Citat:
Ursprungligen postat av
muceliduc
Samma här, trodde mig få läsa något sensationellt såsom att deras USA satsning var en bluff eller vad som helst och så var det ännu en "jag har inte förstått".
Efterssom det inte var poängen med att jag startade tråden tänkte jag bara ignorera dig.
Men du tar upp deras USA-Satsning. Observera DU. Och jag gör ett undantag när jag nu svarar på det du suktade efter. Och att du har mage, potentionellt stor, att säga citat: ännu en "jag har inte förstått" :slutcitat. Om mig säger mer om dig. Kanske behöver jag skriva PUNKT här...
FYI. Allmän känedom förövrigt:
"Börskandidaten Klarna tar in 460 miljoner dollar, motsvarande 4,4 miljarder kronor, i en finansieringsrunda som leds av den tidigare Spotifyägaren Dragoneer.
Även Första AP-fonden deltar i emissionen.
Sebastian har varit tydlig med att en börsnotering är en möjlighet.
Pengarna ska användas för att investera i expansion på den amerikanska marknaden. Klarna uppger att man just nu växer med sex miljoner nya kunder om året i USA."
Givetvis går det att lura Amerikaner också, det är inget nytt. Hälften eller till och med mycket mer än hälften trodde tex att Hillary Clinton skulle köra över Donald Trump i valet 2016. Obegribligt.
Vi vakna människor som begrep tidigt om man på allvar var/är insatt i Amerikansk politik ("Aka" lyssnade inte på mainstream media) gick däremot och spelade väldiga summor på Trump. Har väl kanske dig att tacka för att oddset var ganska högt. Lite som att ta godis från ett litet barn.
Så ja, dom kommer blåsa det sovande folket i USA också.
Silicon valley och DC tror att dom styr. Jag har själv jobbat på Intel.
Att dom nu försöker likt Sverige importera valboskap är heller inget nytt.
Om inte annat sätter Trump stopp för Klarna efter valsegern 2020.
Han gillar som bekant inte utländska företag som blåser USA.
Hoppas du är nöjd med lektionen du just fick. Helt gratis!