Nu finns hon inte kvar. Antingen har hon tagit bort matchningen eller hela sin tinder. Jag sätter 40/60% på den. Hur som helst känns det surt. Har aldrig skrivit med någon på internet där det klaffat så bra. Har såklart gjort en check på henne och vet vad hon heter och har kollat hennes fb. Men jag går inte så långt att jag skriver till henne där. Antingen har hon tagit bort mig eller så har hon tagit bort tinder. I båda fallen orkar hon inte med varken mig eller troligtvis någon annan kille.

Satan perkele!
Hur länge skrev ni? Viktigt att komma ihåg att vissa tjejer (och killar också för den delen) är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med i sin natur, både i chatt och IRL. De har en automatisk charm och karisma som av många andra ibland kan misstas för genuint och faktiskt intresse. Dessa personer kan lätt lära känna och umgås med de flesta. Hon kan helt enkelt ha framstått som mer intresserad än hon faktiskt var, och besitter man en sådan charm har hon ju lätt att få & lära känna andra matchningar.

Som lakritc skriver måste man smida medans järnet är varmt.
Citera
2019-08-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exfactor

Oftast är det så enkelt att han har fullt upp med andra. Det är i den situationen som det beteendet känns igen. Annars vill man så kan man svara oftare.

Sent fredag tyder också på att han bara kan ha varit intresserad där och då, av olika anledningar.
Citera
2019-08-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Hur länge skrev ni? Viktigt att komma ihåg att vissa tjejer (och killar också för den delen) är väldigt trevliga och lätta att ha att göra med i sin natur, både i chatt och IRL. De har en automatisk charm och karisma som av många andra ibland kan misstas för genuint och faktiskt intresse. Dessa personer kan lätt lära känna och umgås med de flesta. Hon kan helt enkelt ha framstått som mer intresserad än hon faktiskt var, och besitter man en sådan charm har hon ju lätt att få & lära känna andra matchningar.

Som lakritc skriver måste man smida medans järnet är varmt.

En vecka. Tänkte fråga efter snap så fort hon svarar på mitt senaste meddelande. Båda vi har barn och kan inte ses på ett tag. Snap är lite mer personligt på något vis än vad tinder är.
Citera
2019-08-14, 10:54
Medlem
Matchade med en tjej. Hade bra flow. Hon frågade om min instagram. Använder inte sånt och sa det till henne. Poff så hade hon avmatchat mig. Och det är inte första gången det händer. Förstår helt ärligt inte grejen.
Citera
2019-08-14, 11:03
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg
Matchade med en tjej. Hade bra flow. Hon frågade om min instagram. Använder inte sånt och sa det till henne. Poff så hade hon avmatchat mig. Och det är inte första gången det händer. Förstår helt ärligt inte grejen.

Det finns en särskild kategori människor som verkar vara väldigt intresserad av att få så många följare på Instagram som möjligt. Du kanske stötte på en sådan. För mig är det helt obegripligt hur man kan vara så intresserad av att få följare på Instagram, men tja, uppenbarligen finns det sådana som är det. Kanske var det en sådan du stötte på. Och när det visade sig att du inte hade Instagram och därmed inte tänkte bli en av hennes följare blev du ointressant. Det är så skrattretande och urfånigt så man häpnar, men så är det. O tempora, o mores!
Senast redigerad av Caesare 2019-08-14 kl. 11:10.
Citera
2019-08-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fcederberg

Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Det finns en särskild kategori människor som verkar vara väldigt intresserad av att få så många följare på Instagram som möjligt. Du kanske stötte på en sådan. För mig är det helt obegripligt hur man kan vara så intresserad av att få följare på Instagram, men tja, uppenbarligen finns det sådana som är det. Kanske var det en sådan du stötte på. Och när det visade sig att du inte hade Instagram och därmed inte tänkte bli en av hennes följare blev du ointressant. Det är så skrattretande och urfånigt så man häpnar, men så är det. O tempora, o mores!
Det är inte nödvändigtvis nya följare som hon var ute efter, låter konstigt att lägga ner jobb på ett bra "flow" om det är enda syftet.
Dock så kan det vara så att hon värderade Instagram-"status" högt och när du inte ens hade ett konto sjönk ditt värde. Men ingen förlust alltså, för vem vill definieras som person av sitt sociala medier, eller ens umgås med en person som inte kan se värdet bortom detta?
Citera
2019-08-14, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det är inte nödvändigtvis nya följare som hon var ute efter, låter konstigt att lägga ner jobb på ett bra "flow" om det är enda syftet.
Dock så kan det vara så att hon värderade Instagram-"status" högt och när du inte ens hade ett konto sjönk ditt värde. Men ingen förlust alltså, för vem vill definieras som person av sitt sociala medier, eller ens umgås med en person som inte kan se värdet bortom detta?

Ja, oavsett vilket så är det ett högeligen ömkansvärt beteende. Mitt medlidande sträcker sig nästan till dessa människor, som måste ha så fattiga liv och så ökentorra själar, att de söker förespegla motsatsen med hjälp av "sociala medier-status". Fast de får säkert ligga mer än mig, varför ovan kan ses som blott en ynklig rationalisering.
Citera
2019-08-14, 11:44
Medlem
FHBKs avatar
Känns omöjligt att få någon kvinna som inte har problem med psyket eller övervikt (oftast kopplat med varandra) på dessa dejting appar/sidor.
Jag har inget topp utseende men möjligtvis 6/10 generellt där möjligtvis om man räknar in kroppsbyggnad så kan det höjas då jag brukar hålla mig lean. Sämsta är hårväxten, jag har inga gener för bygga skägg och snart kommer tvingas raka av allt hår på huvudet då det börjar kala. Något jag ändå inte bryr mig såpass mycket men som nuvarande kvinna (amerikan) bryr sig om. Den nuvarande jag har hittade jag på helt annan sida där det var att vi hade samma intresse, något jag tror även är mer effektivt än dessa dejting sidor där jag anser flesta kvinnor är på för få sin dopamine från.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in