2019-08-13, 08:17
Medlem
Personligen tycker jag Klarna är ganska smart och enkelt för mig som konsument.
Jag har iof inga avbetalningar hos dem. När jag köper någonting på nätet använder jag Klarna som betalningsmetod, däremot går jag alltid in i appen efter att köpet registrerats och betalar direkt.
Känns som ett smart sätt att slippa använda kort/direktbetalning via bank att använda mig av Klarna som mellanhand.
Citera
2019-08-13, 08:20
Medlem
haywanskontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFox
Hej, jag kommer givetvis att göra det. dvs dela med mig av hur de behandlat mig.
Det handlar om hur pass okunniga och oprofessionella de är.
I mitt fall handlar det om att jag vill bli borttagen av klarna. med andra ord. dom ska inte ha kvar vare sig en etta eller nolla om mig i sina system. Jag har ägnat halva sommaren åt detta och det kommer att ta en stund att beskriva. Så jag tänkte först se om intresse finns och sedan återkomma givetvis.

/LF.

Lycka till med det.....

Men ja intresse finns absolut. Att dom är ett skräp ”företag” vet många redan, men är absolut nyfiken på vad du har att säga.
Senast redigerad av haywanskonto 2019-08-13 kl. 08:23.
Citera
2019-08-13, 08:25
Medlem
W.Smiths avatar
Jag gillar Klarna. Med deras app är allting väldigt enkelt, lätt att hålla reda på fakturor och lätt att betala.
Citera
2019-08-13, 08:38
Medlem
Citat:
Jag hade kunnat dela med mig av det. Det var det som var meningen. Jag vet inte om alla blir behandlade så. det var ett antagande.

Jag har tappat lusten att göra det nu av förklarliga skäl...
Men jag kan i alla fall säga att det inte går att per/via telefon eller mail få tag i en enda person som är kunnig och eller har någon form av beslutsposition. Omöjligt!
Jag hade förklarat varför jag tex anser att Datasäkerhetsenheten och Dataskyddsenheten är okompetenta och inte har de mest grundläggande kunskaper i hur man bemöter en kund.

Ditt påstående att Klarna var ett luftslott var inte sant.
Ditt påstående att Klarna startade i Israel var inte sant.
Du är otrevlig och snäser av folk i tråden.

Om de nu betett sig så illa vore det en enkel sak för dig att bara berätta vad de gjort så andra läsare hade fått mer förståelse för ditt hat mot Klarna.
Men du har inte längre någon "lust" efter att folk motbevisat dina påståenden som inte stämde...
Citera
2019-08-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men att det inte går att få tag på beslutsfattare via telefon, mail etc är ju inget nytt. Alla företag nuförtiden gör ju sitt bästa för att mura in sig bakom höga skyddsmurar, göra sig otillgängliga för kunderna, förutom via sin kundtjänst (i bästa fall). De behöver inte vara ett luftslott för det, även om jag föstår hur du reagerar.

Nej, du har rätt i att lufslott kanske var att ta i. Men Det provocerade tydligen tillräckligt många och då har jag på något sätt uppnått mitt syfte. Om du förstår var jag talar om här vilket jag givetvis utgår ifrån.
Hos Klarna är man fast, likt en sekt man inte kan lämna. Jag hade inga stora förhoppningar och är medveten om det du beskriver innan jag åtminståne gör ett försök.
Citera
2019-08-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Ditt påstående att Klarna var ett luftslott var inte sant.
Ditt påstående att Klarna startade i Israel var inte sant.
Du är otrevlig och snäser av folk i tråden.

Om de nu betett sig så illa vore det en enkel sak för dig att bara berätta vad de gjort så andra läsare hade fått mer förståelse för ditt hat mot Klarna.
Men du har inte längre någon "lust" efter att folk motbevisat dina påståenden som inte stämde...

Men vänta nu här.
Jag påstdod för det första inte att det hela startade i Israel. Men att i deras vision om att blåsa kunder i allra högsta grad Israel var inblandat.
Förväntas jag vara trevlig mot folk här som dömmer ut mig med personangrepp som att tex antyda att jag har en judefixering eller att jag skulle vara en pojkvasker?

Jag hade tänkt det. Men jag han helt enkelt inte och det skulle bli långt. därför började jag men blev avisad direkt av folk som uppenbarligen antingen älskar Klarna eller jobbar där alternativt helt enkelt inte förstår hur oseriösa dom är.

Om du menar att luftslott i rubriken är motbevisad kan jag kanske hålla med. Tolkningsfråga.
Men det fick ju uppenbarligen språkpolisen att reagera. det är ju alltid något...
Citera
2019-08-13, 12:44
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TA2D
Förstår inte hatet som finns. Använder alltid Klarna så man får hem varan och kan undersöka den och sedan betala. Har aldrig varit några problem.

Varför? Hur enkelt som helst att få fram numret. Klarnas hemsida > Privat > Kundservice > Kontakta Oss > Ring > 08-120 120 10.
Tror det här är problemet. Klarna har hundratusentals kunder och mongon som inte ens kan hitta ett telefonnummer gnäller om avgifter när de betalar sent.
Citera
2019-08-13, 14:35
Medlem
Citat:
Men vänta nu här.
Jag påstdod för det första inte att det hela startade i Israel. Men att i deras vision om att blåsa kunder i allra högsta grad Israel var inblandat.
Förväntas jag vara trevlig mot folk här som dömmer ut mig med personangrepp som att tex antyda att jag har en judefixering eller att jag skulle vara en pojkvasker?

Jag hade tänkt det. Men jag han helt enkelt inte och det skulle bli långt. därför började jag men blev avisad direkt av folk som uppenbarligen antingen älskar Klarna eller jobbar där alternativt helt enkelt inte förstår hur oseriösa dom är.

Om du menar att luftslott i rubriken är motbevisad kan jag kanske hålla med. Tolkningsfråga.
Men det fick ju uppenbarligen språkpolisen att reagera. det är ju alltid något...

Du skrev: På Wikipedia nämns ju inte ens Israel där allt började.
Det började ju inte i Israel? Men sak samma, det är irrelevant egentligen.

Det skulle bli så mycket enklare att förstå din frustration/ilska om man vet lite om vad som faktiskt hänt.

Förklara för oss normala (mig), de som älskar Klarna och dom som inte förstår hur oseriösa Klarna är vad dom gjort då - då kommer vi alla förmodligen att förstå.
Citera
2019-08-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Du skrev: På Wikipedia nämns ju inte ens Israel där allt började.
Det började ju inte i Israel? Men sak samma, det är irrelevant egentligen.

Det skulle bli så mycket enklare att förstå din frustration/ilska om man vet lite om vad som faktiskt hänt.

Förklara för oss normala (mig), de som älskar Klarna och dom som inte förstår hur oseriösa Klarna är vad dom gjort då - då kommer vi alla förmodligen att förstå.

Gärna, det var det som var tanken. Och det skulle inte handla vare sig om fakturor eller deras USA-satsning från början. Jag blev mer eller mindre tvungen att bemöta det.
Jag var tydlig med att jag ville berätta hur dom behandlat mig. Ingen annan.
Det är alltså inget tvång att läsa. Men när jag möts av okunniga obildade människors komentarer om att jag stavat fel i rubriken. Det kan vem som helst råka göra. Så då hänvisade jag helt enkelt till Fredrik Lindström https://www.youtube.com/watch?v=1yne8Xc-s30 för att jag insåg att vad jag än skriver tänker ingen lyssna utan bara attakera. Det här är kanske känt för många hur dom aggerar. För mig har det varit en mardröm. Jag har tidigare hanterat kunder i hela mitt yrkesliv. Jag har inte varit med om något så okunnigt och oprofessionellt företag tidigare. Jag blev lite förvånad och tänkte dela med mig. Jag tänker inte prata för döva öron.
Citera
2019-08-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag också är missnöjd med det företaget.
Främst att det ska vara så svårt att betala direkt, och så lätt att missa att betala.

Svårt att betala direkt? Det är ju bara att kryssa för ”välj annat alternativ” så kan du betala med debit/kreditkort eller bank-ID!?
Citera
2019-08-13, 17:04
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Svårt att betala direkt? Det är ju bara att kryssa för ”välj annat alternativ” så kan du betala med debit/kreditkort eller bank-ID!?
Detta är min upplevelse.

Och med tanke på hur mycket Klarna tjänar på sådana som mig, drar iaf jag slutsatsen att det är besvärligt!
Citera
2019-08-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Man förmodar att du inte läser wikipedia av någon slags aversion gentemot wikipedia, men att du samtidigt läser andra informationskällor. Om du inte läser några informationskällor alls torde du leva en synnerligen torftig tillvaro.

Du skrev att "vem som helst kan skriva" på wikipedia och att detta är skäl för att inte använda sidan. Detta är en delvis legitim invändning som alltid bemöts med att man måste göra en egen källgranskning och värdering av faktaläget. Om man inte ens vill läsa texten på wikipedia kan man gå direkt till källorna och läsa dessa. Om man kategoriskt säger "jag läser inte wikipedia, vad är det du inte förstår?" och med detta menar att man inte ens kan tänka sig att läsa en lista med källor för att den råkar ligga på wikipedia, då är man, utom tvivel, retarderad.

Ja, mycket torftigt utan wikipedia. Något oerhört...
Källor går ju faktiskt om du är lite på hugget att få på annat sätt.
Vad du anser om mig står ju givetvis för dig. Min beskrivning av dig hur tror du den skulle lyda?
Jag kan ge en hint. Lite, lite grövre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in