2019-08-12, 23:28
Bannlyst
Jag blev uppringd av en rekryterare som ville ha dit mig. Hur illa är det egentligen?
Citera
2019-08-12, 23:28
Medlem
Betala alltid med kort. Det tjänar de inget på.

Klarna is more evil than Spotify.
Citera
2019-08-13, 00:05
Medlem
Emlows avatar
Klarna är sämst!

Fast de har en jävligt bra affärsidé i dagens samhälle. Snoop Dogg gick ju till exempel in och han har ju lyckats dra ihop en slant än så länge.
Citera
2019-08-13, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bakasemla
Det är det som är hela deras affärsidé. Att man skall luras till avbetalning eller att man skall glömma bort att betala. Annars tjänar de ing pengar.
Jag har själv råkat ut för det. Man får fakturan i samma ögonblick som man beställer men man vill ju inte betala förrän man fått varan en vecka senare. Då glömmer man lätt bort och åker på påminnelseavgift. Har man appen installerad kanske man blir påmind.

Man kan välja betala på förfallodatumet och har man inte tillräckligt med pengar på kontot 2-3 dagar innan förfallodatumet så får man mail och notis att betalningen kommer misslyckas.

Förstår inte allt har mot klarna har själv bara bra erfarenhet från dom, flera gånger jag haft problem med leverans eller en vara och klarna har löst det, även så att dom makulerat fakturan helt när företaget man handlade ifrån inte varit samarbetsvilliga.
Citera
2019-08-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Tycker klarna gör ett bra jobb, deras köpkunder förtjänar att bli rövknullade

I den mån är du "spot on". Men problemet kvarstår då dom förmodligen är vana vid att bli just det och allt flyter på. Men man kan ju inte låta bli att glädjas något oerhört av att dom gick back 96 miljoner första kvartalet 2019.

Länkar igen till: https://www.youtube.com/watch?v=1yne8Xc-s30

Länkar även karloskars artikel: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.resume.se%2Fnyheter% 2Fartiklar%2F2018%2F06%2F28%2Fvi-begarde-ut-var-da ta--mottes-av-gdpr-haveri-insikt%2F
Senast redigerad av LinuxFox 2019-08-13 kl. 01:35.
Citera
2019-08-13, 01:27
Medlem
Om man har koll på sina utgifter är Klarna ett utmärkt alternativ, nu bor jag förvisso inte i Sverige och tyvärr har vi inget liknande i Kanada än men spenderade två månader nu under sommaren hemma och använde Klarna två gånger helt problemfritt.
Citera
2019-08-13, 02:13
Medlem
Jag är mest irriterad på alla mejl jag får efter att jag gjort ett köp. Räcker med ett kvitto, men nej, det ska vara minst 3-4 totalt meningslösa mejl. "Du har nu bla bla bla." Förbannade spam. Jag förstår överhuvudtaget inte syftet med företaget. Bara försvinn och låt mig betala direkt till den jag handlar av.
Citera
2019-08-13, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Jag är mest irriterad på alla mejl jag får efter att jag gjort ett köp. Räcker med ett kvitto, men nej, det ska vara minst 3-4 totalt meningslösa mejl. "Du har nu bla bla bla." Förbannade spam. Jag förstår överhuvudtaget inte syftet med företaget. Bara försvinn och låt mig betala direkt till den jag handlar av.

Nej nej nej, Klarna är inte ett seriöst företag. Jag tror inte det finns någon person mellan kundservice och Sebastian Siemiatkowski. Möjligtvis de andra som grundade företaget men som håvar in deg.
Dataskyddsavdelningen, Datasäkerhetsavdelningen. Där är det "ljusblått". Dom har möjligtvis någon pärm med auto-svar. På sin höjd. Vill du lämna sekten, glöm det. Dom tillåter inte det.
Enligt Klarnas egen utsago: "Den bästa kunden är den som inte betalar direkt men som får en påminnelse och sedan inkassokrav".
Senast redigerad av LinuxFox 2019-08-13 kl. 02:45.
Citera
2019-08-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniktanvandarnamn
Jag blev uppringd av en rekryterare som ville ha dit mig. Hur illa är det egentligen?

Frågar du mig som TS så lyder svaret. Mycket mycket illa.
Att lura folk fungerar ju och deras vision har lyckats. Bara att grattulera.
Att det kommer hålla i längden är bara naivt.
Citera
2019-08-13, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muceliduc
Samma här, trodde mig få läsa något sensationellt såsom att deras USA satsning var en bluff eller vad som helst och så var det ännu en "jag har inte förstått".

Efterssom det inte var poängen med att jag startade tråden tänkte jag bara ignorera dig.
Men du tar upp deras USA-Satsning. Observera DU. Och jag gör ett undantag när jag nu svarar på det du suktade efter. Och att du har mage, potentionellt stor, att säga citat: ännu en "jag har inte förstått" :slutcitat. Om mig säger mer om dig. Kanske behöver jag skriva PUNKT här...

FYI. Allmän känedom förövrigt:

"Börskandidaten Klarna tar in 460 miljoner dollar, motsvarande 4,4 miljarder kronor, i en finansieringsrunda som leds av den tidigare Spotifyägaren Dragoneer.

Även Första AP-fonden deltar i emissionen.

Sebastian har varit tydlig med att en börsnotering är en möjlighet.
Pengarna ska användas för att investera i expansion på den amerikanska marknaden. Klarna uppger att man just nu växer med sex miljoner nya kunder om året i USA."

Givetvis går det att lura Amerikaner också, det är inget nytt. Hälften eller till och med mycket mer än hälften trodde tex att Hillary Clinton skulle köra över Donald Trump i valet 2016. Obegribligt.
Vi vakna människor som begrep tidigt om man på allvar var/är insatt i Amerikansk politik ("Aka" lyssnade inte på mainstream media) gick däremot och spelade väldiga summor på Trump. Har väl kanske dig att tacka för att oddset var ganska högt. Lite som att ta godis från ett litet barn.

Så ja, dom kommer blåsa det sovande folket i USA också.
Silicon valley och DC tror att dom styr. Jag har själv jobbat på Intel.
Att dom nu försöker likt Sverige importera valboskap är heller inget nytt.

Om inte annat sätter Trump stopp för Klarna efter valsegern 2020.
Han gillar som bekant inte utländska företag som blåser USA.

Hoppas du är nöjd med lektionen du just fick. Helt gratis!
Senast redigerad av LinuxFox 2019-08-13 kl. 05:01.
Citera
2019-08-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Klarna är ju det bästa som finns.

Tyvärr inte. Klarna är ett företag som får en stor del av sina intäkter genom att kartlägga dig och dina vanor och sedan säljer dessa uppgifter vidare.

Det är därför de envetet vill ha namn, adress, telefonnummer, e-post och helst också personnummer av dig när du betalar via dem.

Klarna vet faktiskt betydligt mer om dig än exempelvis Skatteverket eller andra statliga myndigheter, eftersom dessa inte får samköra sina register.

Resultatet av Klarnas verksamhet blir att du får en j-la massa direktadresserad reklam och blir uppringd av massa telefonförsäljare. Sen jag slutade använda Klarna tog det cirka 4-5 månader, sen minskade sån skit avsevärt.

Därför. Bojkotta Klarna!
Citera
2019-08-13, 08:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinuxFox
Jag hade kunnat dela med mig av det. Det var det som var meningen. Jag vet inte om alla blir behandlade så. det var ett antagande.

Jag har tappat lusten att göra det nu av förklarliga skäl...
Men jag kan i alla fall säga att det inte går att per/via telefon eller mail få tag i en enda person som är kunnig och eller har någon form av beslutsposition. Omöjligt!
Jag hade förklarat varför jag tex anser att Datasäkerhetsenheten och Dataskyddsenheten är okompetenta och inte har de mest grundläggande kunskaper i hur man bemöter en kund.
Jo, men att det inte går att få tag på beslutsfattare via telefon, mail etc är ju inget nytt. Alla företag nuförtiden gör ju sitt bästa för att mura in sig bakom höga skyddsmurar, göra sig otillgängliga för kunderna, förutom via sin kundtjänst (i bästa fall). De behöver inte vara ett luftslott för det, även om jag föstår hur du reagerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in