2019-08-12, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Sluta att larva dig. Det är ingen sekt. Din trovärdighet är noll. Bevisa att det är ett luftslott eller lägg ner. Ingen vill läsa ditt dravel om du inte har något att komma med.

Igen, jag han inte komma speciellt långt innan jag fick mothugg av okunniga outbildade personer som inte har något bättre för sig än att anmärka på ordval. Jag hade tänkt komma dit. Hade bara börjat.
Uppenbarligen är ingen intresserad av att höra vad jag har att komma med i form av bevis och eller åsikter/emperi finns ju inte. Så varför skulle jag fortsätta då anser du?
Citera
2019-08-12, 20:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFox
Igen, jag läser inte Wikipedia. Där kan vem som helst skriva vad som helst.
Så, då var det utrett.

Ja, men man måste ha källor och länkar. Och det finns på den sidan. Men eftersom du inte läser Wikipedia kan du ju inte veta det.

Att vara så konspiratorisk och möjligtvis judefixerad att du vägrar tro att företaget startades av elever på Handelshögskolan år 2005 (du anser väl att alla artiklar om det är fejkade) och istället påstår att företaget startades i Israel utan att ha ett enda bevis för det, säger ju mycket om vilken fakta som är viktig för dig i en diskussion, dvs den du hittar på i ditt huvud. Tyvärr funkar det inte så i Flashback. Den retoriken får du ta hemma vid spegeln med han som alltid håller med dig.

Några olika länkar som säger samma om var och när företaget startades:

https://www.svd.se/klarna--fran-tre-grabbar-i-en-lagenhet-till-1-500-anstallda
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/klarnas-vd-oppnar-for-borsnotering-6800140
https://hrbloggen.se/2011/03/kulturen-haller-samman-klarna.html

Fast om något av dessa sidor ägs av judar, då är det förmodar jag fake news enligt dig, eller?

Nej, luftslott verkar Klarna inte vara. Och definitivt svenskt och inte israeliskt.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-08-12 kl. 20:12.
Citera
2019-08-12, 20:16
Medlem
Neroxxs avatar
Men TS ifall du nu sitter inne med mer information varför skriver du inte ut det direkt. Det gör tråden mer intressant.
Citera
2019-08-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Bra, säg åt honom på skarpen!

Jag känner mig lurad, gick in i tråden för att läsa om Klarnas ekonomiska kollaps och så handlar det bara om en mupp som är sur på straffavgifter.

Papperskorgen, pliis.

Samma här, trodde mig få läsa något sensationellt såsom att deras USA satsning var en bluff eller vad som helst och så var det ännu en "jag har inte förstått".
Citera
2019-08-12, 20:25
Medlem
Förstår inte hatet som finns. Använder alltid Klarna så man får hem varan och kan undersöka den och sedan betala. Har aldrig varit några problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tog en bra stund att hitta deras telefonnummer.

Varför? Hur enkelt som helst att få fram numret. Klarnas hemsida > Privat > Kundservice > Kontakta Oss > Ring > 08-120 120 10.
Citera
2019-08-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, men man måste ha källor och länkar. Och det finns på den sidan. Men eftersom du inte läser Wikipedia kan du ju inte veta det.

Att vara så konspiratorisk och möjligtvis judefixerad att du vägrar tro att företaget startades av elever på Handelshögskolan år 2005 (du anser väl att alla artiklar om det är fejkade) och istället påstår att företaget startades i Israel utan att ha ett enda bevis för det, säger ju mycket om vilken fakta som är viktig för dig i en diskussion, dvs den du hittar på i ditt huvud. Tyvärr funkar det inte så i Flashback. Den retoriken får du ta hemma vid spegeln med han som alltid håller med dig.

Några olika länkar som säger samma om var och när företaget startades:

https://www.svd.se/klarna--fran-tre-grabbar-i-en-lagenhet-till-1-500-anstallda
https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/klarnas-vd-oppnar-for-borsnotering-6800140
https://hrbloggen.se/2011/03/kulturen-haller-samman-klarna.html

Fast om något av dessa sidor ägs av judar, då är det förmodar jag fake news enligt dig, eller?

Nej, luftslott verkar Klarna inte vara. Och definitivt svenskt och inte israeliskt.

Vad som får dig att påstå att jag möjligtvis är judefixerad förstår jag inte?
När och var har jag talat om att det du påstår inte är sant?
Hur vet du att jag själv inte är jude?
Brukar inte spegla mig.

Klarna har enligt Kajsa Ekis Ekman Metro 2018, satt i system att inte skicka ut fakturor när folk tar på avbetalning och så får man en betalningspåminnelse.
även att enligt Kajsa har Klarana också sagt "den bästa kunden är den som inte betalar direkt men som får en påminnelse och sedan inkassokrav". Så där får du källa på det. Vill du ifråggasätta hennes trovärdighet så förslår jag att du gör det med henne.

Klarna såg just denna potential när de började jobba på sin vision och Israel var i allra högsta grad inblandade.

Igen, jag hittar inte på saker utan hade tänkt dela med mig av saker JAG personligen under sommaren upplevt grundade på emperi.
Citera
2019-08-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muceliduc
Samma här, trodde mig få läsa något sensationellt såsom att deras USA satsning var en bluff eller vad som helst och så var det ännu en "jag har inte förstått".

Hur tydlig måste jag vara?
Hur vet du vart min story skulle ha landat? Jag sa ju att jag precis bara börjat.
Först och främst skulle det handla om hur dom behandlar sina kunder. I alla fall mig.
USA-Satsningen var inte mitt främsta skäl. Den kanske jag skulle komma till i en vidare diskussion.
Varför jag inte skriver allt var för att jag undrade om det fanns någon mer än jag här som inte uppenbarligen jobbar på klarna!
Citera
2019-08-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Betalar alltid med klarna om det finns som alternativ. Hittar jag sidor som verkar skumma kollar jag om de har klarna innan jag beställer nåt, har de inte så googlar jag runt för att kolla att sidan är ok.

Hursomhelst så tar jag klarna faktura och betalar inom 14 dagar via appen. Tror inte jag fått påminnelse från appen men kanske stängt av nån inställning. Vet jag att jag handlat så kikar jag då och då. Har aldrig missat någon betalning.

Fördelar: Brukar vänta tills jag fått produkten jag köpt. Sen betalar jag. Om jag köpt flera saker kan det vara skönt att göra så allt dras samma dag, typ "köpt 3 grejer och totalt blir det 2000kr, då lägger jag in så alla 3 dras på torsdag och så vet jag att det dras 2000kr då" Eller om man har lite pengar den 22a typ och så betalar man vid lön. Osv.

Delbetalning: Alltid dumt. Varför köpa nåt man inte har råd med? Gjort så en gång när det var en present som jag verkligen ville köpa och ge bort, kostade 5000 typ och betalade en tusenlapp första månaden sen för att slippa mer ränta så pröjsade jag resten.

Jag har extremt lite pengar. Verkligen inte rik. Men köpt via klarna väldigt ofta utan problem.

Lång text, jag är uttråkad.

Tråden skulle inte handla om betalningar via Klarna. Utan om hur dom behandlar kunder som vill lämna.
Citera
2019-08-12, 20:48
Medlem
Karmans avatar
TS, bara för att du anser att Klarna behandlat dig illa, behöver inte företaget vara ett luftslott. Det är liksom två olika saker.
Citera
2019-08-12, 20:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vad som får dig att påstå att jag möjligtvis är judefixerad förstår jag inte?
När och var har jag talat om att det du påstår inte är sant?
Hur vet du att jag själv inte är jude?
Brukar inte spegla mig.

Klarna har enligt Kajsa Ekis Ekman Metro 2018, satt i system att inte skicka ut fakturor när folk tar på avbetalning och så får man en betalningspåminnelse.
även att enligt Kajsa har Klarana också sagt "den bästa kunden är den som inte betalar direkt men som får en påminnelse och sedan inkassokrav". Så där får du källa på det. Vill du ifråggasätta hennes trovärdighet så förslår jag att du gör det med henne.

Klarna såg just denna potential när de började jobba på sin vision och Israel var i allra högsta grad inblandade.

Igen, jag hittar inte på saker utan hade tänkt dela med mig av saker JAG personligen under sommaren upplevt grundade på emperi.

Det var inte jag som sa att företaget började i Israel. Det var du. Företaget hade funnits i 6 år och expanderat till många länder innan det israeliska företaget kom in. Ändå hävdade du att det var i Israel det började. För mig låter du som en sån där typisk flashbackkonspiratoriker med judefixering som brukar härja på forumet.

Det är väl tämligen bekant att det är ett svenskt företag från grunden. Att det är ett av företagen man brukar lyfta fram. Men läser ju inte tidningar och Wikipedia. Tror du på det som står på deras egen sida om hur.

Du skrev så här:

Citat:
Mogna-Meloner citerar. Och hänvisar till Wikipedia.

Citat:
Klarna är idag verksamt i 14 länder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Schweiz, Belgien, Storbritannien, Italien, Spanien, Polen, och USA.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Klarna :Slutcitat

Fråga kolon. Tror du på allt som står i tex Aftonbladet också?
På Wikipedia nämns ju inte ens Israel där allt började.
I alla fall inte enligt ditt citat. Jag läser nämnligen inte vare sig Aftonbladet eller Wikipedia.
Så lågt har jag inte hunnit sjunka.

Underförstått: Vad som står på Wikipedia om Klarna är inte att lita på enligt dig. T ex står det ju som du säger inte att Klarna började i Israel.

Men Klarna började ju inte i Israel. Därför står det inte heller så i Wikipedia.

Jag tycker du bara snurrar in dig i en massa påstående. Först luftslottet, sedan 90 dagar och sen Israel. Kan du inte istället berätta för oss hur de behandlat dig? Det är ju ändå det du startade tråden för.
Citera
2019-08-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
TS, bara för att du anser att Klarna behandlat dig illa, behöver inte företaget vara ett luftslott. Det är liksom två olika saker.

Jag hade kunnat dela med mig av det. Det var det som var meningen. Jag vet inte om alla blir behandlade så. det var ett antagande.

Jag har tappat lusten att göra det nu av förklarliga skäl...
Men jag kan i alla fall säga att det inte går att per/via telefon eller mail få tag i en enda person som är kunnig och eller har någon form av beslutsposition. Omöjligt!
Jag hade förklarat varför jag tex anser att Datasäkerhetsenheten och Dataskyddsenheten är okompetenta och inte har de mest grundläggande kunskaper i hur man bemöter en kund.
Citera
2019-08-12, 21:16
Medlem
vemsfels avatar
Jag har kommit att gilla klarna mer och mer när jag handlar online. Jaha, det finns inget fakturaalternativ? Ja men då betalar jag med Klarnakortet så får jag det på min månadsfaktura jag alltid har tillgänglig i mobilen och kan dela upp om jag så önskar, fuck you random internetbutik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in