Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
(1) Vad jag vet så finns det ingen bestämd tid.
Förändringarna i genpoolen sker vad jag vet inte enligt något schema eller tidsintervall plus att förändringar miljön också spelar in.
Så vad är max och min?
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Ja, jag är inte evolutionsbiolog, jag vet bara hur det fungerar i stort.
Prova i biologi-forumet, så kanske du får mer precisa svar.
Du har alltså en massa åsikter utan kunskaper i frågan? Ja det är som vanligt. Om det finns mer utbildade folk i biologi-forumet så kan dom komma hit och bevisa att livet skapades av sig självt, och har utvecklats till nya arter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Se 1. Du verkar vara väldigt okunnig om något som du så ivrigt kritiserar.
Du verkar också vara okunnig. Jag är väldigt kunnig i bibeln, historien, vetenskap och annat för att kunna ha en övertygelse att Gud existerar och har skapat världen. DU däremot
borde vara insatt i evolutionsteorin om du nu ska tillrättavisa troende på detta forum, men du verkar inte vara kunnig och insatt, så det är bättre att du skickar någon som är mer kunnig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Se 1. Allt beror på omständigheterna. Fossilen talar ett tydligt språk. Arter kommer och går med tiden.
Så tidsspannet är miljoner år och 40 år? Är det riktigt?
Om det är så kort som 40 år, så borde man kunna se artbildning inom en människas livstid, men jag vet att ni har tidigare sagt att det inte är möjligt, men nu har ni alltså ändrat er?
Och om vi pratar om miljoner år, då borde vi kunna se en gradvis förändring bland fossilerna från en art till en annan art, men det ser vi inte.